Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 21-Φεβ-2021 08:38

    Υπό το μηδέν οι πωλήσεις στις εκπτώσεις

    Υπό το μηδέν οι πωλήσεις στις εκπτώσεις
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Κάτι λιγότερο από μία εβδομάδα απομένει για να ολοκληρωθούν και τυπικά οι χειμερινές εκπτώσεις, κατά τη διάρκεια των οποίων το εγχώριο λιανεμπόριο παρέμεινε επί της ουσίας κλειστό λόγω των περιοριστικών μέτρων που ελήφθησαν για τη μείωση της διασποράς της πανδημίας. Εξέλιξη η οποία προκάλεσε νέα "τρύπα” στα έσοδα στην πλειονότητα των εγχώριων λιανεμπορικών επιχειρήσεων, οι προσδοκίες των οποίων για συγκέντρωση εσόδων κοντά στα 2,5 δισ. ευρώ το επίμαχο δίμηνο διαψεύστηκαν, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς και εκπρόσωποι των φορέων τους.

    Κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία του skroutz.gr που έχει στη διάθεση του το Capital.gr για τον μήνα Ιανουάριο. Από τα στοιχεία της Skroutz προκύπτει πως οι πωλήσεις σε 5 από 7 βασικές κατηγορίες διαρκών καταναλωτικών αγαθών υποχώρησαν σε σχέση με τον Δεκέμβριο, έναν εξίσου κακό μήνα για το εγχώριο λιανεμπόριο.

    Η μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση κατεγράφη στις πωλήσεις ανδρικών παπουτσιών -35,5% και ανδρικών ρούχων -23,5%. Κατά 21,2% μειώθηκαν οι πωλήσεις γυναικείων παπουτσιών, πτώση 8,1% σημείωσαν οι πωλήσεις γυναικείων ρούχων, ενώ οριακή ήταν η πτώση 1,8% στις πωλήσεις προϊόντων αθλητικής μόδας. 

    Αντιθέτως αύξηση 3,6% κατεγράφη στις πωλήσεις αθλητικών παπουτσιών και οριακή ανάπτυξη 0,40% στις πωλήσεις λευκών οικιακών συσκευών. 

    Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τον Ιανουάριο το φυσικό δίκτυο του εγχώριου λιανεμπορίου λειτούργησε για 12 ημέρες τον Ιανουάριο, οπότε μέρος αυτής της υποχώρησης να οφείλεται στη μετακίνηση καταναλωτών από το ηλεκτρονικό στο φυσικό δίκτυο.

    Σε ό,τι αφορά τις τιμές, τα γυναικεία και ανδρικά ρούχα και τα ανδρικά και γυναικεία παπούτσια ήταν οι τέσσερις κατηγορίες όπου οι "εκπτώσεις” είχαν κάποια αξιοσημείωτη ποσοστιαία μείωση επί της αρχικής τιμής. Αντιθέτως για τις λευκές οικιακές συσκευές και τα αθλητικά παπούτσια, από τα στοιχεία του Skroutz προκύπτει ότι η μείωση των τιμών δεν ήταν σε μεγάλη κλίμακα. 

    Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, τουλάχιστον για τον Ιανουάριο όπου το λιανεμπόριο παρέμεινε για 12 ημέρες ανοικτό. Η Κλουκίνας - Λάππας ανακοίνωσε πως ο Ιανουάριος κινήθηκε ανοδικά, με την εταιρεία να πετυχαίνει αύξηση 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Οριακά μεν ανοδικά δε κινήθηκαν και οι καθαρές πωλήσεις της Jumbo σε επίπεδο μητρικής -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές. Η Jumbo τον Ιανουάριο ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων +0,20%, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020 όπου όλα τα καταστήματα λειτουργούσαν χωρίς περιορισμούς.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ