Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 18-Μαρ-2021 14:02

    ΑΒΑΞ: "Παρών" στις κατασκευές και "ανοιχτός" σε συνεργασίες

    ΑΒΑΞ: 'Παρών' στις κατασκευές και 'ανοιχτός' σε συνεργασίες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Πέννυς Κούτρα

    Το "παρών" σε όλα τα έργα υποδομών και ενέργειας που είτε ωριμάζουν, είτε πρόκειται να αναδυθούν τα επόμενα χρόνια στο πλαίσιο των επενδύσεων που εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης δηλώνει η διοίκηση του ομίλου ΑΒΑΞ.

    Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, κ. Κ. Μιτζάλη, στο πλαίσιο σημερινής δημοσιογραφικής εκδήλωσης, ο όμιλος διαθέτει την τεχνογνωσία και την οικονομική ισχύ να κινηθεί αυτόνομα στη διεκδίκηση διαγωνισμών και συμβάσεων, ωστόσο, η συνεργασία με τρίτους φορείς δεν αποκλείεται.

    Υπενθυμίζεται πως η ΑΒΑΞ θα διεκδικήσει τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, μέσω της κοινοπραξίας Vinci-ομίλου Μυτιληναίου, στην οποία εσχάτως απέκτησε συμμετοχή. Κατά τον κ. Μιτζάλη, ο όγκος έργων της επόμενης περιόδου εκ των πραγμάτων δημιουργεί την ανάγκη συμπράξεων ανάμεσα στους εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας. 

    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ομίλου κ. Χ. Ιωάννου, ξεκαθάρισε ωστόσο ότι το παραπάνω ενδεχόμενο, "δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση μετοχικές συνεργασίες".

    Πέραν της παραπάνω τοποθέτησης, τόσο ο κ. Μιτζάλης όσο και ο πρόεδρος του ομίλου κ. Χ. Ιωάννου επικεντρώθηκαν στις άμεσες προτεραιότητες του ομίλου, όπως η εξέλιξη των έργων για τη γραμμή 3 του Μετρό, αλλά και την επικείμενη υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό. Ειδικότερα, η διοίκηση του ομίλου εκτίμησε πως η τελική υπογραφή της σύμβασης για το έργο θα γίνει έως το τέλος της άνοιξης ενώ η έναρξη των κύριων κατασκευαστικών εργασιών τοποθετούνται στις αρχές του 2021.

    Σε ό,τι αφορά των τομέα των παραχωρήσεων και των έργων ΣΔΙΤ, ο όμιλος στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του, προωθεί την ίδρυση ξεχωριστής εταιρικής οντότητας, προκειμένου να αποτελέσει διακριτό βραχίονα εντός του ομίλου Άβαξ, για λόγους διαφανέστερης οικονομικής και επιχειρησιακής απεικόνισης. 

    Επιπλέον, η διοίκηση του ομίλου αναφέρθηκε στην προώθηση νέων ενεργειακών επενδύσεων σε ΑΠΕ (μέσω της Volterra) μεγέθους 36 MW στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και στην έναρξη κατασκευαστικών έργων για τη δημιουργία οικιστικών συγκροτημάτων στο Ελληνικό και την Κρήτη εντός του β’ τριμήνου του 2021.

    Παράλληλα, δήλωσε εμφατικά το ενδιαφέρον της για συμμετοχή σε έργα υποδομών αλλά και επενδύσεις στο mega project του Ελληνικού. Ήδη, η εταιρεία συμμετείχε στο διαγωνισμό για τον Πύργο Κατοικιών -που προωθεί η Lamda Development- συνεργαζόμενη με αμερικανικό τεχνικό όμιλο.

    Κάνοντας μια ανασκόπηση του τελευταίου διαστήματος, η διοίκηση του Ομίλου ανέφερε πως η χρονιά που πέρασε αποτέλεσε μια ιδιαίτερη πρόκληση. Ωστόσο, επιδεικνύοντας ευελιξία και λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα, ο Όμιλος συνέχισε απρόσκοπτα τις δραστηριότητές του στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

    Παράλληλα, εν αναμονή της ανακοίνωσης των συνολικών αποτελεσμάτων για το 2020, η διοίκηση της ΑΒΑΞ προέβλεψε πως ο ενοποιημένος τζίρος θα υπερβεί τα €500 εκατ., ενώ το EBITDA θα αγγίξει τα €45 εκατ. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, χωρίς να συνυπολογίζεται η Γραμμή 4 του Μετρό και άλλες προς υπογραφή συμβάσεις, κυμαίνεται περίπου στο €1 δισ.

    Επιπλέον, αναφέρθηκε ότι στο πλαίσιο της νέας φιλοσοφίας μετά τις αλλαγές σε επίπεδο ιδιοκτησίας, ο Όμιλος προχώρησε σε κινήσεις αναδιάρθρωσης της δομής του, προκειμένου να εστιάσει στους τομείς τους οποίους σκοπεύει να διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του, αξιοποιώντας παράλληλα την κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού του. Μέσω της αναδιάρθρωσης αυτής αναδεικνύονται τέσσερις επιχειρησιακοί τομείς ολοκληρωμένης ευθύνης: Ο τομέας έργων υποδομών και κτηριακών έργων, ο τομέας ενεργειακών έργων, ο τομέας έργων δικτύων και ο τομέας έργων συμβάσεων παραχώρησης/ΣΔΙΤ. 

    Επιπλέον, με το νέο οργανόγραμμα, προωθείται στο management της εταιρείας μια νέα γενιά στελεχών, προερχόμενων από τις τάξεις της. Επισημάνθηκε δε η σταθερότητα στην μετοχική βάση της εταιρείας καθώς οι τρεις βασικοί μέτοχοι - οι οικογένειες Ιωάννου, Μιτζάλη και Κουβαρά – διατηρούν διαχρονικά τη θέση τους στην εταιρεία, όπως αποδείχθηκε έμπρακτα στην αύξηση κεφαλαίου που ολοκληρώθηκε πριν ένα χρόνο.  
     
    Όσον αφορά στην απορρόφηση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης από την χώρα μας, η εταιρεία αποτιμά θετικά την προσπάθεια της πολιτείας να αξιοποιήσει τη δυναμική του κατασκευαστικού κλάδου για την επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. 

    Όσον αφορά στις αγορές του εξωτερικού, η διοίκηση παρουσίασε την εξέλιξη των εργασιών στο σταθμό παραγωγής ενέργειας στην Bismayah του Ιράκ, ισχύος 1.650ΜW και αξίας ύψους €533 εκατ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που ανατέθηκε ποτέ σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων στο εξωτερικό ενώ η ΑΒΑΞ έχει ολοκληρώσει παρόμοιο σταθμό, ισχύος 1.500MW, στην ίδια περιοχή. 

    Επιπλέον, αναφέρθηκε στο έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου IGB, προϋπολογισμού ύψους €145 εκατ., που επανασχεδιάζει τον ενεργειακό χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πρόκειται για έργο του οποίου η κατασκευαστική δραστηριότητα συνέπεσε με το πρώτο πανευρωπαϊκό lockdown, τη στιγμή που η φύση του απαιτεί συνεχείς διασυνοριακές μετακινήσεις. Οι εργασίες για την κατασκευή του αγωγού προχωρούν με ταχείς ρυθμούς, έχοντας σημειώσει εύλογη πρόοδο, ενώ η ολοκλήρωσή του αναμένεται εντός του 2021. 

    Για τον αυτοκινητόδρομο Ston Bypass (DC414), συνολικού προϋπολογισμού €68,8 εκατ., η εταιρεία επισήμανε την υψηλή σημασία του έργου καθώς θα προσφέρει πρόσβαση στην υπό κατασκευή γέφυρα Peljesac, για την σύνδεση της περιοχής του Dubrovnik με την υπόλοιπη Κροατία, χωρίς την ανάγκη διέλευσης μέσω Βοσνίας-Ερζεγοβίνης.

    Τα επόμενα χρόνια, με την εμπειρία που έχει αποκτήσει σε μεγάλης κλίμακας βιομηχανικά και ενεργειακά έργα, η εταιρεία θα συνεχίσει να διεκδικεί στοχευμένα projects σε περιοχές του εξωτερικού τις οποίες γνωρίζει καλά.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ