Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 10-Σεπ-2007 09:15

    Έμφαση στη μεταφορά φορτηγών

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Μηνά Τσαμόπουλου

    Ιδιαίτερο βάρος σε πλοία που θα μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα οχήματα και λιγότερους επιβάτες ρίχνουν ολοένα και περισσότερο οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Και ο λόγος είναι απλός: Τα έσοδα. Η μεταφορά φορτηγών οχημάτων από τα πλοία αποτελεί τον οικονομικό "αιμοδότη" των εταιρειών κυρίως -εκτός της υψηλής τουριστικής περιόδου-, όταν η επιβατική κίνηση μειώνεται.

    Τα έσοδα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων από τη μεταφορά φορτηγών οχημάτων -σύμφωνα με στελέχη της ακτοπλοΐας- φθάνουν έως και το 40% στις γραμμές του εσωτερικού, ενώ στην Αδριατική αγγίζουν και το 50%.

    Το παιχνίδι με τα φορτηγά παίζεται κυρίως στην Αδριατική από όπου οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν μεγάλα έσοδα. Η αναμενόμενη είσοδος του Γκριμάλντι στην Αδριατική με πλοία που έχουν μεγάλη χωρητικότητα μεταφοράς φορτηγών ή αμιγώς οχηματαγωγά έχει σημάνει συναγερμό.

    Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το διάστημα 1995-2006 σύμφωνα και με στοιχεία που περιλαμβάνονται στο ετήσιο δελτίο της Attica Group η μεταφορική κίνηση αυξάνεται συνεχώς έστω και με βραδείς ρυθμούς.

    Το 2006 στις γραμμές της Αδριατικής διακινήθηκαν 2.237.097 επιβάτες, αύξηση 2,3% σε σύγκριση με το 2005 453.641 φορτηγά, ποσοστό αύξησης 2,7% και 465.145 ι.χ. ποσοστό μείωσης 1,4%.

    Ο ρόλος Γκριμάλντι

    Οι αλλαγές στην Αδριατική αφορούν κυρίως την απόκτηση και δρομολόγηση πλοίων με χαμηλότερη μεταφορική ικανότητα επιβατών και μεγαλύτερη φορτηγών. Πλοία τα οποία σύμφωνα με τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων θα είναι πιο ανταγωνιστικά από τα σημερινά.

    Το γεγονός ότι ο όμιλος Γκριμάλντι διαθέτει τέτοιου τύπου πλοία έχει επιταχύνει τις εξελίξεις. Διάχυτη είναι η αίσθηση ότι τέτοιου είδους πλοία μπορούν να μπουν στην Αδριατική ακόμη και μέσω της ΑΝΕΚ εφόσον συμφωνήσουν ο Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης με τον Εμμανουέλ Γκριμάλντι.

    Σύμφωνα με τα επενδυτικά σχέδια του Ιταλού επιχειρηματία έως το 2010, 30 νέα πλοία θα ενταχθούν στο στόλο του ομίλου. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και έξι πλοία μεταφοράς φορτηγών οχημάτων (ro-ro) τα οποία κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας. Τα πλοία είναι μήκους 200 μέτρων και χωρητικότητας 3.900 lane meters που δείχνει τη δυνατότητα μεταφοράς φορτηγών οχημάτων και 300 ΙΧ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ