Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 01-Σεπ-2021 10:37

    Επενδύει στην αγορά LNG η εισηγμένη του ομίλου Μαρινάκη

    Επενδύει στην αγορά LNG η εισηγμένη του ομίλου Μαρινάκη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Άνοιγμα στην αγορά του LNG έκανε η εισηγμένη στη Wall Street του Ομίλου του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, επιβεβαιώνοντας όσα είχε μεταφέρει σε αναλυτές τον περασμένο Ιούλιο.

    Ειδικότερα, η Capital Product Partners ανακοίνωσε την απόκτηση τριών LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο, σε μία ενδοομιλική συναλλαγή, καθώς τα εν λόγω πλοία ανήκαν στο βραχίονα LNG του Ομίλου Μαρινάκη, Capital Gas. Το συνολικό τίμημα ανήλθε σε 599,5 εκατ. δολάρια.

    Πρόκειται για τα "Aristos I" (κατασκευής 2020), "Aristarchos" (κατασκευής 2021) και "Aristidis I" (κατασκευής 2021). Τα τρία πλοία, τα οποία αποτέλεσαν τμήμα του μεγάλου ναυπηγικού προγράμματος της Capital Gas, διαθέτουν μηχανές τύπου XDF και είναι εξοπλισμένα με σύγχρονες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος λίπανσης της γάστρας του πλοίου με φυσαλίδες αέρα.

    Ναυλωμένα σε ενεργειακούς "κολοσσούς"

    Τα δύο πρώτα θα παραδοθούν στην εισηγμένη μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, ενώ το τρίτο έως το τέλος του Νοεμβρίου. Επίσης, σημειώνεται ότι τα "Aristos I" και "Aristidis I" βρίσκονται σε μακροχρόνιες ναυλώσεις με την BP με options που μπορούν να παρατείνουν τις συμφωνίες μέχρι και το 2032. Το "Aristarchos" είναι ναυλωμένο στη Cheniere μέχρι το Φεβρουάριο του 2025, με option ενός έτους. Τα συνολικά έσοδα από τις ναυλώσεις των τριών πλοίων εκτιμώνται περίπου σε 391 εκατ. δολάρια με μέσα ημερήσια ναύλα ύψους 67.630 δολαρίων. 

    Παράλληλα, τα νέα αποκτήματα θα μειώσουν τη μέση ηλικία του στόλου στα 8,8 έτη από 10,4 έτη μέχρι πρότινος. Μάλιστα, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή, θα είναι περίπου 23% πιο αποδοτικά ενεργειακά σε σύγκριση με τη μέση απόδοση του στόλου της το 2020, περιορίζοντας, έτσι, το περιβαλλοντικό αποτύπωμά της.

    Τα σκέλη της συμφωνίας

    Το deal περιλαμβάνει και options για την απόκτηση τριών πρόσθετων LNG carriers, με μέση τιμή 207,7 εκατ. δολάρια ανά πλοίο. Πρόκειται για πλοία που ναυπηγήθηκαν το 2021 και είναι ναυλωμένα σε BP, Cheniere και Engie Energy με μέση υπολειπόμενη διάρκεια ναύλωσης τα 6,3 έτη. 

    Τέλος, η Capital Product Partners απέκτησε το δικαίωμα πρώτης προσφοράς σε έξι πλοία που ναυπηγούν η Capital Maritime & Trading και η Capital Gas, τρία εκ των οποίων είναι eco containerships, χωρητικότητας 13.278 TEUs έκαστο και τρία LNG carriers, τα οποία θα είναι έτοιμα το διάστημα Οκτωβρίου 2022 - Δεκεμβρίου 2023. 

    "Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που ολοκληρώσαμε αυτή τη μεταβατική συναλλαγή για την εταιρεία με την απόκτηση τριών νέων, υψηλών προδιαγραφών LNG carriers, σε μία περίοδο που η συγκεκριμένη αγορά παρουσιάζει πολύ ισχυρά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη" δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο CEO της εισηγμένης, Τζέρι Καλογηράτος. 

    Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση της εταιρείας είχε επισημάνει σε αναλυτές, στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου, ότι σκοπεύει να επεκτείνει το στόλο της, με LNG carriers από το στόλο της Capital Gas. 

    Ο στόλος της Capital Product Partners αποτελείτο μέχρι σήμερα από 16 πλοία, εκ των οποίων τα 15 ήταν containerships και ένα bulk carrier.

    Διαβάστε επίσης:
    Νέα τριπλή παραγγελία containerships από τον Όμιλο Μαρινάκη

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ