Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 05-Μαρ-2021 08:53

    Προετοιμασία για τη μάχη της Εγνατίας Οδού

    Προετοιμασία για τη μάχη της Εγνατίας Οδού
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Πέννυς Κούτρα

    Σε λιγότερο από ένα μήνα κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων ομίλων για τον εξ αναβολής διαγωνισμό παραχώρησης του νέου έργου της Εγνατία Οδού, το οποίο εκτιμάται ότι μπορεί να αγγίξει το 1,5 δισ. ευρώ.

    Όπως ορίζει η διαδικασία οι πιθανοί διεκδικητές της σύμβασης όφειλαν να ενημερώσουν για τυχόν αλλαγές στη σύνθεση του σχήματος διεκδίκησης τουλάχιστον ένα μήνα πριν την οριστική ημερομηνία υποβολής προσφορών – την 1η Απριλίου- και στο πλαίσιο αυτό, επιβεβαιώθηκε χθες η ένταξη του ομίλου Άβαξ στην κοινοπραξία VINCI Highways S.A.S – VINCI Concesiones S.A.S – Μυτιληναίος.

    Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες στην εν λόγω κοινοπραξία, το μεγαλύτερο ποσοστό διατηρεί ο γαλλικός όμιλος, ακολουθεί ο όμιλος Μυτιληναίος, και ακολουθεί με μικρότερο ποσοστό η Άβαξ. Πέραν του παραπάνω συσχετισμού, η κίνηση των παραπάνω επιχειρήσεων να δηλώσουν τη σύμπραξη τους στο ΤΑΙΠΕΔ, αποτελεί μια πρώτη δήλωση επιβεβαιωμένου ενδιαφέροντος για υποβολή προσφοράς στο διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού.

    Πρόκειται εξάλλου για σχήμα που είχε προσφύγει στο ΣτΕ –επικαλούμενο την ανάγκη χρονικής παράτασης - ενάντια στην ολοκλήρωση του  διαγωνισμού κατά την 12η Δεκεμβρίου, ζητώντας να μην αποσφραγιστούν οι οικονομικές δεσμευτικές προσφορές, και συγκεκριμένα η μια και  μοναδική που είχε υποβληθεί από την κοινοπραξία των EGIS Projects S.A- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Ομοίως είχε προσφύγει και ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μέσω του σχήματος Roadis– Άκτωρ Παραχωρήσεις, ο οποίος παραμένει ως πιθανός διεκδικητής της εν λόγω σύμβασης παραχώρησης για την Εγνατία Οδό κατά την κρίσιμη ημερομηνία της 1ης Απριλίου.

    Μετά τις μετοχικές και διοικητικές αλλαγές που μεσολάβησαν στον όμιλο, η νέα διοίκηση δεν έχει προς το παρόν ανοίξει τα χαρτιά της όσον αφορά τη στάση που θα τηρήσει έναντι της επικείμενης καταληκτικής ημερομηνίας της 1ης Απριλίου, ωστόσο, σύμφωνα με τη διαδικασία δεν οφείλει να δηλώσει το "παρόν" νωρίτερα, παρά μόνον με την κατάθεση οικονομικής προσφοράς.

    Τέλος, δεδομένη θεωρείται η διεκδίκηση της σύμβασης από το σχήμα των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ– EGIS ProjectsS.A., η οποία εξάλλου ήδη είχε καταθέσει την οικονομική της πρόταση το Δεκέμβριο του 2020, κατά την πρώτη ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικής πρότασης.

    Σημειώνεται ότι οι προσφορές συνοδεύονται από εγγυητικές επιστολές ύψους 15 εκατ.ευρώ, ποσό που αυξάνει στα 45 εκατ.ευρώ, για όποιον εκ των διεκδικητών αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος της σύμβασης παραχώρησης.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ