Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 19-Μαϊ-2021 07:46

    Πειραιάς: Σημαντική αύξηση στα διακινούμενα containers τον Απρίλιο - Οι λόγοι

    Πειραιάς: Σημαντική αύξηση στα διακινούμενα containers τον Απρίλιο - Οι λόγοι
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Βελτιωμένη είναι η εικόνα στη διακίνηση των containers στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς, μετά το πρώτο κακό δίμηνο του έτους, έχει επανέλθει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Cosco, μητρική της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ), η οποία διαχειρίζεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι, το φετινό Απρίλιο διακινήθηκαν 413,2 χιλιάδες containers έναντι 392,9 χιλιάδων containers τον αντίστοιχο μήνα του 2020, σε μία αύξηση της τάξης του 5,2%.

    Συνολικά το πρώτο τετράμηνο του 2021, το λιμάνι εξυπηρέτησε 1,558.2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από 1,608.8 την ίδια περίοδο πέρυσι, ήτοι καταγράφηκε μείωση 3,1%. 

    Υπενθυμίζεται ότι τον πρώτο μήνα του έτους διακινήθηκαν 363,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (-14% σε ετήσια βάση), το Φεβρουάριο 365 χιλιάδες (-12%) και το Μάρτιο 416,4 χιλιάδες (+10,1%).

    Φυσικά, πρέπει να σημειωθεί ότι πέρυσι τον Απρίλιο είχαν μόλις εμφανιστεί τα "απόνερα" της πανδημίας στο λιμάνι, όπερ σημαίνει ότι η αύξηση σε ετήσια βάση δεν είναι απολύτως αντιπροσωπευτική.

    Ωστόσο, είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τα επίπεδα της διακίνησης πλησίασαν αρκετά αυτά του Μαρτίου και παραμένουν σταθερά πάνω από τα 410.000 containers, παρά το απρόοπτο της Διώρυγας του Σουέζ.

    Το λιμάνι άντεξε την πίεση από το αρχικό "κύμα" πλοίων, τα οποία είχαν εγκλωβιστεί στο Σουέζ και κατέφθασαν στον τερματικό τον Απρίλιο, με μικρές επιπτώσεις στον τελικό διακινούμενο όγκο και το χρόνο εξυπηρέτησης των πλοίων.

    Το δεύτερο "κύμα" της επιστροφής από τη βόρεια Ευρώπη αναμενόταν τις πρώτες ημέρες του Μαΐου και τα αντίστοιχα αποτελέσματα στη διακίνηση θα φανούν στα στοιχεία που θα ανακοινωθούν αργότερα για τον τρέχοντα μήνα. 

    Ο ανταγωνισμός

    Η επιστροφή του Πειραιά σε κανονικούς ρυθμούς καθίσταται επιτακτική, καθώς "φουντώνει" ο ανταγωνισμός από τα λιμάνια στη Μεσόγειο. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα η Βαλένθια, η οποία εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα (απεργία πλοηγών + κακοκαιρία) στο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι και το εκτόπισε από την πρώτη τετράδα της Ευρώπης.

    Ειδικότερα, το ισπανικό λιμάνι εξυπηρέτησε 1,86 εκατ. containers στο τετράμηνο, υποδεχόμενο 479.171 "κουτιά" τον Απρίλιο.

    "Αναμφίβολα αυτά τα στοιχεία αναδεικνύουν τις δυνατότητες του παραγωγικού τομέα του λιμανιού απέναντι σε μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, όπως διαμορφώθηκε μετά την πανδημία" επισημαίνουν οι φορείς της Βαλένθια.

    Σταθερό αίτημα της Cosco είναι η δημιουργία του τέταρτου προβλήτα, μέσω του οποίου εκτιμάται ότι η διακίνηση θα υπερβεί τα 10 εκατ. containers ετησίως.

    Η επένδυση είχε κοπεί από το Master Plan και αναμένεται να φανεί το επόμενο διάστημα αν θα υπάρξουν πρωτοβουλίες για την υλοποίησή της ή θα μείνει στα "συρτάρια".

    Επανέρχονται τα "κενά" δρομολόγια;

    Την ίδια ώρα, το ενδεχόμενο νέων ακυρώσεων ταξιδιών ("blank sailings") από τις εταιρείες τακτικών γραμμών, προκειμένου να αποκαταστήσουν την αξιοπιστία των δρομολογίων, απειλεί να εκτροχιάσει περαιτέρω την εφοδιαστική αλυσίδα. 

    Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας eeSea, μόλις το 10% των ταξιδιών Ασίας - Ευρώπης έφτασαν στην ώρα τους τον Ιανουάριο. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 13% το Φεβρουάριο και στο 41% το Μάρτιο, ωστόσο, η προσάραξη του Ever Given στο Σουέζ επέφερε νέες καθυστερήσεις.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ