Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 20-Σεπ-2021 14:02

    Τα πρωτοφανή κέρδη της efood στην πανδημία

    Το efood τριπλασιάζει τον στόλο του και εισάγει νέο μοντέλο συνεργασίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Από success κινδυνεύει να μετατραπεί σε disaster story, η efood, που δημιούργησαν το 2012 τα αδέλφια Κυρκίνη και πούλησαν έναντι 22 εκατ. ευρώ στη γερμανική Delivery Hero το 2015.

    Έξι χρόνια μετά την πώληση, και παραμένοντας στο τιμόνι της ως διευθύνοντες σύμβουλοι της εταιρείας Online Delivery, έχουν να διαχειριστούν τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της εταιρείας. Και αυτό διότι από το απόγευμα της Τετάρτης 15 Σεπτεμβρίου, οπότε και ενημερώθηκαν διανομείς της ότι δεν ανανεώνεται η τρίμηνη σύμβαση εργασίας τους, έχει ξεσπάσει κύμα έντονων αντιδράσεων κατά της efood στα social media.

    Επίσης η εταιρεία "είδε” την αξιολόγησή της από τους χρήστες της Google Play Store να καταρρέουν.  Πριν την περασμένη Πέμπτη η αξιολόγηση της efood στο Google Play Store ήταν στο 4,8, δηλαδή μια ανάσα από την υψηλότερη βαθμολογία που είναι το 5, ωστόσο πλέον έχει κατρακυλήσει στο 1, την ελάχιστη δυνατή, με χιλιάδες αρνητικά μηνύματα από καταναλωτές της. Αρκετοί εξ αυτών που είχαν κατεβάσει την εφαρμογή με αναρτήσεις τους στα social media δηλώνουν ότι την έχουν απενεργοποιήσει και διαγράψει.  

    Μέχρι το μεσημέρι της 15 Σεπτεμβρίου όμως -δηλαδή πριν σταλεί το μήνυμα σε διανομείς της ότι δεν θα ανανεωθεί η σύμβαση τους- πέρασε τα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης αλλά και την κρίση της πανδημίας αβρόχοις ποσί.

    Για του λόγου το αληθές πέρυσι, "είδε” τον τζίρο της να εκτοξεύεται στα 64,488 εκατ. ευρώ από 43,171 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Η αύξηση στον κύκλο εργασιών προήλθε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από προμήθειες που ενισχύθηκαν κατά 13,4 εκατ. ευρώ στα 46,143 εκατ. ευρώ.

    Επιπλέον ο τζίρος της αυξήθηκε και λόγω της χρήσης των υπηρεσιών προώθησης των συνεργαζόμενων καταστημάτων στην πλατφόρμα, όπως premium placement, προτεινόμενα πιάτα κ.λπ.

    Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών άγγιξαν τα 13,527 εκατ. ευρώ, 5,3 εκατ. ευρώ περισσότερα από το 2019, τα EBITDA ξεπέρασαν τα 31,653 εκατ. ευρώ από 23,705 εκατ. ευρώ, τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 28,7 εκατ. ευρώ από 22,247 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους στα 21,39 εκατ. ευρώ. 

    Αντίστοιχα τα ταμειακά της διαθέσιμα εκτοξεύθηκαν στα 40,84 εκατ. ευρώ από 28,9 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019, ενώ σε ό,τι αφορά τη διάθεση των κερδών της, το μέρισμα προς την Delivery Hero αγγίζει τα 20 εκατ. ευρώ. 

    Στην εταιρεία απασχολούνταν στα τέλη του 2020, 378 άτομα, από 268 άτομα το 2019 ενώ οι υπόλοιποι εργαζόμενοι της είναι "ενοικιαζόμενοι" με τρίμηνες συμβάσεις από γνωστή διεθνή εταιρεία.    

    Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι κατά τη χρήση του 2020 και μόνο στην αρχή της πανδημίας, η εταιρεία έκανε χρήση συγκεκριμένης φορολογικής ωφέλειας που δόθηκε με τις σχετικές Κυβερνητικές αποφάσεις. 

    Διαβάστε ακόμη: 

    * Η efood αλλάζει τις εργασιακές σχέσεις - Τι απαντά η εταιρεία

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ