Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 08-Απρ-2021 09:46

    Η αποχώρηση της Reggeborg από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τερμάτισε τα περί "αθέμιτου ανταγωνισμού"

    Η αποχώρηση της Reggeborg από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τερμάτισε τα περί "αθέμιτου ανταγωνισμού"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελένης Μπότα

    Η αποχώρηση του ολλανδικού Ομίλου Reggeborgh, από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τερμάτισε τα όποια σενάρια περί αθέμιτου ανταγωνισμού στον κλάδο των κατασκευών. 

    Αυτό υποστηρίζουν στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, με αφορμή την δημοσιοποίηση της έρευνας της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τον κλάδο

    Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην έρευνα της η Επιτροπή Ανταγωνισμού, "εντοπίστηκε ότι η κοινή οριζόντια συμμετοχή συγκεκριμένου fund στις δύο μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες (σ.σ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ελλάκτωρ), δύναται να οδηγήσει στις ακόλουθες θεωρίες βλάβης: μη συντονισμένα μονομερή αποτελέσματα μείωσης ή μετριασμού των κινήτρων για ανταγωνισμό, συντονισμένα αποτελέσματα εναρμονισμένης συμπεριφοράς". 

    Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές του κατασκευαστικού κλάδου, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θεωρεί αφενός μεν ότι η συμμετοχή του ολλανδικού Ομίλου σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ελλάκτωρ "δύναται" να οδηγήσει σε θεωρίες βλάβης και άρα ως εκ τούτου δεν υπάρχει διαπιστωμένη πρακτική και αφετέρου το θέμα πλέον έχει σταματήσει να υφίσταται μετά την αποχώρηση της Reggeborgh από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. 

    Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη του κλάδου, η Reggeborgh δεν ασκούσε ποτέ την διοίκηση στον Όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σε αντίθεση με τον Ελλάκτωρα ο οποίος βρίσκεται στα "χέρια της". 

    Αναφορικά με τα υπόλοιπα θέματα στην έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, της ρύθμισης των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών, το ζήτημα της επαναφοράς του θεσμού της κατασκευαστικής κοινοπραξίας μετά την επιλογή αναδόχου του έργου, τις αλλαγές στα κριτήρια ανάθεσης των συμβάσεων, τον τρόπο οργάνωσης και ιδίως τα κριτήρια κατάταξης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΗ.ΕΕ.Δ.Ε), αλλά και την εντατικότερη και ευρύτερη χρήση των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων χωρίς προηγούμενη συστηματική ανάλυση των (πιθανών) επιπτώσεών τους στον ανταγωνισμό, είναι ζητήματα που έχουν τεθεί επανειλημμένως από τις ίδιες τις εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου.

    Να σημειωθεί ότι το κείμενο των απόψεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού έχει τεθεί από σήμερα μέχρι και τις 7 Μαΐου σε δημόσια διαβούλευση.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ