Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 23-Απρ-2021 08:56

    Τα Coffee Island προσγειώθηκαν στην Ελβετία και ετοιμάζουν νέες επενδύσεις

    Τα Coffee Island προσγειώθηκαν στην Ελβετία και ετοιμάζουν νέες επενδύσεις
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το τετρακοσιοστό της κατάστημα -"σταθμό" στο αναπτυξιακό της πλάνο-, εγκαινίασε προ ολίγων ημερών η μεγαλύτερη εταιρεία καφεστίασης στην Ελλάδα, η Coffee Island. Η εταιρεία που ξεκίνησε το 1999 από την Πάτρα και έχει επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στο εξωτερικό, απέκτησε το πρώτο της κατάστημα στο Υβερντόν της Ελβετίας, στην καρδιά του ολοκαίνουριου και πολυλειτουργικού κέντρου επιχειρήσεων και υπηρεσιών EXPLORiT Business & Services. Αλλά αυτό δεν είναι το μοναδικό νέο για την Coffee Island, όπως λέει στο Capital.gr ο CEO της κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος. 

    Βασικός της στόχος είναι η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της. Πώς θα το επιτύχει αυτό; Μέσα από ένα φιλόδοξο business plan που περιλαμβάνει, μόνο για το πρώτο εξάμηνο, το άνοιγμα 20 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα και 2 στην Κύπρο. Όπως λέει ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος σημαντικοί στόχοι παραμένουν η αύξηση των πωλήσεων τροφίμων και κωδικών καφεκοπτείου και η περαιτέρω ισχυροποίηση του  brand στην αγορά του καφέ, με την ανάπτυξη νέων χαρμανιών και ροφημάτων.

    Για αυτόν τον λόγο, το πλάνο των επενδύσεωv για τη φετινή χρονιά θα ξεπεράσει τα 3,5 εκατ. ευρώ, μία επένδυση που στόχο έχει, πρωτίστως, την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του εργοστασίου και των υποδομών, αποσκοπώντας κυρίως στην περαιτέρω βελτίωση των ποιοτικών στοιχείων της παραγωγικής διαδικασίας.  

    Συνέντευξη στην Αλεξάνδρα Γκίτση 

    - Το τελευταίο 12μηνο, η πανδημία έχει επηρεάσει αρνητικά την οικονομία γενικότερα και τον κλάδο της εστίασης ειδικότερα. Ποιο όμως είναι το αποτύπωμά της στη δραστηριότητα και τα μεγέθη της Coffee Island; 

    Είναι γεγονός πως ο κλάδος της εστίασης έχει πληγεί όσο λίγοι άλλοι κλάδοι στην Ελλάδα το τελευταίο έτος, ενώ όλοι οι εμπλεκόμενοι του χώρου – επιχειρηματίες και εργαζόμενοι– βιώνουμε πρωτόγνωρες συνθήκες εν μέσω μίας διαρκώς μεταβαλλόμενης αγοράς.

    Βεβαίως, όταν το σημαντικότερο αγαθό του ανθρώπου, που είναι η υγεία, βρίσκεται υπό απειλή, το πλήγμα στην ευημερία μίας επιχείρησης ανάγεται αμέσως σε δευτερευούσης σημασίας ζήτημα.

    Μιλώντας για το δίκτυό μας συγκεκριμένα, υπήρχαν διαστήματα όπου η πτώση των πωλήσεων των καταστημάτων μας άγγιξε το 30%, μεσοσταθμικά, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις που η πτώση άγγιξε ακόμη και το 60%, όπως για παράδειγμα σε καταστήματα του κέντρου της Αθήνας. Παρά το δυσμενές περιβάλλον όμως και την απόκλιση από τον εμπορικό στόχο που είχαμε θέσει το 2019, καταφέραμε να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα και τελικά, το δύσκολο 2020, να κλείσει με αύξηση των πωλήσεων συνολικά για την Coffee Island  ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση του δικτύου αλλά και της εταιρείας μας στην ελληνική αγορά.

    Η στρατηγική που ακολουθήσαμε και το ανθρώπινο δυναμικό μας συνέβαλαν στο να ανταπεξέλθουμε και να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά την καταναλωτική κρίση στην οποία μας οδήγησε η πανδημία. Συγκεκριμένα, η πλήρης καθετοποίηση του μοντέλου μας με την ταυτόχρονη επένδυση σε γνώση και τεχνογνωσία, μας έδωσαν τα κατάλληλα εφόδια, αλλά και τον απαραίτητο βαθμό αυτονομίας, ώστε να εφαρμόσουμε απρόσκοπτα τη στρατηγική μας. Το υψηλό επίπεδο των εργαζομένων της εταιρείας μας, η ποιότητα των συνεργατών μας καθώς και η μοναδικότητα των προϊόντων μας, δημιουργούν τα  δυνατά και στέρεα θεμέλια, που μας οδηγούν με ασφάλεια στην "άλλη άκρη του τούνελ". 

    Τέλος, το επιχειρηματικό μας μοντέλο που θέτει ως απόλυτη προτεραιότητα τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και δευτερευόντως την κερδοφορία, καθώς και οι αδιαπραγμάτευτες αξίες μας, συνεχίζουν να αποτελούν την πυξίδα μας για την περαιτέρω ισχυροποίηση της θέσης μας στην αγορά.

    - Παρά όμως τις δυσμενείς συνθήκες η αλυσίδα Coffee Island την οποία εκπροσωπείτε, πέτυχε, μεταξύ άλλων, το άνοιγμα  24 νέων καταστημάτων. Πως το καταφέρατε αυτό; 

    Είμαστε περήφανοι, που μετά από 22 χρόνια, έχουμε καταφέρει να χτίσουμε ένα ανθεκτικό, δυναμικό και συνάμα δίκαιο (win-win) σύστημα franchise που ως βασικό στόχο του θέτει το αίσθημα ασφάλειας των franchisees του. 

    Το επιχειρηματικό ήθος και ο σεβασμός προς όλους τους συνεργάτες του δικτύου  σε συνδυασμό με την αδιάκοπη εκπαίδευση και εξέλιξη τους, καθώς και η επένδυση σε υψηλής -αποκλειστικά- ποιότητας προϊόντα για τα καταστήματά μας, αναδεικνύουν την Coffee Island ως μία ασφαλή επιχειρηματική επένδυση, ελκυστική ακόμη και εν μέσω της πανδημίας. 

    - Η πανδημία έχει αλλάξει τη μέση απόδειξη και τα προϊόντα τα οποία αγοράζουν οι πελάτες σας; 

    Είναι αναμφισβήτητο πως η πανδημία έχει διαμορφώσει ένα τελείως διαφορετικό τοπίο αναφορικά με τις καταναλωτικές συνήθειες. 

    Ο καφές έχει πάψει να λειτουργεί ως μία αφορμή επικοινωνίας και κοινωνικοποίησης, και έχει αναδειχθεί σε προϊόν "συντροφιάς" για το σπίτι. Αυτή η νέα συνθήκη, έχει αναδείξει την υψηλή δυναμική του καφεκοπτείου, το οποίο παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη κατά το τελευταίο έτος. Στους θετικούς δείκτες, δεν μπορούμε να μη συμπεριλάβουμε φυσικά και τη διανομή, η οποία ευνοήθηκε πολύ από τις συνθήκες της πανδημίας και που όπως όλα δείχνουν, είναι μια συνήθεια που "ήρθε για να μείνει". 

    Από την άλλη, η τηλεργασία είναι ένας παράγοντας, που αν μη τι άλλο επηρέασε αρνητικά, τόσο την πώληση τροφίμων, όσο και την επισκεψιμότητα στα καταστήματά μας. Αξίζει να σημειωθεί πως, τόσο η τηλεργασία, όσο και η διακοπή λειτουργίας του λιανεμπορίου, αναδιαμόρφωσε ριζικά τον εμπορικό μας χάρτη, με συγκεκριμένες περιοχές να ζημιώνονται, ενώ κάποιες άλλες να ωφελούνται από τις νέες συνθήκες της αγοράς.

    - Ποιο το business plan σας για τη φετινή χρονιά και ποιος ο σχεδιασμός σας για την επόμενη τριετία; 

    Πριν από οποιονδήποτε σχεδιασμό, οφείλουμε να προετοιμάσουμε τον οργανισμό μας για τη -μετά την πανδημία- εποχή που αναδύεται. Μία εποχή που αναπροσδιορίζει όσα θεωρούσαμε δεδομένα μέχρι χθες, ειδικότερα στο εμπόριο, και κατά την οποία οι οργανισμοί καλούνται να τοποθετηθούν περισσότερο ως εταίροι τις κοινωνίας, οι οποίοι συμβάλλουν στην ευημερία των εργαζομένων, των πελατών και της κοινότητας, παρά ως μία αυτόνομη κερδοσκοπική οντότητα.

    Στον πυρήνα της στρατηγικής μας παραμένουν πάντα οι άνθρωποί μας και αποτελεί προτεραιότητα για εμάς να σταθούμε δίπλα τους με κάθε τρόπο, εν μέσω της πρωτόγνωρης αυτής εποχής που διανύουμε. 

    Ως προς την ανάπτυξη, βασικός μας στόχος είναι η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς μας. Ήδη, το πλάνο ανάπτυξης της αλυσίδας για το α' εξάμηνο του 2021 περιλαμβάνει το άνοιγμα 20 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα και 2 στην Κύπρο,  ενέργεια που αναμφίβολα θα οδηγήσει στην περαιτέρω ισχυροποίηση της θέσης μας. 

    Σημαντικοί στόχοι βέβαια παραμένουν η αύξηση των πωλήσεων τροφίμων και κωδικών καφεκοπτείου και η περαιτέρω ισχυροποίηση του  brand στην αγορά του  καφέ, με την ανάπτυξη νέων χαρμανιών και ροφημάτων.

    Γνωρίζουμε φυσικά, πως κανείς από τους παραπάνω στόχους, δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς προσήλωση, σκληρή δουλειά και υψηλές επενδύσεις. Για αυτόν τον λόγο, το πλάνο των επενδύσεών μας για το 2021, ήδη υπολογίζεται στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ, μία επένδυση που στόχο έχει, πρωτίστως, την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του εργοστασίου μας και των υποδομών μας, αποσκοπώντας κυρίως στην περαιτέρω βελτίωση των ποιοτικών στοιχείων της παραγωγικής διαδικασίας. 

    Επιπλέον επενδύουμε σταθερά στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη χρήση προηγμένων συστημάτων, έναν στόχο που έχουμε θέσει φυσικά για όλη την επόμενη τριετία. Οι ψηφιακές τεχνολογίες και η ενσωμάτωσή τους σε όλες τις επιχειρησιακές διαδικασίες μας, αποτελούν μία πρόκληση πάνω στην οποία εργαζόμαστε πολύ, επενδύουμε πόρους και θεωρούμε ότι αποτελεί πια μέρος της κουλτούρας του οργανισμού.

    - Η ψηφιακή τεχνολογία ταιριάζει στον κλάδο σας; Και τι έχετε κάνει εσείς για να έρθετε πιο κοντά στους πελάτες σας; 

    Διακρίνοντας έγκαιρα την τάση και την ανάγκη για στροφή στο digital περιβάλλον, έχουμε επενδύσει και συνεχίζουμε να επενδύουμε δυναμικά σε ψηφιακά εργαλεία. Στόχος μας είναι όλοι οι καταναλωτές πανελλαδικά, να έχουν πρόσβαση στα αγαπημένα τους προϊόντα και αυτό το έχουμε επιτύχει ήδη, μέσα από την ανάπτυξη των  My Coffee Island App & CoffeeIsland.gr, δύο πολύ σημαντικών εργαλείων που διαρκώς αναβαθμίζονται έτσι ώστε να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον χρήστη.

    Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήθηκαν δυο νέες υπηρεσίες,  το Skip The Line & το Coffee Μates, που ήρθαν για να εμπλουτίσουν τις digital υπηρεσίες του Brand μας.  Με το Skip the Line, ο καταναλωτής μπορεί να κάνει την παραγγελία του, επιλέγοντας  την ώρα και το σημείο που τον εξυπηρετεί, ελέγχοντας έτσι τον χρόνο μετακίνησής του και αποφεύγοντας την αναμονή.  Το Coffee Mates, αντίστοιχα, δημιουργήθηκε για να απαντήσει στην ανάγκη του κοινού για προσφορά, επικοινωνία και συντροφιά. Με το Coffee Mates οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να στείλουν σε ένα δικό τους πρόσωπο, ένα ή περισσότερα προϊόντα της Coffee Island, συνοδευόμενα από κάποιο προσωπικό μήνυμα, και μάλιστα χωρίς να χρειαστεί κανένας από τους δυο να μετακινηθεί. 

    Είναι σημαντικό να σημειώσουμε επίσης, ότι στην οικογένεια των ψηφιακών μας εργαλείων, βρίσκεται και το πρόγραμμα επιβράβευσης My Rewards το οποίο ανταμείβει την πιστότητα των χρηστών. 

    Φυσικά, στο πλαίσιο της ψηφιακής μας εξέλιξης, επενδύουμε και στηρίζουμε συνεργασίες που ενισχύουν τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων, όπως η πρόσφατη συνεργασία με την Aegean & την Olympic Airlines και το πρόγραμμα Miles & Bonus. Οι κάτοχοι της κάρτας Miles & Bonus, έχουν τη δυνατότητα, είτε να εξαργυρώσουν, είτε να συγκεντρώσουν μίλια,  χρησιμοποιώντας το My Coffee Island App. 

    Με την καινοτομία πάντα να μας γοητεύει, στο νέο μας κατάστημα στην Ελβετία, αξιοποιούμε στο έπακρον τις δυνατότητες της ρομποτικής τεχνολογίας που  μας προσφέρει το υπερσύγχρονο εμπορικό κέντρο EXPLORiT στο οποίο στεγαζόμαστε. Στο πλαίσιο αυτό, τα ρομπότ της Coffee Island είναι στη διάθεσή των πελατών μας για να κάνουν την πιο εύστοχη επιλογή καφέ ή άλλου ροφήματος ανάλογα με τις γευστικές τους προτιμήσεις, αλλά και να  σερβίρουν τα προϊόντα σε οποιοδήποτε σημείο του εμπορικού κέντρου το επιθυμούν. 

    -  Τι και ποιους εξυπηρετεί το νέο μοντέλο Coffee Little Island; 

    Στην Coffee Island δεν σταματάμε στιγμή να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες της αγοράς και να αξιοποιούμε ευκαιρίες για εξέλιξη και ανάπτυξη.

    Το Coffee Little Island είναι ένα νέο μοντέλο καταστημάτων που στόχο έχει να καλύψει τη ζήτηση αγορών με περιορισμένη πληθυσμιακή κάλυψη, εποχικότητα ή ιδιαίτερες ανάγκες. Ένα μοντέλο προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε αγοράς που μπορεί να φιλοξενηθεί σε μικρούς χώρους ή να πάρει τη μορφή του ως shop-in-shop, καντίνα ή pop-up store. 

    Με αυτήν τη νέα επιχειρηματική πρόταση έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε μοναδικό καφέ, ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα μέρη, στηρίζοντας πιστά την αποστολή μας για τον "εκδημοκρατισμό specialty του καφέ", σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

    Αξίζει να σημειωθεί, πως ήδη 6 Coffee Little Island έχουν ανοίξει τις πόρτες τους, ενώ άλλα 6 βρίσκονται υπό κατασκευή και αναμένεται σύντομα να  υποδεχθούν, τους πρώτους επισκέπτες.

    - Την τελευταία χρονιά εμπλουτίσατε το κατάστημα σας και με άλλα προϊόντα όπως είναι τα σφολιατοειδή. Υπάρχει η σκέψη για περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων σας; 

    Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στον επισκέπτη μια ολοκληρωμένη εμπειρία απόλαυσης. Έτσι, διατηρώντας ως ναυαρχίδα τον υψηλής ποιότητας καφέ, επενδύουμε δυναμικά σε συνοδευτικά προϊόντα και τρόφιμα που μπορούν να συμβάλουν σε αυτόν τον στόχο.

    Παρακολουθούμε συστηματικά τα καταναλωτικά trends, αξιολογούμε προσεκτικά τις προτιμήσεις και συνήθειες των πελατών μας και ενισχύουμε αντίστοιχα το χαρτοφυλάκιό μας με νέα προϊόντα και κωδικούς, ζεστούς και κρύους, γλυκούς και αλμυρούς, καθώς και limited edition προϊόντα για συγκεκριμένες περιόδους, όπως τα Χριστούγεννα, η Σαρακοστή και το Πάσχα. 

    Τι είναι κοινό ανάμεσα σε όλα αυτά τα προϊόντα; Οι υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας, τόσο σε πρώτες ύλες και γεύση, όσο και σε σχεδιασμό και packaging.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ