Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 16-Ιουλ-2021 07:50

    EΛΛΑΚΤΩΡ: Τι θα συμβεί αν χάσει την Αττική Οδό

    ΕΛΛΑΚΤΩΡ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελένης Μπότα

    Δυσμενείς επιπτώσεις στα αποτελέσματα του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ ενδέχεται να προκαλέσει η μη ανανέωση της παραχώρησης της Αττικής Οδού η οποία λήγει το 2024.

    Όπως αναφέρει η διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στο ενημερωτικό της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου "Ο Όμιλος βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στην κερδοφορία της παραχώρησης της Αττικής Οδού και τυχόν μη ανανέωση της παραχώρησης αυτής μετά το 2024 ενδέχεται να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στα αποτελέσματα του Ομίλου. 

    Η παραχώρηση της Αττικής Οδού παράγει ένα σημαντικό τμήμα των λειτουργικών ταμειακών ροών του Ομίλου. Για τη χρήση του 2020, η παραχώρηση της Αττικής Οδού Α.Ε. συνεισέφερε 151,6 εκατ. στα συνολικά έσοδα του Ομίλου ύψους 892,3 εκατ και 105,6 εκατ. στα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων, και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ύψους 30 εκατ.

    Αντίστοιχα για τη χρήση του 2019 η παραχώρηση της Αττικής Οδού Α.Ε. συνεισέφερε 192,7 εκατ. στα συνολικά έσοδα του Ομίλου ύψους 1.273,6 εκατ και 134,0 εκατ σε συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) Ομίλου ύψους 80 εκατ.

    Επιπρόσθετα, για την περίοδο 01.01- 31.03.2021, η παραχώρηση της Αττικής Οδού Α.Ε. συνεισέφερε 30,6 εκατ. στα συνολικά έσοδα του Ομίλου ύψους 193 εκατ και 18,6 εκατ. στα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ύψους 40 εκατ. 

    Και ενώ η "Ολυμπία Οδός Ανώνυμη Εταιρία Παραχώρησης για τον Αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος – Τσακώνα" και το διακριτικό τίτλο "Ολυμπία Οδός Α.Ε." και η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ανώνυμη Εταιρία Παραχώρησης για τον Αυτοκινητόδρομο Τμήμα Παθε Μαλιακός – Κλειδί" και τον διακριτικό τίτλο "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε." (οι οποίες δεν ενοποιούνται ολικά στις οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου) είναι παραχωρήσεις που βρίσκονται σε αρχικό στάδιο και, παρά το ότι αναμένεται να συνεισφέρουν στα έσοδα του Ομίλου μέσω διανομής μερίσματος προς αυτόν ή/και στις ταμειακές ροές του μέσω αποπληρωμής δανεισμού που έχουν λάβει από τον Όμιλο, η παραχώρηση της Αττικής Οδού Α.Ε. παραμένει το πλέον ώριμο έργο παραχώρησης για τον Όμιλο και συνεισφέρει το σημαντικότερο τμήμα στη λειτουργική κερδοφορία του. 

    Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ προτίθεται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την επέκταση της παραχώρησης της Αττικής Οδού Α.Ε. πέραν της λήξης της το 2024. Η ημερομηνία έναρξης και ολοκλήρωσης του διαγωνισμού δεν έχει ακόμα καθοριστεί. 

    Όπως αναφέρει η διοίκηση του Ομίλου, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ κατέχει ήδη την παραχώρηση από το 2001 και έχει εμπειρία στη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου, δεν μπορεί να εξασφαλισθεί ότι η σύμβαση παραχώρησης του Ομίλου θα επεκταθεί ή ανανεωθεί.

    Εάν η παραχώρηση της Αττικής Οδού Α.Ε. δεν απονεμηθεί στον Όμιλο στη λήξη της τον Οκτώβριο του 2024, τα εναπομείναντα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας που κατείχε την παραχώρηση θα διανεμηθούν, κατόπιν πληρωμής όλων των υποχρεώσεων, σε αναλογική βάση στους μετόχους της κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τριών ετών.

    Βάσει του ισολογισμού 31.12.2020, και αφού συνυπολογισθεί η μετατροπή μέρους του μετοχικού κεφαλαίου σε δευτερογενές δάνειο ύψους 83 εκατ, όπως αυτή έλαβε χώρα στις 16.04.2021, το ποσό που θα επιστραφεί στους μετόχους εκτιμάται σε περίπου 91 εκατ. (εκ του οποίου ποσό €60 εκατ ή ποσοστό 65,75% αντιστοιχεί στους μετόχους του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ).

    Εάν ο Όμιλος δεν εξασφαλίσει εκ νέου την παραχώρηση της Αττικής Οδού Α.Ε., ή εάν η παραχώρηση εξασφαλισθεί με δυσμενέστερους όρους, ενδέχεται να μειωθούν τα έσοδα του Ομίλου από το 2025, καθώς και η λειτουργική του κερδοφορία", αναφέρεται χαρακτηριστικά.

    Η κίνηση στην Αττική Οδό 

    Το πρώτο τρίμηνο η κίνηση στην Αττική Οδό ήταν μειωμένη κατά 27,8% και τα έσοδά της ήταν μειωμένα κατά 25,6% (διαμορφώθηκαν σε 30,1 εκατ.,). Από το δεύτερο τρίμηνο του 2021, η κίνηση παρουσιάζει αύξηση σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2020, καθώς τα μέτρα lockdown του 2021 έχουν πιο ήπια επίδραση στην κίνηση.

    Για παράδειγμα, τον Απρίλιο 2021 η κίνηση στην Αττική Οδό παρουσίασε αύξηση 175% σε σχέση με το 2020 και αντίστοιχη αύξηση παρουσιάζουν τα έσοδα του αυτοκινητοδρόμου.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ