Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 23-Ιουλ-2021 08:26

    Το "τρίποντο" του Σκλαβενίτη και η αποδυνάμωση του ΑΒ

    Το "τρίποντο" του Σκλαβενίτη και η αποδυνάμωση του ΑΒ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 17:35

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Nielsen IQ, οι πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αυξήθηκαν κατά 1,1% (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα FMCGs στο σύνολό τους σημείωσαν ανάπτυξη +1%. 

    Πόσες και ποιες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όμως κατάφεραν να ενισχύσουν τη θέση τους, ποιες αλυσίδες έχασαν μερίδιο και πως διαμορφώνονται οι συσχετισμοί δυνάμεων στον κλάδο; 

    Με βάση στοιχεία από άλλη εταιρεία ερευνών μέτρησης της κατανάλωσης που έχει στη διάθεση του το capital.gr προκύπτει ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους υπήρξε ένας μεγάλος νικητής, μια αλυσίδα διατήρησε τις δυνάμεις της ενώ οι μικροί εκτός της ομάδας των 7 μεγάλων κατάφεραν να "τσιμπίσουν” πελάτες από τους μεγάλους που έχασαν δύναμη. Από τη μέτρηση απουσιάζει η Lidl που δεν δίνει στοιχεία.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία η αλυσίδα Σκλαβενίτης ενίσχυσε το μερίδιο της κοντά στις τρεις μονάδες σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020 το οποίο πλέον ξεπερνά το 34% στο σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων ενώ αύξησε την απόσταση από τον δεύτερο παίκτη του κλάδου, την ΑΒ Βασιλόπουλος.

    Η εν Ελλάδι θυγατρική του ομίλου Ahold-Delhaize το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα έχασε 2,5 μονάδες και το μερίδιό της υποχώρησε κάτω από το 16%, ενώ οριακές ήταν οι απώλειες 0,1 μονάδα του μεριδίου της My Market συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη που διαμορφώθηκε στο 11,6%. 

    Το μερίδιο της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας Μασούτης υποχώρησε στο 11,7% από 12,6% ενώ στο 7,1% από 7,7% υποχώρησε το μερίδιο της αλυσίδας Γαλαξίας.

    Απώλειες και για την αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικής παρά την ενίσχυση του δικτύου των καταστημάτων του που έχασε 0,2 μονάδες και το μερίδιο της μειώθηκε στο 3% ενώ η Κρητική αλυσίδα Χαλκιαδάκης στην οποία θέση έχει η Σκλαβενίτης διατήρησε τις δυνάμεις της και το μερίδιο της στο 1,5%.

    Σε ό,τι αφορά στους υπόλοιπους παίκτες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, το μερίδιο τους ξεπέρασε το ψυχολογικό φράγμα του 15% από 14,5% που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2020. 

    Το Capital.gr έλαβε από την εταιρεία ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός email, στο οποίο η αλυσίδα αναφέρει πως το μερίδιό της "το πρώτο εξάμηνο του 2021 και πιο συγκεκριμένα για το διάστημα από 31/01/21 μέχρι 20/06/21 με βάση τα στοιχεία της Nielsen έχει αυξηθεί κατά 0,1 μονάδες και έχει διαμορφωθεί στο 3,7% στην αγορά χωρίς τους discounters”.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ