Πέμπτη, 16-Σεπ-2021 07:47
ΟΠΑΠ: Η ανάπτυξη στο digital και η δέσμευση για το μέρισμα

Του Κώστα Κετσιετζή
Η επέκταση του χαρτοφυλακίου στο διαδικτυακό στοίχημα και τυχερά παιχνίδια, αλλά και η βελτίωση της ψηφιακής εμπειρίας στα καταστήματα βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής του ΟΠΑΠ, με τον CEO Jan Karas να προαναγγέλλει σημαντικές αλλαγές τους επόμενους μήνες.
"Έχουμε να παρουσιάσουμε πολλά καινούργια πράγματα το 2022”, σημείωσε ο κ. Karas κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα εξαμήνου, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά διαδικτυακά και με τη συμμετοχή του Chief Financial Officer Pavel Mucha αλλά και του Chief Online Officer του ΟΠΑΠ James Curwen, καθώς και των Γιώργου Δασκαλάκη και Παύλου Κανελλόπουλου, CEO και CFO της Stoiximan.
Τα online παιχνίδια παρουσιάζουν σημαντικές προοπτικές καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών που παρουσίασε η διοίκηση του ΟΠΑΠ η συγκεκριμένη αγορά είναι η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών με το συνολικό μέγεθος της να αναμένεται να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2024.
Αντίστοιχα όπως είπε ο κ. Karas η διείσδυση του διαδικτύου στα έσοδα του ΟΠΑΠ μέσω της OPAP Online και της Stoiximan βρίσκεται στο 29% και σε μακροπρόθεσμο επίπεδο αναμένεται να φτάσει το 35%. Το μερίδιο των δύο εταιρειών του ομίλου στην αγορά του διαδικτυακού στοιχήματος φτάνει το 49%.
Όπως σημείωσε ο CEO της Stoiximan, Γιώργος Δασκαλάκης η εταιρεία έχει μερίδιο 42% στην ελληνική αγορά των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών, χωρίς να υπολογίζεται η γκρίζα αγορά. "Αναμένουμε ότι ο ανταγωνισμός θα ενταθεί και σίγουρα μια εταιρεία δεν μπορεί να ελέγχει τη μισή αγορά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ωστόσο θεωρούμε πως θα καταφέρουμε να αυξήσουμε τις οικονομικές μας επιδόσεις, όσο μεγαλώνει η αγορά”, δήλωσε.
Ο κ. Karas προανήγγειλε πρωτοβουλίες και για τα φυσικά καταστήματα του ομίλου τα οποία αλλάζουν μορφή συνδυάζοντας την ψυχαγωγία με την κοινωνική πλευρά των παιχνιδιών που δεν μπορεί να βρεθεί στο διαδίκτυο. Έτσι αναπτύσσεται το πρόγραμμα επιβράβευσης του ΟΠΑΠ, ενώ θα αυξηθούν και οι θεματικές εκδηλώσεις στα καταστήματα.
Παράλληλα προωθείται το "πάντρεμα” του φυσικού με το ψηφιακό για τη δημιουργία μιας "phygital” εμπειρίας, καθώς σύντομα θα λανσαριστεί το OPAP store App που μεταξύ άλλων θα επιτρέπει το παιχνίδι μέσα από την ηλεκτρονική συσκευή του πελάτη.
Αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα του Bloomberg εκτιμούν πως στο σύνολο του 2021 τα καθαρά έσοδα προ φόρων (GGR) του ομίλου θα ανέλθουν στα 1,55 δισ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) θα διαμορφωθούν σε 570,3 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι στο α΄ εξάμηνο του έτους, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) του ΟΠΑΠ ανήλθαν στα 570,1 εκατ. ευρώ (395,9 εκατ. ευρώ για το δεύτερο τρίμηνο). Επιπλέον, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 204,8 εκατ. ευρώ για το εξάμηνο (143,5 εκατ. ευρώ σε επίπεδο τριμήνου).
Ταυτόχρονα, η εταιρεία κατέγραψε καθαρά κέρδη εξαμήνου ύψους 82,1 εκατ. ευρώ, με το διοικητικό συμβούλιο του ΟΠΑΠ να αποφασίζει τη διανομή προμερίσματος ύψους 10 λεπτών του ευρώ ανά μετοχή, για τη χρήση του 2021.
Η διοίκηση του ΟΠΑΠ εκτίμησε πως οι παραπάνω προβλέψεις μπορούν να επιβεβαιωθούν, με την προϋπόθεση ότι το περιβάλλον λειτουργίας θα παραμείνει σταθερό και δεν θα υπάρξουν αλλαγές λόγω της πανδημίας.
"Δεν πιστεύουμε ότι θα έχουμε άλλο lockdown, αλλά δεν μπορούμε να αποκλείσουμε κάποια περιοριστικά μέτρα όπως η αλλαγή του ωραρίου των καταστημάτων”, σημείωσε ο κ. Μucha. Ο κ. Karas τόνισε, πάντως, ότι ο όμιλος είναι σε θέση να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε αλλαγή προκύψει από την μετάλλαξη Δέλτα.
Παράλληλα, η διοίκηση του ομίλου δεσμεύτηκε για τη διανομή ετήσιου μερίσματος τουλάχιστον 1 ευρώ ανά μετοχή τα επόμενα χρόνια, ενώ δεν απέκλεισε και τη πιθανότητα ειδικών μερισμάτων αν το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Ο Chief Financial Officer του ΟΠΑΠ, Pavel Mucha σημείωσε ότι η εταιρεία προσφέρει διαχρονικά ισχυρές μερισματικές αποδόσεις στους μετόχους και τόνισε ότι η δέσμευση για τη δημιουργία αξίας παραμένει σταθερή.
"Σκοπεύουμε να διανείμουμε μέρισμα δύο φορές τον χρόνο. Είναι κάτι που κάναμε στο παρελθόν πλην τον τελευταίων δύο ετών. Τα επόμενα ενδιάμεσα μερίσματα θα είναι μεγαλύτερα από το 0,10 ευρώ ανά μετοχή που θα δώσουμε για το 2021”, δήλωσε ο κ. Mucha.
Διαβάστε ακόμη: