Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 09-Ιουλ-2021 16:28

    Θ. Βενιάμης: Οι Βορειοευρωπαίοι δεν μπορούν να δεχτούν την "πρωτιά" της ελληνικής ναυτιλίας

    Θ. Βενιάμης: Οι Βορειοευρωπαίοι δεν μπορούν να δεχτούν την "πρωτιά" της ελληνικής ναυτιλίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Μηνύματα με πολλαπλούς αποδέκτες έστειλε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, κατά την παρουσία του στη χθεσινή (8/7) συζήτηση που διοργάνωσε το Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων με θέμα τη "Διάσταση της Ναυτιλίας".

    O κ. Βενιάμης μίλησε για τη θέση της ελληνικής ναυτιλίας στη διεθνή σκηνή, καυτηρίασε τη στάση ορισμένων ευρωπαϊκών κρατών, στάθηκε στο ρόλο της Cosco στον Πειραιά, ενώ κατέθεσε τις απόψεις του και για το "πράσινο" μέλλον των πλοίων.

    "Δεν δέχονται την πρωτιά των Ελλήνων"

    "Με δεδομένο ότι ελέγχουμε το 58% του ευρωπαϊκού στόλου, θα περίμενε κανείς να είμαστε μόνιμος συνομιλητής με την ΕΕ. Αυτό, όμως, δε συμβαίνει" είπε ο κ. Βενιάμης, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το πως αντιλαμβάνονται οι Βρυξέλλες το ρόλο και το εκτόπισμα της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

    "Υπάρχει μία πολιτική αντιπαράθεση για την πρωτιά των Ελλήνων. Δεν μπορούν πολλές χώρες, συνήθως από τη Βόρεια Ευρώπη, να δεχτούν την επιτυχία της ελληνικής ναυτιλίας, ίσως λόγω των αστοχιών που είχαν οι ίδιοι, κατά την ενασχόλησή τους με την πλοιοκτησία" πρόσθεσε.

    Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι "δε θέλουμε να φύγουμε από την Ευρώπη. Θέλουμε να μείνουμε στην Ελλάδα και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό", δίνοντας έμφαση στη στήριξη των ελληνικών κυβερνήσεων διαχρονικά για την αντιμετώπιση των ευρωπαϊκών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

    "Δεν προστατεύεται η ναυτιλία"

    Ο ίδιος πάντως είπε ότι γενικότερα η "ναυτιλία βρίσκεται σε μειονεκτική θέση όσον αφορά την πολιτική της υποστήριξη, καθώς οι δραστηριότητές της δεν είναι ευρέως εμφανείς στους τελικούς καταναλωτές".

    "Βλέπουμε", συμπλήρωσε, "μηδενική ανοχή από την κοινωνία και τους πολιτικούς εκπροσώπους. Καταλογίζουν στη ναυτιλία με απόλυτη αυστηρότητα δυσανάλογες ευθύνες σε σχέση με άλλες βιομηχανίες για οριζόντια περιβαλλοντικά θέματα, όπως η κλιματική αλλαγή. 

    "Δυστυχώς η ναυτιλία δεν έχει πατρίδα και δεν προστατεύεται, παρά την καθοριστική της υπόσταση στο παγκόσμιο εμπόριο" κατέληξε.

    Η Cosco και οι μικρομεσαίοι του Πειραιά

    Στη συνέχεια, η συζήτηση στράφηκε στο γεωπολιτικό πεδίο, την παρουσία της Κίνας στην Ελλάδα και τον ανταγωνισμό της ασιατικής χώρας με τις ΗΠΑ. 

    Σε αυτό το πλαίσιο, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αφού τόνισε πως οι πολιτικές διαφορές μεταξύ κρατών δεν επηρεάζουν το ρόλο των πλοιοκτητών στο διεθνές εμπόριο, στάθηκε στην Cosco και τη σχέση της με τους μικρομεσαίους του Πειραιά.

    "Η παρουσία της Cosco είναι πολύ θετική για το λιμάνι, καθώς έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των containers και το ρόλο του ως hub" ανέφερε αρχικά. 

    Ωστόσο, όπως είπε, δε θα πρέπει να εμπλέκεται με τις εργασίες του cluster των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (προμήθεια πλοίων κλπ) που εδρεύουν γύρω από τον Πειραιά.

    "Το cluster των μικρομεσαίων είναι πολύ ενεργό και πρέπει να μείνει εκτός των βλέψεων της Cosco. Είναι κάτι, το οποίο λέω και στην κυβέρνηση. Φυσικά η εταιρεία είναι καλοδεχούμενη και κάνει μία χαρά τη δουλειά της. Ας μείνει, όμως, εκεί και να μην καταστρέψει το cluster".

    Μάλιστα, τόνισε ότι μέσω και της διαφαινόμενης επανεκκίνησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, το cluster μπορεί να αποδειχτεί ιδιαιτέρως χρήσιμο τόσο για την εμπορική ναυτιλία όσο και για την ακτοπλοΐα. 

    Τα καύσιμα του μέλλοντος και οι κίνδυνοι του LNG

    Τέλος, ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε και στο "hot" θέμα της επικαιρότητας στη ναυτιλία, που δεν είναι άλλο από το "πράσινο" μέλλον και τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

    Αρχικά, κατέστησε σαφές ότι η ναυτιλία είναι μία διεθνοποιημένη δραστηριότητα και πρέπει να λειτουργεί υπό την "ομπρέλα" του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), ασκώντας κριτική στις περιφερειακές πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Αναφορικά με τις επιλογές πρόωσης για τα πλοία στο μέλλον, είπε ότι ένα προβάδισμα έχουν το υδρογόνο και η αμμωνία, αλλά πρέπει πρωτίστως να διαφυλαχθεί η ασφάλεια στη χρήση για την προστασία των πληρωμάτων.

    Όσο για το LNG, το οποίο προωθείται ως μεταβατική επιλογή, σημείωσε με έμφαση ότι "έχει αποδειχτεί ότι μολύνει περισσότερο από οποιοδήποτε καύσιμο που χρησιμοποιούν τα πλοία σήμερα".

    Διαβάστε επίσης:

    Θ. Βενιάμης: Ατυχής η επιλογή της ΕΕ για περιφερειακά πράσινα μέτρα

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ