Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 24-Αυγ-2021 07:50

    Για ποιο μεγάλο έργο οι κατασκευαστικοί όμιλοι ακονίζουν τα μαχαίρια

    Για ποιο μεγάλο έργο οι κατασκευαστικοί όμιλοι ακονίζουν τα μαχαίρια
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Ελένης Μπότα

    Πιο κοντά στην εκκίνηση υλοποίησης βρίσκεται ο Βόρειος Οδικός Άξονας (ΒΟΑΚ) το τελευταίο έργο στην Ευρώπη που χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια.

    Προ ημερών ανατέθηκε στον οικονομικό φορέα "PLANET Ανώνυμη Εταιρεία Παροχής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών", τα καθήκοντα Συμβούλου για την υποβοήθηση της Αναθέτουσας Αρχής στην εκπόνηση Μελέτης Σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους του έργου στο πλαίσιο των διαδικασιών για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης "Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο", καθώς και της Σύμβασης

    "Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη με ΣΔΙΤ".

    Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία. Είναι συνολικού μήκους σχεδόν 300 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. 

    Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια, αλλά και για το τελευταίο και πλέον δύσκολο μεγάλου μήκους αυτοκινητόδρομο, που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα.

    Ένα έργο που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της Κρήτης, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη. Αλλά κυρίως θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια.

    Τα πρώτα εργοτάξια εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να στήνονται στα τέλη του 2022 και στις αρχές του 2026 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου.

    Αναφορικά με τα δύο παραπάνω τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, προ ημερών τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που αφορά στην κατασκευή του μεγαλύτερου τμήματός του ΒΟΑΚ, Χανιά - Ηράκλειο, το οποίο θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης. 

    Η διαδικασία του διαγωνισμού έχει περάσει στη δευτερη φάση όπου συμμετέχουν 5 σχήματα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.J&P ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ  ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL 

    Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.

    Το έργο περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου. Είναι εκτιμώμενου κόστους 1,32 δισ ευρώ.

    Όσον αφορά στο τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, ο διαγωνισμός έχει περάσει στη δεύτερη φάση, με τα σχήματα που συμμετέχουν να είναι:

    ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ "ΑΡΙΑΔΝΗ" (ΑΒΑΞ-MARGUERITE)

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

    ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.

    ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt.

    Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο μήκους 22,44 χλμ. και παράπλευρου κάθετου δικτύου 9,65 χλμ. Το εκτιμώμενο κόστος ανέρχεται στα 290 εκατ. ευρώ.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ