Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 17-Ιουν-2021 07:32

    Τα δύο σενάρια της κατανάλωσης με ή χωρίς νέο lockdown

    Τα δύο σενάρια της κατανάλωσης με ή χωρίς νέο lockdown
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Στις 4 Ιουνίου το περιοδικό The New Yorker δημοσίευσε ένα άρθρο για την απροσδόκητη ομορφιά των COVID μαλλιών και την απόφαση κάποιων γυναικών να τα αφήσουν στο φυσικό τους χρώμα. 

    Αν και δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι αυτό αποτελεί τάση στις ΗΠΑ, πόσο μάλλον στην Ελλάδα, οι αναλυτές λένε με περισσότερη σιγουριά ότι η πανδημία, τα lockdowns αλλά και το τρέχον κύμα ανατιμήσεων, έχει αλλάξει το καταναλωτικό μοντέλο. 

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής της IRI Hellas κ. Παναγιώτη Μπορετό, ο Έλληνας προσπαθεί να καταναλώνει λιγότερο και εντός σπιτιού ενώ εκτίμησε ότι θα μείνουν, εντός σπιτιού, και κάποιες συνήθειες όπως η βαφή των μαλλιών, η διασκέδαση, όπως είναι η συνδρομητική τηλεόραση, το φαγητό και το ποτό. Όπως είπε, μιλώντας στην Foodexpo, "ο κόσμος εδώ και 1,5 χρόνο έχει συνηθίσει να παραμένει στο σπίτι, φοβάται και προβληματίζεται”. 

    Επικαλούμενος έρευνες που έχει "τρέξει” η IRI σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και στις ΗΠΑ, ανέφερε πως μετά τους εμβολιασμούς και κυρίως από το 2022 οι καταναλωτές θα βγαίνουν σιγά - σιγά σε μικρά groups και θα καταναλώνουν περισσότερο εκτός σπιτιού. 

    Παρά όμως το γεγονός ότι ο καταναλωτής παραμένει κυρίως εντός σπιτιού και λόγω της τηλεργασίας, η κατανάλωση από τα σούπερ μάρκετ δεν έχει αυξηθεί. Αντιθέτως ο Μάιος ήταν ο χειρότερος μήνας της τελευταίας διετίας. 

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ υποχώρησαν κατά 6% σε σχέση με πέρυσι ενώ ήταν κάτω και από τον Μάιο του 2019.

    Αυτό συνδέεται αφ ενός με το γεγονός ότι κάποιος τζίρος έχει μετακινηθεί εκτός σούπερ μάρκετ πχ στην εστίασης αλλά και με τη συγκράτηση των αγορών λόγω της ανησυχίας των καταναλωτών για την οικονομία της χώρας, το διαθέσιμο εισόδημα της οικογένειας τους και τις ανατιμήσεις. 

    Για το σύνολο της χρονιάς, η IRI αναμένει απώλειες 2% σε σχέση με το 2020, ενώ αν το πρόγραμμα των εμβολιασμών επιταχυνθεί και δεν ξαναμπεί η χώρα σε νέο lockdown η υποχώρηση μπορεί να αγγίξει το 4-5%.

    Σε ό,τι αφορά στο e-commerce, όπως είπε ο κ. Μπορέτος, έχει αρχίσει σιγά - σιγά και ξεφουσκώνει και να καταγράφει απώλειες 35-40%. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ