Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 27-Ιουν-2021 08:05

    "Ζεσταίνεται" η κίνηση στην ακτοπλοΐα - Τα πρώτα στοιχεία

    "Ζεσταίνεται" η κίνηση στην ακτοπλοΐα - Τα πρώτα στοιχεία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα που λαμβάνουν οι ακτοπλόοι από την επιβατική κίνηση του τελευταίου διαστήματος, κι ενώ εισερχόμαστε πλέον στους "καυτούς" μήνες της τουριστικής περιόδου.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η κίνηση του Ιουνίου ήταν βελτιωμένη κατά 20-25% συγκριτικά με πέρυσι, με τη συμβολή και του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος. Θετικά λειτούργησε το γεγονός ότι φέτος ο τουρισμός άνοιξε νωρίς, ενώ πέρυσι οι πρώτες μετακινήσεις απελευθερώθηκαν από τα μέσα Ιουνίου. 

    Συνολικά το πρώτο εξάμηνο απεδείχθη χειρότερο από το περσινό σε όρους επιβατικής κίνησης. Από την άλλη, θετικό ήταν το πρόσημο για τη μεταφορά αυτοκινήτων. Η ανοδική πορεία του Ιουνίου αναμένεται να ενισχυθεί τον Ιούλιο, καθώς προχωρούν τα προγράμματα εμβολιασμών, αυξάνονται σταδιακά οι ροές από το εξωτερικό, ενώ έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας και τα σχολεία. 

    Σε αυτό το πλαίσιο, οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ένα καλύτερο καλοκαίρι από αυτό του 2020. Στο μέτωπο των κρατήσεων δεν παρατηρείται θεαματική αύξηση, αλλά, όπως λένε οι ακτοπλόοι, η τάση φέτος είναι το "last minute", λόγω της ρευστής κατάστασης που έχει επιφέρει η πανδημία.

    Υπό πίεση οι εταιρείες

    Στα των εταιρειών, μπορεί η κίνηση να αυξάνεται, αλλά ο μεγάλος "βραχνάς" που είναι το κόστος των καυσίμων παραμένει. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ακτοπλόων, οι ζημιές του 2020 θα αυξηθούν φέτος, διότι οι τιμές έχουν διπλασιαστεί σε ετήσια βάση.

    Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει στείλει σχετική επιστολή στο υπουργείο Ναυτιλίας, ζητώντας άμεσα μέτρα στήριξης.

    Όπως λένε χαρακτηριστικά εκπρόσωποι εταιρειών, "τα δρομολόγια του Ιουνίου ήταν αντίστοιχα με αυτά του 2019, όταν, όμως, η επιβατική κίνηση ήταν τριπλάσια συγκριτικά με τώρα".

    Τα προβλήματα συσσωρεύονται και οι υποχρεώσεις "τρέχουν". Μάλιστα, υπάρχουν παραδείγματα εταιρειών οι οποίες αδυνατούν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς για άγονες γραμμές, διότι δεν μπορούν να καταβάλουν εγγυητικές επιστολές.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ