Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 12-Ιουλ-2021 16:16

    Νέες ψηφιακές υπηρεσίες για επιχειρήσεις από την Εθνική Τράπεζα

    Νέες ψηφιακές υπηρεσίες για επιχειρήσεις από την Εθνική Τράπεζα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Λεωνίδα Στεργίου

    H Εθνική Τράπεζα ανακοίνωσε σήμερα, σε διαδικτυακή παρουσίαση, τη νέα ολοκληρωμένη ψηφιακή πλατφόρμα υπηρεσιών και το νέο εξελιγμένο μοντέλο εξυπηρέτησης που προσφέρει  για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες. Έχοντας επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια, η Εθνική Τράπεζα κατάφερε μέσα στο 2020 να κατακτήσει την πρώτη θέση, βάσει αριθμού ενεργών χρηστών στα ψηφιακά της μέσα, στην ελληνική αγορά, κατέχοντας μερίδιο 30%. Ταυτόχρονα, διακρίθηκε ανάμεσα στις 10 Digital Champions τράπεζες διεθνώς.

    Η πλατφόρμα για τις επιχειρήσεις έρχεται ύστερα από το λανσάρισμα των ψηφιακών υπηρεσιών για ιδιώτες. Εκεί, το καταναλωτικό δάνειο Εξπρές δέχεται το 80% των αιτήσεων μέσω του internet και mobile banking.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας Παύλος Μυλωνάς, ο οποίος άνοιξε την παρουσίαση, τόνισε ότι η τράπεζα θα συνεχίσει να καινοτομεί και να οδηγεί τις εξελίξεις στην ψηφιακή τραπεζική και επισήμανε ότι "η Εθνική στάθηκε δίπλα στους πελάτες της και τους βοήθησε να αναγνωρίσουν πόσο απλή είναι η χρήση των ψηφιακών τραπεζικών υπηρεσιών".  Ο κ. Μυλωνάς τόνισε χαρακτηριστικά: "Επενδύουμε συνεχώς στην τεχνολογία και την καινοτομία και δεν σταματάμε να σχεδιάζουμε και να προτείνουμε σύγχρονες λύσεις, να δημιουργούμε μέλλον μαζί με τους πελάτες μας. Προσφέρουμε λύσεις που συμβάλλουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων. Ορίζουμε μια νέα τραπεζική σχέση με τους πελάτες μας, φέρνοντας την τράπεζα κοντά τους, όπου και αν βρίσκονται".

    H νέα ψηφιακή πλατφόρμα για επιχειρήσεις προσφέρει όλες τις βασικές τραπεζικές υπηρεσίες, όπως μεταφορά κεφαλαίων, μισθοδοσία, κλπ, αλλά και online χρηματοδότηση και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Στο άμεσο μέλλον θα αξιοποιηθεί περαιτέρω η τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης για την άμεση αναγνώριση και έγκριση εγγράφων, την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας από κυβερνοεπιθέσεις και ψηφιακές απάτες, αλλά και για αποτελεσματικότερη διαδραστική επικοινωνία με τον πελάτη.

    Η διοίκηση της τράπεζας τόνισε ότι η Εθνική στηρίζει την ταχύτερη μετάβαση της ελληνικής επιχειρηματικότητας στη νέα ψηφιακή εποχή, αξιοποιώντας το ισχυρό τεχνολογικό δυναμικό των ανθρώπων της και τις διεθνείς τάσεις στο Internet Banking και στο Fintech.  Η νέα digital banking πρόταση της Εθνικής Τράπεζας διευκολύνει τη χρηματοοικονομική λειτουργία κάθε επιχείρησης, βελτιώνοντας και ενισχύοντας συνολικά την εμπορική της δραστηριότητα, παρέχοντας:

    - Ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό οικοσύστημα Internet Banking που αυτοματοποιεί και προσφέρει λύσεις τόσο στις καθημερινές ανάγκες συναλλαγών των επιχειρήσεων, όσο και στο σύνολο της αλυσίδας αξίας του πελάτη (μεταφορές χρημάτων, πληρωμές λογαριασμών, πληρωμές εισαγωγών, μισθοδοσίες, εγκριτικές ροές, online αίτημα εκταμίευσης, online legalization,  online repayment, push notifications).
    - Δύο νέα online τραπεζικά προϊόντα το "New business customer onboarding" για την online απόκτηση λογαριασμού όψεως σε επιχειρήσεις που δεν είναι πελάτες της τράπεζας και το "Business δάνειο εξπρές" για online επιχειρηματικό δάνειο με όριο έως 35.000 ευρώ , για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά. Το New business customer onboarding δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις που δεν είναι πελάτες της να αποκτήσουν online λογαριασμό όψεως και πρόσβαση στο Internet Banking, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα.
    - Εξειδικευμένα ψηφιακά εργαλεία που βασίζονται στις τεχνολογίες αιχμής των APIs και open banking, με στόχο την επιχειρησιακή τους βελτιστοποίηση με την παραγωγή αξίας στην εμπορική πολιτική των επιχειρήσεων, την ανάπτυξη των εργασιών τους και τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη τους. Δηλαδή υπηρεσίες για τους πελάτες των πελατών της ΕΤΕ, όπως είναι: Digital onboarding, Identity management, λύσεις συλλογής και διαχείρισης προσωπικών δεδομένων, ψηφιακά πιστοποιητικά, εκσυγχρονισμός κάθε είδους σύναψης σχέσεων ή συμβάσεων με την Εθνική Τράπεζα, ολοκληρωμένη λύση για το e-commerce, λύσεις στον τομέα πληρωμών.

    Εξατομικευμένες λύσεις

    1. Δημιουργία εφαρμογών με χρήση τεχνολογιών APIs και Open Banking, που λειτουργούν μέσα από τις υφιστάμενες ροές της επιχείρησης με τα υπάρχοντα συστήματα λογισμικού χωρίς να απαιτούνται ειδικές γνώσεις ή πρόσβαση σε εξειδικευμένα συστήματα

    2. Ανοιχτή τραπεζική (Open Banking): Η Εθνική Τράπεζα διαθέτει σήμερα την κορυφαία Open Banking πλατφόρμα της Ευρώπης, το developer portal. Είναι μια υπηρεσία ανοιχτή και ελεύθερα προσβάσιμη από τους πελάτες και τους συνεργάτες, αλλά και από οποιονδήποτε τρίτο θέλει να πειραματιστεί συνδέοντας το λογισμικό της επιχείρησης με τις υποδομές της τράπεζας για fintech λύσεις και υπηρεσίες. Επιτρέπει την προσφορά ψηφιακών υπηρεσιών νέας γενιάς με δυνατότητες ενσωματωμένες στο εμπορικό λογισμικό των επιχειρήσεων σε περιοχές, όπως online παρακολούθηση των λογαριασμών και των εισπράξεων, προγραμματισμό και η απλοποίηση των πληρωμών, αυτοματοποίηση της συμφωνίας του λογιστηρίου, απλοποίηση της διαχείρισης των παραστατικών κ.ά.. Αξιοποιώντας μάλιστα τη σύγχρονη νομοθεσία, οι υπηρεσίες αυτές επιτρέπουν στους πελάτες της Εθνικής Τράπεζας την πρόσβαση όχι μονό στους λογαριασμούς τους στην Εθνική Τράπεζα αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη τράπεζα. Η πρόταση απευθύνεται όχι μόνο σε επιχειρήσεις που είναι πελάτες της τράπεζας, αλλά και σε εταιρείες που αναπτύσσουν τεχνολογικές υπηρεσίες και προϊόντα στο χρηματοοικονομικό τομέα, σε system και software integrators που κατασκευάζουν custom λύσεις για τους πελάτες τους αλλά και σε νεοφυείς εταιρείες που πειραματίζονται με νέες ιδέες.

    Όπως σημειώθηκε κατά την παρουσίαση, η open banking πλατφόρμα που διαθέτει η Εθνική Τράπεζα θεωρείται από την αγορά κορυφαία σε ευρωπαϊκό επίπεδο.  Πρόκειται για μία "ανοιχτή" και με ελεύθερη πρόσβαση υπηρεσία, η οποία συνδέει το λογισμικό της επιχείρησης με τις υποδομές της τράπεζας, χωρίς να απαιτεί ειδικές γνώσεις ή πρόσβαση σε εξειδικευμένα συστήματα και υποστηρίζει την ανάπτυξη καινοτόμων fintech υπηρεσιών, ειδικά σχεδιασμένων για την πελατειακή βάση και τις ανάγκες κάθε επιχείρησης.  

    Παράλληλα, η Εθνική Τράπεζα εξελίσσει το μοντέλο εξυπηρέτησης των εταιρικών πελατών, ενισχύοντας και συμπληρώνοντας το ρόλο του Relationship Manager με την ομάδα Corporate Transaction Banking, ομάδα εξειδικευμένων στελεχών-συμβούλων για ολοκληρωμένη τραπεζική εξυπηρέτηση.  

    Η Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας Χριστίνα Θεοφιλίδη, υπογράμμισε ότι "Η τεχνολογία και η καινοτομία αποκτούν νόημα όταν βελτιώνουν την καθημερινότητά μας, όταν αξιοποιούνται για να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες, να γίνουμε πιο γρήγοροι, να ανταποκρινόμαστε καλύτερα στις ανάγκες και τις συνθήκες της νέας εποχής.  Στην Εθνική Τράπεζα τα τελευταία έτη δουλέψαμε εντατικά πάνω σε ένα όραμα. Το όραμα να δημιουργήσουμε μια ψηφιακή πλατφόρμα τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών, βασισμένη στις ανάγκες των πελατών μας. Και καθώς δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να καινοτομούμε διαπιστώνουμε ότι το "πάω τράπεζα" αλλάζει.  Η Χ. Θεοφιλίδη σημείωσε ότι η χρήση των ψηφιακών καναλιών της τράπεζας αυξήθηκε κατά 40% μέσα σε 12 μήνες και την έφερε στην πρώτη θέση, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες και μελέτες που αποτυπώνουν τις ψηφιακές δυνατότητες που παρέχονται.  

    Στην τοποθέτησή του ο Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής Βασίλης Καραμούζης, τόνισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη.  Δεν αφορά κάποιες επιχειρήσεις ή κλάδους αλλά όλες τις επιχειρήσεις και όλους τους κλάδους.  Για το λόγο αυτό, σχολίασε πως "στην Εθνική Τράπεζα αξιοποιούμε τις ισχυρές τεχνολογικές δυνατότητες και δεξιότητές μας, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των πελατών μας, αξιολογούμε κριτικά τα διεθνή best practices και τις εξελίξεις στο χώρο των fintech και προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση αιχμής σε δύο βασικούς άξονες". Ο πρώτος άξονας αφορά σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό οικοσύστημα internet banking που προσφέρει λύσεις στις καθημερινές ανάγκες συναλλαγών των επιχειρήσεων.  Ο δεύτερος άξονας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, ειδικότερα των APIs και Open Banking".

    Ο Group CΟO, Στράτος Μoλυβιάτης, ανέφερε συγκεκριμένα: "Σήμερα έχουμε καταφέρει να παρουσιάσουμε μια ολοκληρωμένη και συμμετρική ψηφιακή πρόταση και για τους ιδιώτες και για τις επιχειρήσεις με κορυφαία χαρακτηριστικά όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδo. Έχουμε δημιουργήσει μια πλήρη ψηφιακή πλατφόρμα, που αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται από περίπου 2,3 εκατομμύρια πελάτες, και υποστηρίζει πάνω από 8 χιλιάδες χρήστες, 60 χιλιάδες κλήσεις και 3.000 "εγχρήματες” συναλλαγές ανά λεπτό, τις ημέρες με μεγάλο φόρτο. Είναι ο μεγαλύτερος εξυπηρετούμενος όγκος στην ελληνική αγορά".  Ο κ. Μολυβιάτης  προανήγγειλε τέλος νέα λανσαρίσματα μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, με στόχο πάντα "την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της Εθνικής τράπεζας και τη διατήρηση της κορυφαίας θέσης στην ψηφιακή τραπεζική".

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ