Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 27-Ιουλ-2021 07:45

    Τα τελευταία deals των μικρότερων ελληνικών στόλων

    Τα τελευταία deals των μικρότερων ελληνικών στόλων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Παραγγελίες νέων πλοίων και αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων συνθέτουν το "παζλ" των τελευταίων κινήσεων των "μικρότερων" Ελλήνων εφοπλιστών, όπως τις καταγράφουν ναυλομεσίτες.

    Τα deals αφορούν κατά κύριο λόγο σε second hand πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, αγορά στην οποία η εγχώρια εφοπλιστική κοινότητα είναι ιδιαίτερα δραστήρια από την αρχή του έτους.

    Τα ονόματα

    Αρχικά, η Steelships συμφερόντων του Νικόλα Νοτιά συνδέθηκε με την παραγγελία δύο MR tankers, χωρητικότητας 50.000 dwt έκαστο, με ορίζοντα παράδοσης το 2022.

    Τα δύο πλοία, τα οποία κατασκευάζονται σε νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο, αναμένεται να κοστίσουν περίπου 74 εκατ. δολάρια, ενώ θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και θα μπορούν να καίνε LNG.

    Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι μέχρι πρότινος η εταιρεία διαχειριζόταν αποκλειστικά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, έχοντας υπό την κατοχή της ένα ultramax.

    Στο "μέτωπο" των αγοραπωλησιών, η Meadway Bulkers του Γιώργου Δελαπόρτα φέρεται να απέκτησε το bulk carrier "Glorious Wind", χωρητικότητας 83.410 dwt και κατασκευής 2010, έναντι περίπου 20 εκατ. δολαρίων.

    Παράλληλα, ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι αγόρασε και το handysize "Lucky Life", χωρητικότητας 28.197 dwt και κατασκευής 2013, για 14 εκατ. δολάρια.

    Το εν λόγω πλοίο βρισκόταν, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis, υπό τον έλεγχο της Alassia NewShips Management, συμφερόντων του Νικόλα Χατζηιωάννου (στόλος 11 bulk carriers).

    Τον περασμένο Απρίλιο έγινε γνωστό ότι τα αδέρφια Δελαπόρτα θα ακολουθήσουν διαφορετικούς "ναυτιλιακούς δρόμους", χωρίζοντας το στόλο της Meadway Shipping & Trading στα δύο. Η ναυτιλιακή είχε ιδρυθεί από τον πατέρα τους, Διονύση Δελαπόρτα, ο οποίος απεβίωσε το 2019.

    Έτσι, ο Κώστας παρέμεινε στα ηνία της Meadway Shipping & Trading και ο Γιώργος ανέλαβε τη Meadway Bulkers. Η τελευταία ελέγχει, μετά τις νέες προσθήκες, περίπου 11 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

    Στην πώληση του supramax "Κen Sea", χωρητικότητας 53.491 dwt και κατασκευής 2009, προχώρησε, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Golden Destiny, η Ikaros Shipping & Brokerage, συμφερόντων της οικογένειας Χριστοδουλάτου. Το deal φέρεται να έκλεισε στα 15,5 εκατ. δολάρια. Η ναυτιλιακή διαχειρίζεται επτά bulk carriers.

    Με πώληση συνδέεται και η Diligent Holdings, συμφερόντων των Δημήτρη Μίχαλου και Δωροθέας Κεφάλα. Συγκεκριμένα, η Allied Shipbroking αναφέρει ότι πουλήθηκε το handysize "Geki Star", χωρητικότητας 28.352 dwt και κατασκευής 2008, έναντι 10,55 εκατ. δολαρίων.

    Τον περασμένο Μάιο, η εταιρεία πούλησε το πρώτο της απόκτημα, το "Nordic Bulker 2" για να ρίξει το μέσο όρο ηλικίας του στόλου, ο οποίος χωρίς το "Geki Star", αριθμεί 13 bulk carriers. Σημειώνεται ότι η οικογένεια Κεφάλα βρίσκεται πίσω από το ξενοδοχείο President.

    Περίπου 9,8 εκατ. δολάρια εξασφάλισε η TST International του Κώστα Ρόκκου από την πώληση του supramax "Sikania", χωρητικότητας 53.553 dwt και κατασκευής 2001, με βάση το report της Golden Destiny. Η πλατφόρμα Equasis εντοπίζει τρία bulk carriers στο στόλο της εταιρείας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ