Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 01-Σεπ-2021 07:47

    Ελλάκτωρ: Νέες συμβάσεις έργων 200 εκατ. ευρώ και 98 εκατ. ευρώ προς υπογραφή

    Ελλάκτωρ: Νέες συμβάσεις έργων 200 εκατ. ευρώ και 98 εκατ. ευρώ προς υπογραφή
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελένης Μπότα

    Τα αποτελέσματα από την πρόσφατη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Ελλάκτωρ ύψους 120,5 εκατ ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων κατευθύνθηκε στον κατασκευαστικό βραχίονα του Ομίλου, με την σταδιακή εξυγίανση των οικονομικών αλλά και την ανάληψη νέων έργων, έχει αρχίσει να αποτυπώνεται για την θυγατρική, ΑΚΤΩΡ.

    Στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης η ΑΚΤΩΡ εστίασε στην υλοποίηση σημαντικών έργων όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, η Ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, το σιδηροδρομικό έργο Gurasada - Ilteu 2c καθώς και το έργο οδοποιίας του Sebes Turda Lot-2 στη Ρουμανία.

    Ήδη, όπως είχε ανακοινώσει και η διοίκηση του Ομίλου, έχει ξεκινήσει να υλοποιείται το σχέδιο αναδιοργάνωσης του κλάδου, με τη μείωση των δαπανών προσωπικού και του κόστους πωληθέντων, τη διάθεση μη λειτουργικών περιουσιακών στοιχείων, καθώς και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των ταμειακών διαθεσίμων.

    Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του κλάδου, την 06.08.2021 ολοκληρώθηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΚΤΩΡ, μέσω της οποίας ενισχύθηκαν τα κεφάλαιά της συνολικά με ποσό 98,6 εκατ. Παράλληλα την 10.08.2021 η ΑΚΤΩΡ προέβη σε πλήρη και ολοσχερή αποπληρωμή του Ομολογιακού Δανείου (Bridge Financing), ποσού 50 εκατ. που είχε συναφθεί ως ενδιάμεση χρηματοδότηση εντός του εξαμήνου.

    Ο Όμιλος έχει αποφασίσει να εστιάσει γεωγραφικά στην Ελλάδα και στη Ρουμανία που είναι μια ευρωπαϊκή χώρα στην οποία ο Όμιλος έχει συσσωρευμένη εμπειρία και τεχνογνωσία και η οποία έχει σημαντικές ανάγκες σε έργα υποδομών.

    Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της ανήλθε στις 30.06.2021 σε 1,6 δισ. ευρώ. Κατά το 2021 υπεγράφησαν συμβάσεις συνολικής αξίας 197 εκατ., ενώ έχουν εξασφαλισθεί νέα έργα ύψους 98 εκατ., οι συμβάσεις των οποίων αναμένεται να υπογραφούν (σύνολο ανεκτέλεστου 1,7 δισ.). 

    Σήμερα οι διεθνείς δραστηριότητες συνεισφέρουν περίπου το 40% των εσόδων της δραστηριότητας Κατασκευής (A’ εξάμηνο 2021), ενώ αντιπροσωπεύουν το 57% του κατασκευαστικού ανεκτέλεστου (συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή συμβάσεων) και επικεντρώνονται στη Ρουμανία.

    Επιπρόσθετα, μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την διοίκηση του Ομίλου, η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΑΚΤΩΡ προκύπτει να είναι πλέον η μόνη υποψήφια για την υπογραφή της πενταετούς σύμβασης Λειτουργίας και Συντήρησης του βιολογικού της Ψυττάλειας, προϋπολογισμού 320 εκατ.

    Να σημειωθεί ότι ο  Όμιλος ενέγραψε στα αποτελέσματα του (ΕΒΙΤDA στα 49,7 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2021 έναντι 72,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα) την αρνητική επίδραση από το σχηματισμό πρόβλεψης λόγω απόφασης του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC), με την οποία επιδικάστηκε σε βάρος της κοινοπραξίας ALYSJ-JV το ποσό των 98,5 εκατ. δολ για την εκτέλεση του έργου της Χρυσής Γραμμής (Gold Line) του μετρό της Ντόχα στο Κατάρ, όπου η ΑΚΤΩΡ συμμετέχει με ποσοστό 32%. Όπως κρίθηκε η ευθύνη των μελών της κοινοπραξίας είναι αναλογική, συνεπώς η υποχρέωση εξόφλησης της ΑΚΤΩΡ αντιστοιχεί στο ποσό των 31,5 εκατ. δολ ή 26,2 εκατ ευρώ. Η μείωση αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη βελτιωμένη επίδοση των κλάδων των Παραχωρήσεων (+3,7 εκατ), ΑΠΕ (+4 εκατ) και Περιβάλλοντος (+3 εκατ) σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020. 

    Επανακάμπτει η Αττική Οδός

    Στα επίπεδα του 2019 έχει επανέλθει η κυκλοφορία της Αττικής Οδού τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2021, ενώ ήδη μέσα στο πρώτο εξάμηνο κατέγραψε αύξηση 4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. 

    Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα έσοδα του κλάδου των Παραχωρήσεων του Ομίλου να διαμορφωθούν στα 98,2 εκατ.  αυξημένα κατά 7,7% έναντι εσόδων 91,1 εκατ. το 1ο  6μηνο 2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 6,9 εκατ. έναντι κερδών 4,4 εκατ. το 1ο  6μηνο 2020 (+57%).

    Επίσης σημαντικά οφέλη από την παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου (για 40 χρόνια) αναμένει ο Όμιλος - με δικαίωμα αμοιβαίας παράτασης για άλλα 10 χρόνια, με στόχο την αναβάθμιση της σε μία από τις πιο σύγχρονες μαρίνες των Βαλκανίων, με την υλοποίηση συνολικής επένδυσης της τάξεως των 100 εκατ. για την ανάπτυξή της με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία. 

    Να σημειωθεί ότι η Μαρίνα Αλίμου είναι η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού και σήμερα λειτουργεί ως μαρίνα εκκίνησης για μεγάλο αριθμό μικρών επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής. 

    Διαθέτει εξαιρετική στρατηγική θέση καθώς βρίσκεται Νοτιοδυτικά της Αθήνας, 15 χλμ. από το κέντρο της πόλης, 8 χλμ. νότια του Λιμανιού του Πειραιά και 30 χλμ. από το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ εξυπηρετείται από ένα πυκνό δίκτυο συγκοινωνιών.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ