Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 19-Ιουν-2021 09:07

    Το Top 10 της ελληνικής Ναυτιλίας στη Wall Street

    Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    "Γερά" θεμέλια αναπτύσσουν οι ναυτιλιακές μετοχές, ελληνικών συμφερόντων, στη Wall Street και ιδιαίτερα αυτές των κλάδων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, στον απόηχο των "τρελών" κερδών που καταγράφουν από το ξεκίνημα του έτους.

    Η αξία των εισηγμένων των δύο κλάδων έχει "εκτοξευτεί" σε αυτό το πρώτο εξάμηνο και οι εκτιμήσεις είναι θετικές και για τους υπόλοιπους μήνες του 2021.

    Από την άλλη, αποδυναμωμένες είναι οι μετοχές εταιρειών με στόλο πετρελαιοφόρων, καθώς η ναυλαγορά παραμένει στα "σχοινιά" από το δεύτερο μισό του 2020 κι έπειτα, με τις ελπίδες για ανάκαμψη να βασίζονται στην επιτάχυνση των εμβολίων, την επιστροφή στην κανονικότητα και τη συνεπακόλουθη αύξηση της ζήτησης.

    Στις αγορές LNG - LPG οι μετοχές ακολουθούν μία σχετικά σταθερή πορεία και οι προοπτικές μοιάζουν ευνοϊκές, καθώς ολοένα και περισσότεροι πλοιοκτήτες επενδύουν σε νέα πλοία, με το επιχείρημα ότι τα δύο καύσιμα θα αποτελέσουν τη μεταβατική λύση για το "πρασίνισμα" της Ναυτιλίας.

    Το top-10 βάσει κεφαλαιοποίησης

    Σε αυτό το πλαίσιο, στην πρώτη δεκάδα των ελληνικών εισηγμένων με τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση (στοιχεία μέχρι 8 Ιουνίου - marketwatch) εντοπίζονται κυρίως εταιρείες που διαχειρίζονται containerships και bulk carriers, ενώ καταγράφονται και δύο εκπρόσωποι των αγορών μεταφοράς φυσικού αερίου.

    Star Bulk Carriers

    Ειδικότερα, στην πρώτη θέση συναντάμε τη Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Πέτρου Παππά, με κεφαλαιοποίηση ύψους 2,03 δισ. δολαρίων και τιμή στα 20,56 δολάρια.

    Τον τελευταίο μήνα, η μετοχή υποχωρεί κατά 4,15%, αλλά στο τρίμηνο σημειώνει άνοδο 40,82%.

    Η ναυτιλιακή είναι από τις μεγαλύτερες του κλάδου των bulk carriers, καθώς διαχειρίζεται συνολικά 128 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 14,1 εκατ. dwt.

    Costamare

    Ακολουθεί η Costamare, συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής, η οποία διαπραγματεύεται στα 11,18 δολάρια, ανέρχεται στο 1,4 δισ. δολάρια.

    Η εισηγμένη σημειώνει κέρδη 10,91% σε επίπεδο μήνα και 7,81% σε τριμηνιαία βάση.

    Η Costamare έκανε "πρωτοσέλιδα" το προηγούμενο διάστημα, διότι έγινε η πρώτη εκπρόσωπος της εγχώριας ποντοπόρου Ναυτιλίας, που προχωρά σε έκδοση ομολόγου μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

    Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή ανακοίνωσε πρόσφατα την αγορά 16 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, κάνοντας δυναμική είσοδο σε έναν "hot" κλάδο.

    Έτσι, μετά τις νέες προσθήκες, ο στόλος της αποτελείται από 81 containerships και 16 bulk carriers.

    Danaos Corporation

    Μία από τις μετοχές με τη μεγαλύτερη άνοδο εσχάτως είναι η Danaos Corp. του Γιάννη Κούστα. Ενδεικτικά τον τελευταίο μήνα κερδίζει 20,9% και στο τρίμηνο 48,19%.

    Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης διαμορφώνεται σε περίπου 1,38 δισ. δολάρια και η τιμή της στα 67,28 δολάρια.

    Ο στόλος της αποτελείται από 65 containerships.

    Navios Maritime Partners

    Έπεται η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, με κεφαλαιοποίηση ύψους 614,32 εκατ. δολαρίων.

    Η τιμή της μετοχής διαπραγματεύεται στα 26,37 δολάρια, σημειώνοντας απώλειες 15,4% τον τελευταίο μήνα, αλλά κέρδη 41,39% στο τρίμηνο.

    Η ναυτιλιακή διαχειρίζεται μικτό στόλο 89 πλοίων, με δραστηριότητα σε μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου και containers, μετά τη συγχώνευση με τη Navios Containers.

    Global Ship Lease

    Στα 609,56 εκατ. δολάρια ανέρχεται η κεφαλαιοποίηση της Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου.

    H τιμή της αγγίζει τα 17,02 δολάρια, σημειώνοντας κέρδη 12,2% σε επίπεδο μήνα και 17,22% σε επίπεδο τριμήνου.

    Η ναυτιλιακή εμφανίζεται "ορεξάτη" για νέο τονάζ, αγοράζοντας 16 πλοία τις τελευταίες δύο εβδομάδες.

    Με τις τελευταίες προσθήκες, ο στόλος της αποτελείται από 66 containerships, συνολικής χωρητικότητας 344.650 TEUs.

    Dorian LPG

    Με κεφαλαιοποίηση 598,21 εκατ. δολαρίων και τιμή στα 14,49 δολάρια ακολουθεί η Dorian LPG του Γιάννη Χατζηπατέρα. Θετικό είναι το πρόσημο για την εισηγμένη το τελευταίο διάστημα (+4,47 στο μήνα και +9,28% στο τρίμηνο).

    Ο στόλος της αποτελείται από 23 σύγχρονα VLGCs (Very Large Gas Carriers). Πρόσφατα, μάλιστα, τοποθέτησε παραγγελία για ένα LPG carrier, χωρητικότητας 84.000 κυβικών μέτρων, το οποίο θα διαθέτει μηχανές διπλού καυσίμου (συμβατικό και LPG).

    Diana Shipping

    Μία θέση χαμηλότερα συναντάμε μία ακόμη εταιρεία με δραστηριότητα στο ξηρό φορτίο, την Diana Shipping, της οικογένειας Παληού. Η κεφαλαιοποίησή της διαμορφώνεται στα 443,94 εκατ. δολάρια και η τιμή στα 4,82 δολάρια.

    Εντυπωσιακή είναι η πορεία της εισηγμένης τον τελευταίο μήνα (+24,55%), αλλά και στο τρίμηνο (+50,63%).

    Η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο 36 bulk carriers και πριν από λίγες ημέρες ναύλωσε δύο πλοία της σε υπερδιπλάσιες τιμές, συγκριτικά με προηγούμενες συμφωνίες, στο φόντο της ανοδικής ναυλαγοράς.

    Safe Bulkers

    Κεφαλαιοποίηση ύψους 417,42 εκατ. δολαρίων διαθέτει η Safe Bulkers, συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου, με την τιμή της μετοχής στα 3,74 δολάρια.

    Σε επίπεδο μήνα η εισηγμένη διολισθαίνει κατά 2,86%, αλλά στο τρίμηνο ενισχύεται κατά 32,62%.

    Η ναυτιλιακή υλοποιεί στρατηγική ανανέωσης του στόλου της από την αρχή του έτους.

    Σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοινώσεις, έχει αγοράσει δύο πλοία ιαπωνικής κατασκευής (το ένα είναι panamax), έχει παραγγείλει τέσσερα ακόμη (τρία post panamaxes και ένα kamsarmax), ενώ έχει πουλήσει και πέντε παλαιότερες μονάδες (τρία panamaxes και δύο kamsarmaxes).

    Castor Maritime

    Μία ιδιαίτερη περίπτωση είναι η Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη, η κεφαλαιοποίηση της οποίας φτάνει τα 297,75 εκατ. δολάρια και η τιμή της τα 3,35 δολάρια.

    Σημειώνεται ότι βρέθηκε στο επίκεντρο της επενδυτικής "φρενίτιδας" της πλατφόρμας Reddit, ενώ αργότερα διόρθωσε απότομα, με αποτέλεσμα να διαπραγματεύεται κάτω από το ένα δολάριο που είναι και το επιτρεπτό όριο στον δείκτη Nasdaq. Έτσι, προέβη στο τέλος του περασμένου μήνα σε reverse split.

    Η ναυτιλιακή υλοποιεί επενδύσεις άνω των 300 εκατ. δολαρίων από το ξεκίνημα του έτους σε second hand πλοία, μεγεθύνοντας σημαντικά το στόλο της. Σήμερα, διαχειρίζεται 26 πλοία, εκ των οποίων 18 είναι bulk carriers και 8 tankers.

    Gaslog Partners

    Την πρώτη δεκάδα κλείνει η Gaslog Partners του Πήτερ Λιβανού, με κεφαλαιοποίηση 286,98 εκατ. δολαρίων και τιμή στα 2,99 δολάρια.

    Η μετοχή σημειώνει ήπιες μεταβολές σε επίπεδο μήνα (+1,7%) και τριμήνου (-1,97%).

    Αποτελεί θυγατρική της Gaslog, η οποία συγχωνεύτηκε πρόσφατα με τον ενεργειακό βραχίονα του επενδυτικού fund BlackRock, και διαχειρίζεται 15 LNG carriers.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ