Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 25-Απρ-2021 08:55

    Κατασκευές: Οδικά έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ μέσω ΣΔΙΤ

    Κατασκευές: Οδικά έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ μέσω ΣΔΙΤ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελένης Μπότα

    Τρία μεγάλα έργα, ο Οδικός Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα– Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, η Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς το Flyover καθώς και το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος - Νεάπολη βρίσκονται σε φάση εκκίνησης με εργαλείο τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

    Πρόκειται για έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ περίπου που λόγω της μορφής των συμβάσεων με τις οποίες θα υλοποιηθούν (ΣΔΙΤ), διασφαλίζεται εκτός από την τεχνογνωσία και την ποιότητα η αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, η νομική ασφάλεια και η επιτάχυνση του χρόνου δημοπράτησης, καθώς και ο επιμερισμός των κινδύνων μεταξύ του Δημοσίου και των ιδιωτικών φορέων.

    Οδικός Άξονας Καλαμάτα-Μεθώνη

    Σε ανταγωνιστικό διάλογο έχει καλέσει το υπουργείο Υποδομών τα 5 σχήματα που προκρίθηκαν, για το έργο Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα– Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη".

    Οι εταιρείες που έχουν προκριθεί είναι Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ Τέρνα και η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.

    Το έργο είναι 312,23 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με την προκήρυξη του έργου, ο ανάδοχος θα αναλάβει "την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, για την κατασκευή του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες, τον οριστικό σχεδιασμό του έργου που θα προκύψει κατά τη διαδικασία ανάθεσης και την περιβαλλοντική αδειοδότησή του, την κατασκευή του συνόλου των εργασιών, οι οποίες προβλέπονται στις μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού του έργου, με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του έργου, τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει, βάσει του οριστικού σχεδιασμού, τη συντήρηση, λειτουργία του οδικού τμήματος Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης, και την επιστροφή του έργου στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου".

    Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια), ενώ παράλληλα έχει αποφασιστεί η συμμετοχή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση της κατασκευής του έως του ποσού των 50 εκατ. ευρώ κατά μέγιστο και την ένταξή του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.

    Flyover

    Σε φάση εκκίνησης έχει μπει ο διαγωνισμός για τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς το Flyover, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, συνολικού προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ.

    Τον προσεχή Ιούνιο το έργο θα περάσει στην δεύτερη φάση με την υποβολή των οικονομικών προσφορών.

    Για το έργο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πέντε σχήματα: ΑΒΑΞ Α.Ε., ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ Α.Ε, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και η κοινοπραξία "ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt.

    Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα σύμφωνα με τα στοιχεία, ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.

    Το πρωτοποριακό έργο, μοναδικό του είδους στην Ελλάδα, αφορά 13 χιλιόμετρα, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Ο προϋπολογισμός είναι 370 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ΣΔΙΤ. Στην κατασκευή του θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

    Η εκτίμηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ότι στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022 θα έχουμε οριστικό ανάδοχο για το έργο, ενώ η φάση κατασκευής θα διαρκέσει 3-4 χρόνια.

    Όπως έχει αναφέρει και παλαιότερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο ο χρόνος κατασκευής και παράδοσης να αποτελεί σοβαρό κριτήριο για την ανάθεση του έργου.

    Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και "εναέρια" τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.

    ΒΟΑΚ τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη

    Για έγκριση έχει κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, από τo υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες συζητήσεων.

    Το έργο, μήκους 22,5χλμ. και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατομμυρίων ευρώ θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ.

    Η πρώτη φάση του διαγωνισμού έχει ήδη ολοκληρωθεί και το αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει η επόμενη, με στόχο έως το τέλος του 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το έργο.

    Με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών θα επιτευχθεί:

    Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.

    Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.

    Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.

    Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.

    Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.



     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ