Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 11-Μαϊ-2021 15:06

    ΕΡΓΟΣΕ: Logistics hub η Ελλάδα μέσα από έξι σιδηροδρομικά projects ύψους 3,5 δισ.

    ΕΡΓΟΣΕ: Logistics hub η Ελλάδα μέσα από έξι σιδηροδρομικά projects ύψους 3,5 δισ.
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να δημοπρατηθούν μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου έξι σιδηροδρομικά έργα διασύνδεσης των λιμανιών της χώρας, συνολικού ύψους 3,5 δισ. ευρώ.

    Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, πρόκειται για τα έργα Ρίο - Πάτρα, Λαύριο - Ελ. Βενιζέλος, Ραφήνα - Ελ. Βενιζέλος, Έκτος προβλήτας ΟΛΘ - Εθνικό δίκτυο, Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο. Ο ίδιος έκανε λόγο για χρηματοδότηση των έργων με ευρωπαϊκούς πόρους.

    "Από τον Οκτώβρη του 2019, όταν και αναλάβαμε τη διοίκηση, διαπιστώσαμε ένα κενό στη διασύνδεση των κεντροβαρικών λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και κατ’ επέκταση με την Ευρώπη", τόνισε ο κ. Βίνης και πρόσθεσε: "Είμαστε πλέον αρκετά έτοιμοι και ώριμοι και στόχος είναι μέσα στην επόμενη δεκαετία να μετατρέψουμε τη χώρα σε ένα μεγάλο και διεθνές logistics hub".

    Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα του ανταγωνιστικού διαλόγου, ο ίδιος σημείωσε αρχικά ότι δεν υπήρχε η μελετητική ωριμότητα για μειοδοτικούς διαγωνισμούς. "Πρόκειται για ένα χρήσιμο και ευέλικτο εργαλείο, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις στρεβλώσεις του παρελθόντος. Το έργο ωριμάζει εσωτερικά και στο τέλος του διαλόγου, η μελέτη γίνεται κτήμα του ίδιου του αναδόχου. Έτσι, παύουν διάφορα προβλήματα, όπως η προσβολή των μελετών και μειώνεται ο χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών" εξήγησε.

    Το "στοίχημα" των λιμανιών

    Στη συζήτηση συμμετείχε και ο Τζον Χαραλαμπάκης, Managing Director του Black Summit Financial Group, του αμερικανικού fund που διεκδικεί τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας.

    "Πρέπει να δούμε τα λιμάνια σε όρους οικονομικής ανάπτυξης, με ποιον τρόπο, δηλαδή, μπορούμε να επιτύχουμε ανάπτυξη μέσα από αυτά", σχολίασε αρχικά.

    Στη συνέχεια, τόνισε ότι τα λιμάνια είναι πύλες ευμάρειας, αυξάνουν τις ευκαιρίες δικτύωσης, βελτιώνουν τα κέρδη, είναι κύριοι οδηγοί για επενδύσεις, αλλά και μία βάση διαλόγου ανάμεσα σε χώρες για διπλωματία και επιχειρηματικά σχέδια.

    Τέλος, μίλησε για την ανάγκη υιοθέτησης ενός ολιστικού πλάνου ανάπτυξης, βασισμένου σε πρότυπα ασφαλείας, περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, κοινωνικού περιεχομένου και ορθής διακυβέρνησης.


     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ