Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 26-Φεβ-2021 07:42

    Eurobank: Πόσα και πώς επενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της

    Eurobank: Πόσα και πώς επενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Λεωνίδα Στεργίου

    Αν μια μέρα επισκεφθείτε το ebanking ή το mobile banking μιας τράπεζας και μπορείτε να ανοίξετε λογαριασμό, να πάρετε δάνειο ή να ρυθμίσετε μια οφειλή online σε λίγα λεπτά, μόνο με τη χρήση των κωδικών του Taxis, σημαίνει ότι η τράπεζα έχει επενδύσει εκατομμύρια ευρώ στον ψηφιακό της μετασχηματισμό.

    Η Eurobank προβλέπει ακόμα 200 εκατ. ευρώ για το επιχειρησιακό της πλάνο στην ψηφιακή εποχή, το οποίο ανανεώνεται ανά τριετία. Το Capital.gr παρουσιάζει τους πέντε πυλώνες, οι οποίοι υποστηρίζουν το στρατηγικό σχέδιο "Eurobank of 2030”, όπου εντάσσεται και ο τραπεζικός μετασχηματισμός.

    Οι πέντε αυτοί πυλώνες είναι:

    1. Υποδομές. Πρόκειται να επενδυθούν σημαντικά κεφάλαια, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, στα θεμέλια της νέας ψηφιακής εποχής. Πρόκειται για επενδύσεις σε ασφάλεια, data centres, καθολική μετάβαση σε περιβάλλον cloud προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη διαθεσιμότητα όλων των υπηρεσιών, παντού και όλο το 24ωρο. Ταυτόχρονα, οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια και συμμόρφωση σχετικά με τις κυβερνοεπιθέσεις και την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων.

    2. Ψηφιακές πλατφόρμες για προϊόντα και υπηρεσίες. Πέραν από πληρωμές, ασφαλιστικά προϊόντα, επενδυτικές λύσεις, δάνεια, ψηφιακά πορτοφόλια, άμεσες πληρωμές/συναλλαγές κά, θα ενισχυθεί η νέα τάση που είναι γνωστή ως eKYC (eKnow Your Customer) που έχει μάλιστα θεσμοθετηθεί με νόμο και βρίσκεται σήμερα σε φάση υλοποίησης. Η ανάγκη αυτή, δηλαδή "Γνωρίζω τον Πελάτη μου”, χρειάστηκε νομοθετικό πλαίσιο διότι απαιτούσε αξιόπιστες δικλείδες ασφαλείας για την επιβεβαίωση της ταυτοπροσωπίας αλλά και του εάν τα στοιχεία που παρουσιάζει ο πελάτης είναι πραγματικά. Έτσι, στο εξής, δεν θα χρειάζεται να ανεβάζεις μέσω ίντερνετ φωτογραφία της αστυνομικής ταυτότητας, το διαβατηρίου ή του εκκαθαριστικού της εφορίας. Μπαίνοντας στον προσωπικό λογαριασμό ebanking ή mobile banking με τους κωδικούς Taxis θα συλλέγονται αυτόματα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται από τη σχετική νομοθεσία για τις τράπεζες, δηλαδή το σύστημα θα συνδέεται με αστυνομία, εφορία, και άλλες υπηρεσίες. Αυτό θα ενισχύει την ασφάλεια και ταυτόχρονα μειώνει τη γραφειοκρατία. Υπενθυμίζεται ότι ισχύει η υποχρέωση οι πελάτες των τραπεζών να ενημερώνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα, π.χ. 2ετία, ή να επιβεβαιώνουν τα στοιχεία κατοικίας, να υποβάλουν αντίγραφα λογαριασμών ΔΕΚΟ, εκκαθαριστικά φορολογικών δηλώσεων, βεβαιώσεις μισθοδοσίας, κλπ. Όλα αυτά θα τελειώσουν με το eKYC και δεν θα χρειαστεί να προσκομίσετε χαρτιά για ενημέρωση των στοιχείων σας σε περίπτωση ενός δανείου ή κατάθεσης ενός μεγάλου ποσού. Ή, απλά, για να ανοίξετε έναν τραπεζικό λογαριασμό.

    3. Big Data Analytics - AI. Πρόκειται για επενδύσεις στην ανάλυση μεγάλων δεδομένων και στην τεχνητή νοημοσύνη. Σήμερα, η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται από τις πιο απλές μέχρι τις πιο περίπλοκες διαδικασίες, όπως στις ιατρικές διαγνώσεις και τις προβλέψεις - ακόμη και της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η τεχνολογία αυτή εισέρχεται και στον τραπεζικό κλάδο με διττό στόχο. Πρώτον, να παρέχει σωστές προτάσεις για τυχόν προϊόντα και υπηρεσίες που μπορεί να ενδιαφέρον τον κάθε πελάτη, ανάλογα με το προφίλ του. Δεύτερον, να προβλέπει εγκαίρως τυχόν κόκκινα δάνεια και ενδεχόμενες απάτες. Η τεχνητή νοημοσύνη στηρίζεται στην "εκπαίδευση μηχανών” (machine learning), όπου αλγόριθμοι διδάσκονται από το παρελθόν, διορθώνονται από την πραγματικότητα του παρόντος και σταδιακά αποκτούν "εμπειρία” στην πρόβλεψη της επόμενης κίνησης. Για παράδειγμα, στην περίπτωση των κόκκινων δανείων, ο αλγόριθμος μπορεί να καταλάβει εγκαίρως ότι μία συγκεκριμένη συμπεριφορά είναι συνδεδεμένη με μεγάλη πιθανότητα σε καθυστέρηση πληρωμών ύστερα από συγκεκριμένο διάστημα. Στην περίπτωση της απάτης θα είναι ένα βήμα μπροστά καθώς θα έχει μάθει όλες τις τεχνικές και μάλιστα ποιες κινήσεις προδίδουν εγκαίρως την επόμενη.

    4. Customer Journey. Ο όρος αυτός ήρθε για να μείνει σε όλες τους κλάδους, όχι μόνο στον τραπεζικό. Στόχος είναι να επανασχεδιαστούν όλες οι διαδικασίες, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες όπως τα αντιλαμβάνεται ο πελάτης. Δηλαδή, επανασχεδιασμός μέσα από τα μάτια του πελάτη. Ένα παράδειγμα είναι το εξής: Υποθέτουμε ότι ένας δανειολήπτης κάνει αίτηση για στεγαστικό. Η αίτηση ακολουθεί την προβλεπόμενη διαδικασία και σε κάποιο σημείο, ένα τμήμα είναι υποχρεωμένο από το νόμο να κάνει μία επιπλέον έρευνα ή διασταύρωση. Τότε ζητά επιπλέον χαρτιά από τον πελάτη. Η καθυστέρηση αυξάνεται, το ίδιο η γραφειοκρατία, ενώ δοκιμάζεται και η υπομονή του πελάτη. Ειδικά σήμερα, και κυρίως οι νεότερης ηλικίας άτομα, που έχουν έχουν μάθει όλα να γίνονται γρήγορα, με το πάτημα ενός κουμπιού. Η παράκαμψη της νομοθεσίας δεν είναι λύση. Αυτό που μπορεί να γίνει είναι να σχεδιαστεί η υπηρεσία αυτή (πχ αίτηση για στεγαστικό δάνεια και χορήγηση, έγκριση ή απόρριψη) όπως νομίζει ο πελάτης ότι γίνεται ή ότι θα πρέπει να γίνεται. Μέσα σε αυτό το κάδρο θα υπάρχουν όλες οι τεχνικές και οι νομικές λεπτομέρειες και οι υποχρεώσεις που δεν χρειάζεται να ταλαιπωρούν τον πελάτη. Απώτερος σκοπός η μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης και των απαραίτητων κινήσεων. Εδώ, η στοχοθεσία αφορά τη μείωση του χρόνου απόκρισης (onboarding time, time-to-yes, time-to-cash, κλπ). Όλα αυτά αντιστοιχούν σε αντίστοιχους δείκτες μέτρησης αποτελεσματικότητας (ΚΡΙ)

    5. Digital Channels - Omni Channels. Όπως μπορεί να προδίδει η λατινικής καταγωγής λέξη "omni”, ο στόχος του πυλώνα αυτού είναι να γίνουν διαθέσιμες στο "λαό” οι υπηρεσίες μιας τράπεζας, ακόμα και κάποιο μέρος του backoffice. Όπως συμβαίνει σήμερα στα media (over the top content, media integration κλπ), το ίδιο περιεχόμενο είναι διαθέσιμο στον υπολογιστή, το tablet, το κινητό και μπορεί κάποιος να συνεχίζει να βλέπει την ίδια ταινία από τη smart tv. Έτσι, και στην τραπεζική της ψηφιακής εποχής, ένας πελάτης μπορεί να ξεκινήσει μια διαδικασία από το τηλέφωνο (phone banking), να συνεχίζει στον υπολογιστή και να την ολοκληρώσει στο κινητό ή το φυσικό κατάστημα, χωρίς να χρειάζεται να εξηγεί στον υπάλληλο όλη την ιστορία από την αρχή. Ή να την ολοκληρώνει σε ένα κατάστημα λιανικής, το οποίο θα διαθέτει περιορισμένη και ασφαλή πρόσβαση σε ένα μικρό κομμάτι των συστημάτων της τράπεζας προκειμένου να προσφέρει άτοκες δόσεις στον πελάτη με καταναλωτικό που είχε πάρει από την τράπεζα. Με άλλα λόγια, καταστήματα ή άλλες επιχειρήσεις, μέσω API, δηλαδή κάτι σαν εφαρμογές που συνδέουν ένα σύστημα με ένα άλλο για μία συγκεκριμένη μόνο δουλειά και ανταλλαγή δεδομένων, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σύστημα της τράπεζας πχ για καταχώρηση πληρωμής ή για δάνειο αυτοκινήτου. Κι όταν λειτουργήσει το eKYC, μπορεί να εγκρίνεται κατευθείαν από την αντιπροσωπεία του αυτοκινήτου.

    Όλα αυτά για τη Eurobank αποτελούν στρατηγικό σχέδιο για την ψηφιακή αναβάθμιση και ψηφιακό μετασχηματισμό των θυγατρικών της στο εξωτερικό. Το πλάνο αυτό εξειδικεύεται με βάση το ειδικότερο σχέδιο για κάθε θυγατρική. Για παράδειγμα, η θυγατρική στο Λουξεμβούργο θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση σε συστήματα, υπηρεσίες και προϊόντα που έχουν σχέση με τη διαχείριση χαρτοφυλακίων, αμοιβαίων κεφαλαίων, wealth management, private banking, κλπ.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ