Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 07-Ιουλ-2021 13:28

    Στον εφοπλιστή Γ. Προκοπίου τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

    Στον εφοπλιστή Γ. Προκοπίου τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 18:03

    Των Κώστα Κετσιετζή - Γιώργου Γεωργίου 

    Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου ανακηρύχθηκε πλειοδότης τόσο στον διαγωνισμό της ειδικής διαχείρισης της "Ελληνική Ναυπηγεία ΑΕ" (ΕΝΑΕ) όσο και στην ηλεκτρονική δημοπρασία του ακινήτου της ΕΤΑΔ που πραγματοποιήθηκαν σήμερα.

    Το τίμημα για το ακίνητο της ΕΤΑΔ έφτασε τα περίπου 37,3 εκατ. ευρώ, περίπου 7 εκατ. ευρώ πάνω από την τιμή εκκίνησης, ενώ στα περίπου 25 εκατ. ευρώ ήταν το τίμημα για τον διαγωνισμό της ΕΝΑΕ.

    Και στους δύο διαγωνισμούς συμμετείχε και ο όμιλος North Star του εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου, χωρίς να καταφέρει τελικά να επικρατήσει. 

    Τα επόμενα βήματα και οι εκκρεμότητες

    Η νέα προσπάθεια που έφερε τελικά αποτέλεσμα για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα σταματήσει την επιβολή προστίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ύψους 7,2 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο με αποτέλεσμα να έχουν ξεπεράσει συνολικά τα 110 εκατ. ευρώ από το 2012 έως και τώρα.

    Υπενθυμίζεται πως στον προηγούμενο διαγωνισμό η Pyletech Shipyards του ομίλου North Star είχε προσφέρει 15,1 εκατ. ευρώ, όμως η προσφορά δεν έγινε δεκτή από τους πιστωτές. Αυτή τη φορά, επειδή υπήρξαν περισσότερες από μια προσφορές, η εκποίηση όπως φαίνεται θα προχωρήσει.

    Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων της ΕΝΑΕ (ακίνητο και εξοπλισμός) θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών. Με το "καλημέρα" ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων θα κληθεί να πληρώσει επιπλέον περίπου 10 εκατ. ευρώ για την τακτοποίηση των προστίμων και την έκδοσης άδειας πυρόσβεσης.

    Το ζήτημα είναι το πώς θα διατεθεί το ποσό των 25,2 εκατ. ευρώ που πρόσφερε σύμφωνα με τις πληροφορίες ο κ. Προκοπίου, ειδικά όταν το ποσό που οφείλεται στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων αγγίζει, σύμφωνα με τους ίδιους, τα 200 εκατ. ευρώ.

    Στην περίπτωση του ακινήτου της ΕΤΑΔ τα πράγματα διαδικαστικά είναι πιο ξεκάθαρα. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης και στον σχεδιασμό της ΕΤΑΔ υπό τον πρόεδρό της Αντώνη Μπέζα να προχωρήσει στην πώληση του ακινήτου και όχι στην παραχώρησή του ως ναυπηγείο.

    Έτσι, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, το Δημόσιο απομπλέκεται από τις υποχρεώσεις αδειοδότησης του ακινήτου ως ναυπηγείο, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται δυσάρεστες περιπτώσεις του παρελθόντος.  

    Η μεταβίβαση αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του φθινοπώρου, καθώς θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Μεγάλο "αγκάθι” παραμένει ο χώρος συγκέντρωσης προσφύγων που βρίσκεται εντός της έκτασης ο οποίος θα πρέπει να απομακρυνθεί, ενώ όπως έχει γίνει γνωστό τμήμα της έκτασης διεκδικεί και ο Δήμος Χαϊδαρίου.
     

    Οι επίσημες ανακοινώσεις 

    Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Ειδικός Διαχειριστής της Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά – ΕΝΑΕ): "Σήμερα περατώθηκαν με επιτυχία και οι δύο διαγωνισμοί που είχαν προκηρυχθεί για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Ειδικότερα, στο διαγωνισμό που αφορά στην πώληση του ναυπηγείου, κατατέθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές από τις εταιρείες Pyletech Shipyards και Forest Grove. H Pyletech Shipyards υπέβαλε δεσμευτική προσφορά ύψους 22,1 εκατομμυρίων Ευρώ και η Forest Grove υπέβαλε δεσμευτική προσφορά ύψους 25,2 εκατομμυρίων Ευρώ.

    Στο διαγωνισμό που αφορά στον κινητό εξοπλισμό της μόνιμης δεξαμενής Νο. 5,
    κατατέθηκαν πέντε δεσμευτικές προσφορές και πλειοδότησε η εταιρεία Pyletech Shipyards με δεσμευτική προσφορά ύψους 800.000 Ευρώ.

    Ο Ειδικός Διαχειριστής θα προβεί άμεσα στις απαραίτητες κατά το νόμο ενέργειες για την επικύρωση των αποτελεσμάτων των ως άνω διαγωνισμών από το αρμόδιο δικαστήριο.

    Το αποτέλεσμα των ανωτέρω διαγωνιστικών διαδικασιών αποτελεί το επιστέγασμα των διαχρονικών προσπαθειών του Ειδικού Διαχειριστή και της ομάδας εργασίας, οι οποίοι, σε συνεργασία με τις αρμόδιες δημόσιες αρχές και τους εργαζομένους, κατάφεραν να επιλύσουν χρονίζοντα προβλήματα και να θέσουν τις βάσεις για την ουσιαστική εξυγίανση και μακροπρόθεσμη προοπτική ανάπτυξης και κερδοφορίας των ναυπηγείων, προς όφελος της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας και της εθνικής οικονομίας."

    Από την πλευρά της, στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) Α.Ε σημειώνει ότι: ολοκληρώθηκε σήμερα με επιτυχία η διαδικασία του Ηλεκτρονικού Ανοικτού Πλειοδοτικού Διαγωνισμού για την πώληση του ακινήτου, ιδιοκτησίας της, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στην οποία συμμετείχαν οι εταιρείες "MILINA ENTERPRISES COMPANY LTD" και "PYLETECH INDUSTRIES MAE". 

    Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και την απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΤΑΔ, οριστικός πλειοδότης αναδείχτηκε η εταιρεία "MILINA ENTERPRISES COMPANY LTD", συμφερόντων του Έλληνα πλοιοκτήτη, κ. Γεωργίου Προκοπίου, με προσφερόμενο οικονομικό αντάλλαγμα που ανήλθε στα 37.316.041,88 ευρώ, υψηλότερο κατά 21,5% από την τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού των 30,7 εκατ. ευρώ.  

    Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΑΔ, κ. Στέφανος Δ. Βλαστός, δήλωσε: 

    "Σήμερα έχουμε κάθε λόγο ως Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου να είμαστε περήφανοι, καθώς καταφέραμε με τον πλέον επωφελή τρόπο για το Ελληνικό Δημόσιο να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία διαγωνισμού για την αξιοποίηση ενός εμβληματικού ακινήτου με μεγάλη εθνική σημασία για την οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας. 

    Η άρτια προετοιμασία και υλοποίηση αυτού του διαγωνισμού αποτέλεσε μια σημαντική πρόκληση, την οποία φέραμε εις πέρας με αίσθημα ευθύνης απέναντι στον Έλληνα φορολογούμενο, λειτουργώντας με γνώμονα το τρίπτυχο της διαφάνειας, της ισότητας και της βιωσιμότητας. Παραμείναμε προσηλωμένοι στο στόχο μας, τηρήσαμε στο ακέραιο τα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει και με απόλυτο σεβασμό και αξιοπιστία προς τους υποψήφιους επενδυτές καταφέραμε να πετύχουμε ένα υψηλότερο τίμημα από την τιμή εκκίνησης. 


    Προσδοκούμε ότι η επιτυχία της διαδικασίας αυτής θα αποτελέσει το έναυσμα για την υλοποίηση μιας σημαντικής επένδυσης τα επόμενα χρόνια που θα λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής για την ελληνική οικονομία και τη χώρα συνολικά". 

    "Θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα της ΕΤΑΔ, η οποία με υψηλό επαγγελματισμό συνέπεια και αποτελεσματικότητα έφερε εις πέρας με επιτυχία ένα έργο ιδιαίτερα δύσκολο έργο μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα", συμπλήρωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΑΔ. 

    Ο κ. Βλαστός ευχαρίστησε, επίσης, όλους όσοι συνέβαλλαν σε αυτή την εθνική προσπάθεια, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, στο Γραφείο του Υπουργού Οικονομικών, του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, του Περιφερειάρχη Αττικής και στις αρμόδιες υπηρεσίες και, τέλος, στην εποικοδομητική συνεργασία με την ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε. (ΕΝΑΕ) υπό Ειδική Διαχείριση.

    Κλείνοντας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΑΔ ευχήθηκε καλή επιτυχία στον νέο επενδυτή, υπογραμμίζοντας ότι η ΕΤΑΔ θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια του για την επιτυχή υλοποίηση των επενδυτικών του σχεδίων.

    Από την πλευρά του ο κ. Γεώργιος Προκοπίου δήλωσε χαρακτηριστικά: "Θα ήθελα να σας εκφράσω τα συγχαρητήριά μου για την άκρως επαγγελματική και συνάμα διαφανή διαδικασία του διαγωνισμού της ΕΤΑΔ για την πώληση του Σκαραμαγκά". 

    Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου 

    Ο Γιώργος Προκοπίου είναι ένας από τους κορυφαίους Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ κατατάσσεται στο top 20 των προσωπικοτήτων με τη μεγαλύτερη επιρροή στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.

    Διευθύνει τις εταιρείες Dynacom, Dynagas και Sea Traders, με δραστηριότητα σε δεξαμενόπλοια, LNG και ξηρό φορτίο και συνολικό στόλο περίπου 120 πλοίων.

    Ο εφοπλιστής διαθέτει παρουσία και στο αμερικανικό χρηματιστήριο, μέσω της Dynagas LNG Partners, η οποία έκλεισε με αύξηση κερδών και πλήρη κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις το πρώτο τρίμηνο του 2021.

    Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι ενίσχυσε το ναυπηγικό πρόγραμμα σε LNG carriers, ενεργοποιώντας option για δύο ακόμη πλοία, χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων, σε νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο. 

    Ο κ. Προκοπίου είναι ένας από τους πρωτοπόρους της αγοράς μεταφοράς φυσικού αερίου. Δικό του ήταν το LNG carrier, το οποίο άνοιξε τον… δρόμο για τον Βόρειο Πόλο πριν από λίγα χρόνια, μειώνοντας τις αποστάσεις και αλλάζοντας τον εμπορικό "χάρτη".

    Μάλιστα, η Dynagas αναμένει μέσα στους επόμενους μήνες την παράδοση από το κινεζικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding δύο πλοίων (Transgas Power και Transgas Force), τα οποία μπορούν να λειτουργούν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRUs.

    Διαβάστε ακόμα:

    * Κ. Μητσοτάκης: Τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας ξαναπιάνουν δουλειά

    * Σταϊκούρας για Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Τετραπλασιάστηκε το προσφερόμενο τίμημα

    * Αδ. Γεωργιάδης για Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: "Ικανοποιητικό το τίμημα, εγγύηση ο επενδυτής"
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ