Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 29-Μαρ-2021 07:42

    Τα μπρος-πίσω στον όμιλο Ελλάκτωρ

    Τα μπρος-πίσω στον όμιλο Ελλάκτωρ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Πέννυς Κούτρα

    Με την επικείμενη έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Ελλάκτωρ – και τις συνακόλουθες αντιπαραθέσεις των βασικών μετοχικών ομάδων (της Reggerborgh Invest και της Greenhill Investments Limited) να απασχολούν τη δημοσιότητα - η επιχειρηματική στρατηγική του ομίλου εξακολουθεί να παραμένει "θολή".

    Την περασμένη εβδομάδα επιβεβαιώθηκε η μη συμμετοχή της κοινοπραξίας Roadis- Άκτωρ Παραχωρήσεις στο διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την Εγνατία Οδό, ο οποίος αποτελεί το σημαντικότερο ίσως έργο που δημοπρατείται το προσεχές διάστημα, και μάλιστα μετά από πολλές αναβολές.

    Πριν ωστόσο "στεγνώσει το μελάνι" της παραπάνω είδησης, διασταυρωμένες πληροφορίες κάνουν λόγο  για νέο νομικό αίτημα εκ μέρους της Άκτωρ Παραχωρήσεις προς το ΤΑΙΠΕΔ για νέα παράταση του διαγωνισμού, προκειμένου η εταιρεία να προετοιμαστεί για την υποβολή της δεσμευτικής της προσφοράς.

    Το αίτημα έρχεται κυριολεκτικά στο "παρά πέντε", καθώς την 1η Απριλίου είναι η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων.

    Κατά πληροφορίες το παραπάνω αίτημα δεν έχει επισήμως υποβληθεί αλλά προετοιμάζεται, ώστε να κατατεθεί τα επόμενα λίγα 24ωρα, και το οποίο θα αξιολογηθεί από το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου, χωρίς κανείς προς στιγμή να μπορεί να προδικάσει την απόφαση του, αλλά και τη πιθανή στάση του ανταγωνισμού.

    Η απόσυρση της Άκτωρ Παραχωρήσεις από τον ελ λόγω διαγωνισμό είχε αποδοθεί από αρμόδιες πηγές στην αιφνιδιαστική αποχώρηση της καναδικής Roadis από τη μεταξύ τους κοινοπραξία.

    Πηγές ωστόσο προσκείμενες στον όμιλο Ελλάκτωρ έκαναν επίσης λόγο για τη δυσθυμία της διοίκησης τους ομίλου, όσον αφορά την αποδοτικότητα του συγκεκριμένου έργου, χωρίς ωστόσο σχετική στοιχειοθέτηση αυτής της οπτικής όσον αφορά τη συγκεκριμένη παραχώρηση.

    Προς το παρόν, η διοίκηση του ομίλου έχει παρουσιάσει την πρόταση της για την απαραίτητη κεφαλαιακή ενίσχυση του ομίλου Ελλάκτωρ, χωρίς ωστόσο να έχει τοποθετηθεί αναφορικά με το επιχειρησιακό σκέλος των δραστηριοτήτων του ομίλου, και εν προκειμένω το ζήτημα του πρώτου μεγάλου διαγωνισμού της χρονιάς.

    Η δε υπαναχώρηση από το διαγωνισμό προκάλεσε την αντίδραση της πλευράς της Greenhill Investment Limited, η οποία εκδήλωσε την πρόθεση της να καταθέσει αγωγές για απιστία κατά των μελών της διοίκησης σε Ελλάκτωρ και Άκτωρ.

    Σημειώνεται ότι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αφορά στην ανάληψη της εκμετάλλευσης του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας, μήκους 670 χιλιομέτρων, όπως επίσης και των τριών κάθετων αξόνων, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, με τις προσφορές να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν το 1,3 δις.ευρώ.

    Υπενθυμίζεται επίσης  ότι μόλις τον Δεκέμβριο του 2020, Roadis και ΄Ακτωρ Παραχωρήσεις (όπως και κοινοπραξία Vinci-Μυτιληναίου) ζήτησαν παράταση του σχετικού διαγωνισμού, καταθέτοντας μάλιστα ασφαλιστικά μέτρα που έγιναν δεκτά από το ΣτΕ, ώστε να  μην αποσφραγιστεί η μία και μοναδική δεσμευτική προσφορά που είχε κατατεθεί από την κοινοπραξία Egis-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Στο μεταξύ διάστημα, η κοινοπραξία Vinci-Μυτιληναίου ενισχύθηκε με τη συμμετοχή της κατασκευαστικής Άβαξ, ενημερώνοντας εγκαίρως και εντός της σχετικής προθεσμίας τις υπηρεσίες του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ το σχήμα Egis-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεχίζει αταλάντευτα στη σχετική διεκδίκηση του διαγωνισμού (ούσα εξάλλου και η μόνη που δεσμεύθηκε κατά την προηγούμενη φάση).

    Διαβάστε ακόμη: 

    * Νέο μήνυμα προς τους μετόχους της Ελλάκτωρ από την Greenhill

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ