Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 10-Μαϊ-2021 14:28

    Ευ. Μαρινάκης: Στρατηγικές επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια και σύγχρονα πλοία

    Ευ. Μαρινάκης: Στρατηγικές επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια και σύγχρονα πλοία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Οι επενδύσεις στην "πράσινη" ενέργεια, η ευθύνη για τους ρύπους των πλοίων, οι ναυτικοί και οι ναυλαγορές βρέθηκαν στο επίκεντρο της ομιλίας του Ευάγγελου Μαρινάκη, ιδρυτή και προέδρου του Ομίλου Capital Maritime & Trading, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

    "Πράσινες" επενδύσεις

    Ειδικότερα, ο κ. Μαρινάκης αναφέρθηκε στην επένδυση που υλοποίησε πρόσφατα στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. "Κάναμε αυτήν την επένδυση, διότι βλέπουμε από τη δουλειά μας και τους ανθρώπους του κλάδου, την τάση στην πράσινη ενέργεια" σχολίασε αρχικά και πρόσθεσε ότι τέτοιου είδους επενδύσεις συμβάλλουν όχι μόνο στην κερδοφορία, αλλά και στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

    Μάλιστα, ο κ. Μαρινάκης σημείωσε ότι θα εξετάσει κι άλλες ευκαιρίες στην "πράσινη" ενέργεια. "Όταν βρίσκεται στη ναυτιλία, είσαι υποχρεωμένος να κοιτάξεις επενδύσεις με πράσινο περιεχόμενο" σχολίασε χαρακτηριστικά, γνωστοποιώντας, παράλληλα, ότι στόχος του είναι να επενδύσει και σε νέους τύπους πλοίων, τα οποία θα είναι ευθυγραμμισμένα με τις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

    Άλλωστε, εξήγησε ο εφοπλιστής, η στρατηγική μετάβασης στις μηδενικές εκπομπές θα επιφέρει νέες επιλογές πρόωσης των πλοίων - ηλιακή ενέργεια, μπαταρίες, υδρογόνο - γεγονός που θα σημάνει το τέλος της μεταφοράς αργού πετρελαίου ή άλλων σχετικών μορφών και θα υπάρξουν νέα είδη πλοίων.

    Σε αυτό το πλαίσιο, κ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι η "πράσινη" στροφή σχετίζεται εν πολλοίς και με τις εξελίξεις στις ΗΠΑ, μετά την ανάληψη της προεδρίας από τον Τζο Μπάιντεν. "Έχει μία εντελώς διαφορετική αντίληψη από τον προκάτοχό του για το περιβάλλον και την πράσινη ενέργεια" τόνισε, συμπληρώνοντας ότι πρόκειται για μία στέρεη βάση για ανάπτυξη αντίστοιχων πρωτοβουλιών με μεγαλύτερη ένταση στο εγγύς μέλλον.

    Κλείνοντας το κομμάτι των περιβαλλοντικών αλλαγών, ο κ. Μαρινάκης μίλησε για τη στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για τη μείωση των ρύπων από τα πλοία, αναδεικνύοντας το κρίσιμο θέμα διαμοιρασμού του κόστους ενός της ναυτιλιακής βιομηχανίας. "Δεν μπορούν να πληρώνουν το λογαριασμό μόνο οι πλοιοκτήτες" υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι πρέπει να λάβουν το αντίστοιχο μερίδιο και άλλοι φορείς του κλάδου, όπως οι παραγωγοί των μηχανών. 

    Κάλεσμα για εμβολιασμό των ναυτικών

    Παράλληλα, ο εφοπλιστής έδωσε έμφαση στην προστασία των πληρωμάτων, εν μέσω κρίσης με πολλούς εγκλωβισμένους στα πλοία ναυτικούς. 

    "Υπήρξαν τεράστια προβλήματα, σε πολλές περιπτώσεις κατέστη ανέφικτο να επαναπατρίσουμε τους ναυτικούς, οι οποίοι έμειναν στα πλοία πέραν της περιόδου που όριζαν οι συμβάσεις τους" τόνισε και κάλεσε άμεσα κυβερνήσεις και άλλους φορείς να προωθήσουν ακόμη και μέσα στο Μάιο τον εμβολιασμό των εργαζομένων στις θάλασσες.

    Καλύτερες ημέρες στις ναυλαγορές

    Αναλύοντας την πορεία των ναυλαγορών, με το ξέσπασμα της πανδημίας, ο κ. Μαρινάκης έκανε λόγο για μία "πρωτόγνωρη κατάσταση", η οποία επηρέασε πολλούς κλάδους, όπως τα δεξαμενόπλοια, το LNG, ακόμη και το ξηρό φορτίο.

    "Το τελευταίο εξάμηνο ωστόσο" συνέχισε "βλέπουμε πολύ υψηλά ναύλα στα containerships", γεγονός που το απέδωσε στην αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών, λόγω των περιορισμών που επέφερε ο κορονοϊός.

    Φυσικά μίλησε και για την ανάκαμψη του κλάδου του ξηρού φορτίου τους τελευταίους 2-3 μήνες και εκτίμησε ότι θα "έρθουν καλύτερες ημέρες και για τους υπόλοιπους ναυτιλιακούς τομείς, καθώς θα προχωρούν οι εμβολιασμοί και θα πλησιάζουμε στην κανονικότητα".

    Το κοινωνικό αποτύπωμα του εφοπλισμού

    Τέλος, ο κ. Μαρινάκης μίλησε για την προσφορά του εγχώριου εφοπλισμού, απαντώντας στην κριτική που ασκείται για το κοινωνικό αποτύπωμά του. "Οι Έλληνες έχουν κάνει πολλά και συνεχίζουν να κάνουν, αλλά δε θέλουν να ακούγεται το όνομά τους" είπε και έδωσε το παράδειγμα της συμβολής της Ένωσης Ελλήνων εφοπλιστών τόσο εν καιρώ πανδημίας όσο και γενικότερα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ