Του Φάνη Γαβρινιώτη
Σε ποσοστό κάτω από το 90% διαμορφώνεται τελικά η συμμετοχή της J&P Άβαξ στην τεχνική εταιρεία Αθηνά, καθώς η δημόσια πρόταση που είχε υποβάλλει η κυπριακών συμφερόντων επιχείρηση σύμφωνα με πληροφορίες δεν έγινε αποδεκτή από το σύνολο των μικρομετόχων.
Χθες, Δευτέρα, έληξε η περίοδος αποδοχής της δημόσιας πρότασης και όπως αναφέρουν χρηματιστηριακές πηγές η J&P Άβαξ δεν μπόρεσε να συγκεντρώσει ποσοστό περισσότερο από το "κρίσιμο" 90% που της δίνει άμεσα το δικαίωμα εξόδου της θυγατρικής Αθηνά από το ελληνικό χρηματιστήριο.
Σημειώνεται πως η J&P Άβαξ απέκτησε περί το 73% της Αθηνά από τους πρώην βασικούς μετόχους και μέσω του Χ.Α., ενώ μέσω της δημόσιας πρότασης -σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες- δεν εξασφάλισε περισσότερο από το 10% της Αθηνάς.
Ωστόσο, το ενδεχόμενο μελλοντικής εξόδου της εξαγορασθείσας εταιρείας από το Χ.Α. παραμένει ανοιχτό, αφού στο ποσοστό που ελέγχει η J&P Άβαξ δεν συμπεριλαμβάνεται περί το 12% που κατέχει η οικογένεια Πρωτοπαπά (πρώην βασικοί μέτοχοι της Αθηνά). Το ποσοστό αυτό αν και τυπικά ανήκει στην οικογένεια Πρωτοπαπά δεν μπορεί -προς το παρόν- να μεταβιβαστεί, καθώς "μπλοκάρεται" λόγω της δικαστικής διένεξης που υπάρχει μεταξύ της εν λόγω οικογένειας με τη διοίκηση της Αθηνά.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι έγιναν συζητήσεις ανάμεσα στην οικογένεια Πρωτοπαπά και τη διοίκηση της J&P Άβαξ για τη μεταβίβαση του συγκεκριμένου ποσοστού, χωρίς ωστόσο αυτές μέχρι στιγμής να ευοδωθούν. Πάντως, δεν αποκλείεται αυτό να συμβεί το επόμενο διάστημα.
Σε περίπτωση που τελικά το 12% της Αθηνά ΑΤΕ περάσει στον έλεγχο της J&P Άβαξ η τελευταία σχεδιάζει να προχωρήσει στη διαγραφή της εταιρείας από το Χ.Α. καθώς το ποσοστό συμμετοχής της θα υπερβεί το 90%. Θα πρέπει να σημειωθεί ωστόσο, πως το θέμα της εξόδου της Αθηνά από το Χ.Α. συναρτάται άμεσα με την αναδιάρθωση της δομής του κατασκευαστικού ομίλου. Ήδη, η διοίκηση εξετάζει μια σειρά από σενάρια για την εσωτερική αναδιάρθρωση των εταιρειών -εισηγμένων και μη-, με στόχο την καλύτερη λειτουργία και την εξασφάλιση οικονομιών κλίμακας.
Μεταξύ των σεναρίων αυτών περιλαμβάνεται και η ενίσχυση της Αθηνά ΑΤΕ με έργα της μητρικής επιχείρησης ώστε αυτή να καταστεί ο κύριος βραχίονας του ομίλου στον κλάδο των κατασκευών.
Εν τω μεταξύ αύριο 12 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται και η διαδικασία της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της J&P Άβαξ ύψους 41,04 εκατ. ευρώ με στόχο την απόκτηση συμμετοχής στην εισηγμένη από τους πρώην βασικούς μετόχους της Αθηνά ΑΤΕ. Την αύξηση θα καλύψουν μόνο τα πρώην στελέχη της Αθηνά χωρίς ωστόσο να είναι βέβαιο πως τελικά θα συμμετάσχουν όλοι οι δικαιούχοι.
Σημειώνεται ότι σε περίπτωση που κάποιος εκ των πρώην βασικών μετόχων της Αθηνά δεν επιθυμεί να συμμετάσχει στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αυτόματα οι μετοχές που επρόκειτο να διατεθούν σε αυτόν δεν θα εκδοθούν.
Μέσω της αύξησης θα παραχωρηθεί στους συγκεκριμένους μετόχους συνολικά το 6,87% της J&P Άβαξ.
Το ποσό που θα αντληθεί θα χρησιμοποιηθεί στο σύνολό του για τη χρηματοδότηση πέντε έργων παραχώρησης που έχει αναλάβει η εισηγμένη και συγκεκριμένα:
* Τα 23,4 εκατ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν το 60% του ποσού της αύξησης, θα διατεθούν στο έργο του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα.
* Τα 5,7 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτήσουν το έργο του σταθμού αυτοκινήτων που θα κατασκευάσει η εταιρεία στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας.
* Τα 5 εκατ. ευρώ θα καλύψουν μέρος της χρηματοδότησης του έργου αξιοποίησης της ολυμπιακής εγκατάστασης Κανόε Καγιάκ στο Ελληνικό.
* Ποσό 4,9 εκατ. ευρώ θα διατεθεί στο αυτοχρηματοδοτούμενο έργο της διεθνές αεροδρομίου Queen Alia στην Ιορδανία.
* Τέλος, με το ποσό των 2,4 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί το έργο παραχώρησης Μαλιακός – Κλειδί Ημαθίας.