Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 29-Ιουν-2021 15:50

    Ευθεία επίθεση από τον ΑΔΜΗΕ κατά της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας

    Ευθεία επίθεση από τον ΑΔΜΗΕ κατά της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Ευθείες βολές εναντίον της ΡΑΕ εξαπέλυσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μ. Μανουσάκης, με αφορμή δύο κυρίως πρόσφατες εξελίξεις: την επιβολή προστίμου ύψους 5 εκατ. ευρώ στον διαχειριστή αλλά και την καθυστέρηση από πλευράς ρυθμιστή για την έγκριση του επιτρεπόμενου εσόδου για τα τέλη μεταφοράς του 2021.

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ οι δύο αυτές αποφάσεις της ΡΑΕ θα κοστίσουν στο P&L του Διαχειριστή 10 εκατ. ευρώ για φέτος. "Μας αντιμετωπίζει η ΡΑΕ όχι σαν εταιρεία που λογοδοτεί στους μετόχους της αλλά ως δημόσια υπηρεσία", ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μανουσάκης ο οποίος προανήγγειλε τη νομική  αμφισβήτηση στα διοικητικά δικαστήρια των αποφάσεων της ΡΑΕ.

    Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο επεβλήθη στον ΑΔΜΗΕ για τον χειρισμό της υπόθεσης του δυτικού διαδρόμου στην Πελοπόννησο, ο οποίος έχει κολλήσει εξαιτίας της δικαστικής προσφυγής της Μονής Αγίων Θεοδώρων. 

    "Θεωρούμε το πρόστιμο τελείως αβάσιμο και θα πάμε στο δικαστήριο", τόνισε ο κ. Μανουσάκης, ο οποίος πρόσθεσε ότι η επιβολή προστίμου σε έναν επενδυτή επειδή κάποιοι πολίτες έκαναν προσφυγή για ένα έργο, δίνει αρνητικό μήνυμα για τη χώρα γενικά. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται διασυνδέσεις για εργοστάσια αερίου ή ΑΠΕ, αυτές οι κινήσεις δίνουν αρνητικό σήμα συνολικά ενώ θα έπρεπε να κινούμαστε για να προστατεύουμε τις επενδύσεις, πρόσθεσε. 

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ, ο διαχειριστής ήδη έχει ξεκινήσει το έργο της εναλλακτικής όδευσης, ωστόσο ενδέχεται να υπάρξουν πολύμηνες καθυστερήσεις στην αδειοδοτική διαδικασία. Παράλληλα συνεχίζεται η εκδίκαση της υπόθεσης με τη Μονή και σε περίπτωση που δικαιωθεί ο ΑΔΜΗΕ θα συνεχιστεί η παλία όδευση της διασύνδεσης. 

    Σε ό,τι αφορά τις σχέσεις με τη ΡΑΕ, το δεύτερο σημείο αιχμής αφορούσε στην καθυστερημένη έγκριση του ετήσιου επιτρεπόμενου εσόδου για τον ΑΔΜΗΕ, η οποία εκδόθηκε προ ημερών. Η ΡΑΕ καθυστέρησε πολλούς μήνες το έσοδο αυτό με αποτέλεσμα να χάσουμε για φέτος πολλούς μήνες,  δηλαδή η ΡΑΕ σαν δημόσια υπηρεσία παλαιάς κοπής μας αντιμετωπίζει ως δημόσιο , σαν να μην έχουμε μετόχους στους οποίους λογοδοτούμε, ανέφερε ο κ. Μανουσάκης. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι εάν μέχρι τον Οκτώβριο δεν αποφασιστεί το έσοδο για το 2022 ο ΑΔΜΗΕ θα προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια. 

    Κάνοντας έναν απολογισμό για την πορεία του ΑΔΜΗΕ στο διάστημα που μεσολάβησε από τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό από τη ΔΕΗ, ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι έχει αυξηθεί κατά 30% το δίκτυο της χώρας, οι ετήσιες επενδύσεις από 70 εκατ. ευρώ έφτασαν στα 456 εκατ. ευρώ το 2020, η εταιρεία μπήκε στις τηλεπικοινωνίες με τη θυγατρική Grid Telecom, έχει συνδράμει στην υλοποίηση του target model ενώ έχουν ολοκληρωθεί σημαντικές αλλαγές και στο εσωτερικό της εταιρείας (διοικητικές αναδιαρθρώσεις, νέο σύστημα αξιολόγησης, χορήγηση bonus απόδοσης ανάλογα με την αξιολόγηση κλπ).

    Αναλύοντας τους στόχους για το επόμενο διάστημα ο κ. Μανουσάκης σημείωσε ότι ο ΑΔΜΗΕ επιδιώκει τη θωράκιση του δικτύου ώστε να είναι πιο ανθεκτικό και ασφαλές στο νέο περιβάλλον καθώς και την αξιοποίηση του συνόλου των υποδομών. Επίσης τόνισε ότι ο ΑΔΜΗΕ θέλει να διαδραματίσει ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση.

    Για τη θερινή περίοδο εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι το σύστημα έχει ενισχυθεί με επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ από 80 εκατ. που ήταν ο αρχικός προγραμματισμός ενώ έχουν γίνει και οι απαραίτητες οργανωτικές αλλαγές προκειμένου η ανταπόκριση σε πιθανές βλάβες να είναι γρηγορότερη. 

    Τέλος για τις αυξήσεις στα τέλη μεταφοράς τόνισε ότι αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό του λογαριασμού (1 τοις χιλίοις σε έναν οικιακό καταναλωτή και 1% σε έναν πελάτη μέσης τάσης). Ουσιαστικά όμως δεν πρόκειται για αυξήσεις αφού θα πρέπει να συνδυαστούν με ταυτόχρονη μείωση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ), θέμα για το οποίο επίσης άφησε αιχμές εναντίον της ΡΑΕ για καθυστέρηση στη σχετική απόφαση. 

    Διαβάστε επίσης: 

    * Έρχονται αυξήσεις έως 15% στα τέλη μεταφοράς ηλεκτρισμού

    * Vodafone και ΑΔΜΗΕ ανοίγουν τον χορό των συνεργασιών ενεργειακών - telcos
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ