Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 14-Ιουν-2021 07:57

    Ο σχεδιασμός για σύνδεση του Πειραιά με την Κεντρική Ευρώπη

    Ο σχεδιασμός για σύνδεση του Πειραιά με την Κεντρική Ευρώπη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Επιτακτική κρίνεται η ανάγκη για ενδυνάμωση των υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας στο λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου να ενισχύσει το δίκτυό του με τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης.

    "Το πλάνο της Cosco για τον Πειραιά στοχεύει μακροπρόθεσμα στην προώθηση του λιμανιού ως μία ανταγωνιστική επιλογή για τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης" επισημαίνει στο Capital.gr πηγή που παρακολουθεί στενά τα τεκταινόμενα στο λιμάνι.

    Ανάπτυξη του σιδηρόδρομου

    Αυτό, όμως, προϋποθέτει "τη βέλτιστη διασύνδεση του λιμένα με τα χερσαία μέσα μεταφοράς και ειδικότερα με το σιδηρόδρομο", τονίζει ο Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Γιώργος Βαγγέλας.

    Σημειώνεται ότι η Cosco έχει ήδη επενδύσει στη δια-σιδηροδρομική αγορά μέσω του Ομίλου Pearl (Piraeus Europe Asia Rail Logistics). Ο τερματικός σταθμός συνδέεται με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, με δυνατότητα χειρισμού έως 10 τραίνων ημερησίως.

    Μεταξύ άλλων, προσεγγίζονται, με βάση τα στοιχεία του ΟΛΠ, Πολωνία και Γερμανία (σε 4-5 ημέρες) και Τσεχία, Αυστρία, Σλοβακία και Ουγγαρία (σε 2-3 ημέρες), ανοίγοντας, έτσι, "παράθυρο" για περαιτέρω επέκταση της λιμενικής ενδοχώρας προς τα βόρεια.

    Στην κρισιμότητα της ενίσχυσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την κεντρική Ευρώπη έχουν αναφερθεί και οι άνθρωποι του ΟΛΠ, βάζοντας στο "κάδρο" τους κινδύνους από τη γεωπολιτική και οικονομική αστάθεια στις χώρες της βόρειας Αφρικής, της Ασιατικής Μεσογείου και του Ευξείνου Πόντου.

    Προς αυτήν την κατεύθυνση, η εταιρεία αναζητά φορτία και πελάτες, ώστε να μειώσει την εξάρτησή της από αγορές με θαλάσσια σύνορα στα νότια και νοτιοανατολικά, όπως σημειώνεται στην έκθεση για τα αποτελέσματα του 2020.

    Τα dry ports

    Ταυτόχρονα, όπως εξηγεί ο Δρ. Βαγγέλας, ο Πειραιάς πρέπει να αναπτύξει τη χρήση των dry ports σε διάφορες περιοχές της ευρωπαϊκής ενδοχώρας του λιμένα, ώστε να είναι αποτελεσματικότερη η διακίνηση των φορτίων. 

    Αυτοί οι τερματικοί σταθμοί "στήνονται" συνήθως κοντά σε μεγάλα βιομηχανικά κέντρα παραγωγής, αλλά και κέντρα κατανάλωσης.

    Σήμερα, τα πιο αποδοτικά dry ports στην Ευρώπη λειτουργούν κυρίως σε Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ αρκετά πιο περιορισμένο είναι το δίκτυο στα Βαλκάνια.

    Πολλά υποσχόμενο είναι το υπό ανάπτυξη εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, ο ρόλος του οποίου αναδείχτηκε σε προηγούμενο άρθρο του Capital.gr

    Οι επενδύσεις της Cosco

    Καθοριστική είναι σίγουρα και η επεκτατική στρατηγική της Cosco στον ευρωπαϊκό "χάρτη", με πιο πρόσφατη την επένδυση στο Αμβούργο.

    "Το Αμβούργο υπό μία ευρεία θεώρηση της λιμενικής αγοράς ανταγωνίζεται ήδη τον Πειραιά για την αγορά της κεντρικής Ευρώπης" εξηγεί ο Δρ. Βαγγέλας.

    Ωστόσο, οι κινήσεις των Κινέζων στα ευρωπαϊκά λιμάνια είναι πιθανό να επιφέρουν συνεργατικό ανταγωνισμό (Co-opetition) ανάμεσά τους, ανοίγοντας, δηλαδή, πεδία συνεργασιών ανάμεσα σε ανταγωνιστικά - θεωρητικά - λιμάνια.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ