Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 29-Σεπ-2021 07:46

    ΟΛΠ: Ώθηση στα κέρδη από το car terminal - Τι έκαναν οι άλλοι κλάδοι

    ΟΛΠ: Ώθηση στα κέρδη από το car terminal - Τι έκαναν οι άλλοι κλάδοι
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Στα επίπεδα του 2019 έφτασε η διακίνηση αυτοκινήτων στο λιμάνι του Πειραιά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, συμβάλλοντας σημαντικά στα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ.

    Σύμφωνα με την έκθεση αποτελεσμάτων, στο πρώτο μισό του τρέχοντος έτους, η κίνηση στους σταθμούς διακίνησης αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 46,4% σε ετήσια βάση, επανακάμπτοντας πλήρως από την πανδημία.

    Όπως επισημαίνεται, στην αύξηση της ζήτησης για επιβατηγά αυτοκίνητα συνετέλεσε η αποταμίευση χρημάτων στην οποία προέβη μεγάλο μέρος του πληθυσμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς και η ανησυχία σχετικά με την αυξημένη μεταδοτικότητα του ιού κατά τη χρήση δημόσιων μέσων μεταφοράς.

    Παράλληλα, οι εισαγωγές επιβατηγών αυτοκινήτων ενισχύθηκαν και από την έναρξη της τουριστικής σεζόν το Μάιο, η προετοιμασία της οποίας είχε ξεκινήσει από τους προηγούμενες μήνες. 

    Ως εκ τούτου, το εγχώριο φορτίο αυξήθηκε σε 58.289 μονάδες από 42.353 (+37,6%) και το φορτίο μεταφόρτωσης αυξήθηκε σε 159.140 μονάδες από 106.155 (+49,9%).

    Σημειώνεται ότι η διακίνηση αυτοκινήτων απέφερε έσοδα ύψους σχεδόν 7,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους, έναντι 5,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ο τομέας αυτοκινήτων κατέγραψε καθαρά κέρδη 1,58 εκατ. ευρώ (από 549.215 ευρώ πέρυσι), τα περισσότερα εν συγκρίσει με τους υπόλοιπους τομείς. 

    Συνολικά ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ ανήλθε σε 72 εκατ. ευρώ τους πρώτους έξι μήνες του 2021, έναντι 66,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 20,84 εκατ. ευρώ έναντι 20,85 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 15,1 εκατ. ευρώ από 15,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.

    Πρόκληση η έλλειψη εξαρτημάτων

    Τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων σταμάτησαν, κατά την κορύφωση της πανδημίας. τη λειτουργία τους εξ ολοκλήρου ή μείωσαν σημαντικά την παραγωγή. Επιπροσθέτως, τα περιοριστικά μέτρα που υιοθετήθηκαν από τις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. επηρέασαν σημαντικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων το 2020. 

    Παρ’ όλα αυτά στο δεύτερο μισό του 2021 η ανάκαμψη ήταν γρήγορη. Η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα αυξήθηκε κατά 25,2% και έφτασε συνολικά περίπου τις 5,4 εκατ. μονάδες. Ωστόσο, ο αριθμός αυτός είναι ακόμη 1,5 εκατ. μονάδες κάτω από τον όγκο που καταγραφόταν πριν την πανδημία. 

    Στο σύνολο του κλάδου, είναι γνωστό ότι τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν προβλήματα προμήθειας ημιαγωγών. Σε αρκετές περιπτώσεις εργοστάσια σταμάτησαν τη λειτουργία εν αναμονή νέων προμηθειών και εκτιμάται ότι ο ρυθμός αύξησης της διακίνησης αυτοκινήτων θα μετριαστεί σημαντικά τους επόμενους μήνες. 

    Ο ρυθμός λύσης του προβλήματος έλλειψης των εξαρτημάτων θα καθορίσει και τον ρυθμό αύξησης των διακινούμενων οχημάτων και φυσικά τους όγκους στον Πειραιά.

    Η απόδοση των υπόλοιπων κλάδων

    Κρουαζιέρα

    "Θετικά είναι τα πρώτα σημάδια για την ανάκαμψη του κλάδου, ο οποίος όμως βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εφαρμογή των αυστηρών πρωτοκόλλων υγείας" επισημαίνεται στην έκθεση του ΟΛΠ. 

    Η συνολική κίνηση επιβατών για τους πρώτους έξι μήνες του 2021 αυξήθηκε κατά 245,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, από 7.657 σε 26.460 επιβάτες.

    Η κίνηση επιβατών από-επιβίβασης αυξήθηκε κατά 73,46% (4.680 έναντι 2.698), ενώ η κίνηση διερχομένων επιβατών αυξήθηκε επίσης κατά 339,20% (21.780 έναντι 4.959).

    Με βάση τις προκρατήσεις την 30η Ιουνίου, αναμένονται να εξυπηρετηθούν στον Πειραιά μέχρι τέλος του έτους 439 πλοία εκ των οποίων 218 πλοία από-επιβίβασης. 

    Ακτοπλοΐα

    Συνολικά, η εγχώρια επιβατική κίνηση και η ροή των οχημάτων βρίσκονται σχεδόν στα ίδια επίπεδα με αυτά του πρώτου εξαμήνου του 2020, δεδομένου ότι δεύτερο lockdown επιβλήθηκε στη χώρα μας από τις 7 Νοεμβρίου 2020 έως τις 14 Μαΐου του 2021, περιορίζοντας τις θαλάσσιες μετακινήσεις εντός της Ελλάδας. 

    Το σύνολο επιβατών κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους μειώθηκε κατά 4,7% (από 4.004.596 σε 3.817.902 επιβάτες), ενώ η κίνηση των οχημάτων αυξήθηκε κατά 6,5% (από 938.445 σε 999.022 οχήματα). 

    Σταθμός εμπορευματοκιβωτίων

    Η κίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, Προβλήτα Ι, κατά το 1ο μισό του 2021 έφτασε τα 302.470 TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 6,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

    Ειδικότερα, καταγράφηκε άνοδος του φορτίου μεταφόρτωσης από 235.514 TEUs σε 243.448 (3,4%) καθώς και αύξηση του εγχώριου φορτίου (εισαγωγές και εξαγωγές) κατά 19,4% (από 49.426 TEUs σε 59.022).

    Ναυπηγοεπισκευή

    Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, οι δεξαμενισμοί ακολούθησαν την ανοδική πορεία του 2020 αφού τα περιοριστικά μέτρα και οι απαγορεύσεις στις μετακινήσεις των πολιτών που τέθηκαν από την κυβέρνηση οδήγησαν σε διακοπή δρομολογίων ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας, με την πρώτη εκ των δύο να αποτελεί κυρίαρχο χρήστη ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών στο λιμένα Πειραιά. Η προαναφερθείσα συνθήκη ενθάρρυνε ως εκ τούτου την ανάληψη επισκευαστικών εργασιών. 

    Σαν αποτέλεσμα, οι μέρες δεξαμενισμού πλοίων κατέγραψαν μια αύξηση 14% με τα πλοία υπό δεξαμενισμό να αυξάνονται κατά 5% (από 76 σε 80) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

    Στον αντίποδα, τα έργα υποδομών προς υλοποίηση του Master Plan είχαν σαν αποτέλεσμα τη μείωση των επισκευαστικών θέσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε όλη την έκταση της ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης και πιο συγκεκριμένα, στο Πέραμα, στο Μώλο Δραπετσώνας και στην Προβλήτα ΔΕΗ.

    Συγκεκριμένα, τα επισκευαζόμενα πλοία κατέγραψαν μείωση 5% (από 151 σε 143) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ