Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 17-Ιουν-2021 07:42

    Περνούν τις εξετάσεις της εφοδιαστικής κρίσης ΟΛΠ και ΟΛΘ

    Περνούν τις εξετάσεις της εφοδιαστικής κρίσης ΟΛΠ και ΟΛΘ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Θετικό πρόσημο λαμβάνουν τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας στην αντιμετώπιση των αναταράξεων που έχουν προκληθεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά οι ανησυχίες παραμένουν.

    Τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης κατορθώνουν, σύμφωνα με πηγές εταιρειών τακτικών γραμμών, να εξυπηρετούν σε ικανοποιητικό βαθμό τα διακινούμενα containers, εν μέσω κορονοϊού, "μπλόκου" στο Σουέζ και της νεότερης κρίσης στην Κίνα.

    Πρόκειται για μία κατάσταση, η οποία, όπως λένε αναλυτές, έχει φέρει το 2024 στο 2021, με ανάπτυξη φορτίων και ζήτησης σε παγκόσμιο επίπεδο που κανονικά θα έπρεπε να γίνει σταδιακά μέσα στην επόμενη τριετία.

    Τα "άδεια" containers

    Ένα απότοκο της κρίσης στην εφοδιαστική είναι η έλλειψη διαθέσιμων άδειων εμπορευματοκιβωτίων.

    Πρόκειται για ένα από τα αποτελέσματα αρχικά της "εκτόξευσης" της ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά, τα οποία μεταφέρονται με containers, κατά την περίοδο των lockdowns και στη συνέχεια της διαφορετικής ταχύτητας ανάκαμψης των χωρών και της "βιασύνης" των εισαγωγέων για δημιουργία αποθεμάτων.

    Σήμερα, τα περισσότερα άδεια containers εντοπίζονται σε Κίνα και ΗΠΑ (παρότι κι εκεί το πρόβλημα είναι σημαντικό), κατάσταση που ενδέχεται να επηρεάσει τις δυνατότητες εξυπηρέτησης στα λιμάνια της Μεσογείου, όπως λένε γνώστες της λιμενικής βιομηχανίας.

    Σε αυτό το πλαίσιο, οι ελληνικοί λιμένες προσαρμόζουν τη στρατηγική τους και έχουν στα "συρτάρια" εναλλακτικά πλάνα λειτουργίας.

    Για τον Πειραιά πάντως που υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, το πρώτο πεντάμηνο έκλεισε με ήπια πτώση συγκριτικά με πέρυσι, αλλά είναι ενθαρρυντική η διαρκής ανάκαμψη σε όγκο των τελευταίων τριών μηνών, δείγμα ανθεκτικότητας στις δυσχερείς συνθήκες.

    Επίσπευση των επενδύσεων

    Σε κάθε περίπτωση, αναλυτές εκτιμούν ότι είναι μεγάλη ανάγκη να επιταχυνθούν οι επενδύσεις στις εγχώριες λιμενικές υποδομές, προκειμένου να παραμείνει η χώρα σε ανταγωνιστική θέση και να παρέχεται η δυνατότητα στους Έλληνες εισαγωγείς και εξαγωγείς να έχουν ισότιμη πρόσβαση σε υπηρεσίες μεταφοράς direct service, όπως οι λοιποί Ευρωπαίοι ανταγωνιστές τους.  

    Στο μεν Πειραιά, η Cosco επιδιώκει την κατασκευή του τέταρτου προβλήτα, μέσω του οποίου εκτιμά ότι τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια θα ανέβουν σε 11 εκατ. ετησίως.

    Ένα έργο, το οποίο μέχρι τώρα συναντά αντιδράσεις, αλλά παραμένει προτεραιότητα των Κινέζων, εν μέσω αύξησης του ανταγωνισμού από τα γύρω λιμάνια.

    Στη δε Θεσσαλονίκη, το τοπίο μοιάζει λιγότερο "θολό", καθώς βρισκόμαστε εν αναμονή ανάδειξης αναδόχου για το mega project του έκτου προβλήτα.

    Χθες πάντως έγινε ένα επιπλέον βήμα για την ενίσχυση των συνδυασμένων μεταφορών στο λιμάνι, με τις υπογραφές για το έργο της σύνδεσης με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό.

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ