Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 26-Αυγ-2021 08:36

    Επικυρώνεται η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ΓΕΚ -ΤΕΡΝΑ

    Επικυρώνεται η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ΓΕΚ -ΤΕΡΝΑ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Ελένης Μπότα

    Θέμα ωρών ή και λίγο ημερών είναι η επικύρωση από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ η επιλογή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis ως προσωρινού πλειοδότη-ανάδοχου για τον διαγωνισμό της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού. 

    Το θέμα ενδέχεται να συζητηθεί στη σημερινή συνεδρίαση του δ.σ του ΤΑΙΠΕΔ ή ενδεχομένως και την ερχόμενη εβδομάδα. 

    Το ποσοστό συμμετοχής της ΤΕΡΝΑ στην κοινοπραξία εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού θα είναι 75%, με το υπόλοιπο 25% να ελέγχεται από την Egis Projects. 

    Με την απόκτηση της Εγνατίας Οδού η ΓΕΚ γίνεται ο απόλυτος κυρίαρχος στο τομέα των παραχωρήσεων συμμετέχοντας στην κατασκευή και εκμετάλλευση των μεγαλύτερων οδικών αξόνων της χώρας.

    Πέρα από τα έργα παραχώρησης της Νέα Οδού και Κεντρικής Οδού τα οποία ελέγχει με ποσοστό 100%, συμμετέχει και με ποσοστό 17% στο μετοχικό κεφάλαιο της Ολυμπίας Οδού.

    Από την υπογραφή της σύμβασης το Δημόσιο θα αποκομίσει 1,5 δισ. ευρώ.

    Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία.

    Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). 

    Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

    Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για τα επόμενα 35 χρόνια. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ