Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 20-Αυγ-2021 07:42

    Γιατί ακριβαίνουν τα φορτία στη Θεσσαλονίκη

    Γιατί ακριβαίνουν τα φορτία στη Θεσσαλονίκη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Έξτρα χρεώσεις επιβάλλουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών για τη μεταφορά φορτίων από και προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επικαλούμενες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων τους.

    Ειδικότερα, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών στον κόσμο, η Mediterranean Shipping Company (MSC) γνωστοποίησε με σημείωμα προς τους πελάτες της ότι θα εφαρμόσει από τις 23 Αυγούστου επιβάρυνση λόγω συμφόρησης (port congestion surcharge) για όλα τα φορτία από και προς το λιμάνι.

    Εξαίρεση αποτελούν τα φορτία από και προς τις ΗΠΑ, για τα οποία η χρέωση θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 13 Σεπτεμβρίου.

    Το ύψος της επιβάρυνσης είναι 50 ευρώ ή 60 δολάρια ανά teu. Το teu είναι η μονάδα μέτρησης της χωρητικότητας των containerships και του όγκου διακίνησης λιμένων που ισοδυναμεί με ένα εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδών.

    Σύμφωνα με την MSC, η επιβάρυνση θα καλύψει εν μέρει το πρόσθετο κόστος που έχει προκύψει από τις καθυστερήσεις ελλιμενισμού.

    Ειδικότερα, όπως επισημαίνει, στο τέλος Ιουλίου ξεκίνησαν εργασίες αναβάθμισης του container terminal στη Θεσσαλονίκη, οι οποίες θα συμβάλουν στην υποδοχή μεγαλύτερων πλοίων και στην αύξηση της αποδοτικότητας του λιμανιού.

    Ωστόσο, αναφέρεται ότι το εν λόγω project "επηρεάζει τις λιμενικές δραστηριότητες, οδηγώντας σε συμφόρηση και καθυστερήσεις".

    Πηγές κοντά στις ναυτιλιακές τακτικών γραμμών τονίζουν στο Capital.gr ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στην εξυπηρέτηση των μεγάλων containerships και αντίστοιχες τακτικές θα υιοθετήσουν και οι υπόλοιπες εταιρείες. 

    Στην πλατφόρμα της ναυτιλιακής πύλης MarineTraffic φαίνεται ότι ο χρόνος αναμονής των πλοίων στο αγκυροβόλιο για την εξυπηρέτησή τους έφτασε τις 1,2 ημέρες την εβδομάδα 2-8 Αυγούστου από 0,4 ημέρες μία εβδομάδα πριν. Ωστόσο, υποχώρησε στις 0,6 ημέρες την εβδομάδα 9-15 Αυγούστου.

    Στο ίδιο διάστημα, οι χρόνοι αναμονής στο λιμάνι για τις εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης αυξήθηκαν σε 1,3 ημέρες, όταν μία εβδομάδα πριν τα πλοία καθυστερούσαν περίπου 1,1 ημέρες.

    Νέες χρεώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο

    Αναλυτές σημειώνουν ότι δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος για να υπολογιστούν οι χρεώσεις λόγω συμφόρησης στα λιμάνια και η εφαρμογή τους έγκειται στην κρίση των ναυτιλιακών εταιρειών.

    Τον περασμένο Μάιο η κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών, η δανέζικη Maersk επέβαλε έξτρα χρεώσεις λόγω συμφόρησης, μετά το περιστατικό στο Σουέζ, ύψους 12 έως 30 δολαρίων ανά container σε κύρια λιμάνια στην Ευρώπη.

    Αντίστοιχα, η γερμανική Hapag-Lloyd είχε εφαρμόσει χρέωση 30 δολαρίων σε γερμανικά λιμάνια.

    Νέες χρεώσεις επιβάλλονται αυτές τις ημέρες λόγω της αυξημένης συμφόρησης στα κινεζικά και αμερικανικά λιμάνια.

    Σημειώνεται πάντως ότι οι αμερικανικές αρχές έχουν "βάλει στο μάτι" τους liners, ζητώντας από οκτώ μεγάλες εταιρείες να δικαιολογήσουν τα τέλη που εφαρμόζουν και επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις της χώρας.

    Διαβάστε επίσης:

    - Η Θεσσαλονίκη κερδίζει το στοίχημα της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ