Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 09-Φεβ-2021 07:36

    Οι πελάτες του ebanking ξεπέρασαν τα τραπεζικά καταστήματα

    Οι πελάτες του ebanking ξεπέρασαν τα τραπεζικά καταστήματα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Λεωνίδα Στεργίου

    Οι Έλληνες προσπερνούν τα φυσικά καταστήματα των τραπεζών, καθώς ο αγαπημένος χώρος για τραπεζικές συναλλαγές και κάθε άλλου εργασίες με τράπεζα βρίσκεται μέσα στο… κινητό.

    Τα στοιχεία που παρουσιάζουν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες για την ηλεκτρονική τραπεζική τους και τους στόχους, στο πλαίσιο του ψηφιακού τους μετασχηματισμού είναι εντυπωσιακά:

    1. Άνω του 90% των συναλλαγών πραγματοποιείται ηλεκτρονικά μέσω ebanking και mobile banking.

    2. Σχεδόν οι μισοί πελάτες των τραπεζών χρησιμοποιούν την εφαρμογή για mobile banking.

    3. Οι συναλλαγές μέσω καταστημάτων πέφτει με ετήσιο ρυθμό 60%.

    4. Οι τράπεζες δρομολογούν κλείσιμο καταστημάτων και ανασχεδιασμό όσων απομείνουν με έμφαση την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και την εξειδικευμένη πώληση, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά κανάλια.

    5. Η πανδημία και το πρώτο lockdown ήταν οι καταλύτες για ανάπτυξη της ηλεκτρονικής τραπεζικής με ρυθμούς άνω του 60% το 2020.

    6. Εκτινάχθηκε το ποσοστό των πελατών των τραπεζών που κατεβάζουν εφαρμογές στο κινητό τους για τραπεζικές συναλλαγές, λόγω Covid, εκτινάσσοντας την Ελλάδα στην πρώτη θέση στην Ε.Ε. με βάση το ρυθμό αύξησης. Συγκεκριμένα, το γ’ τρίμηνο του 2020, η αύξηση ήταν 22,5%, έναντι 17,6% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Στην υπόλοιπη Ε.Ε., ο ρυθμός αύξησης κατεβάσματος εφαρμογών σε κινητά έφτασε το γ’ τρίμηνο του 2020 στο 19,8% (Ουγγαρία). 

    Κάθε συστημική τράπεζα έχει σχεδιάσει το δικό της επιχειρησιακό σχέδιο και τη στρατηγική για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Συνεπώς, οι στόχοι και τα βήματα είναι διαφορετικά. Τα κοινα σημεία όλων των τραπεζών είναι η δημιουργία ενός νέου μοντέλου τραπεζικής εξυπηρέτησης, το οποίο θα προσφέρεται κυρίως μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής, θα προσφέρει προσωπική εξυπηρέτηση και αμεσότητα, πχ μέσω βιντεοκλήσης, chat, κλπ, προκειμένου να μη χαθεί εντελώς η επαφή της τράπεζας με τον πελάτη, με αποτέλεσμα να γίνουν πιο δύσκολες οι πωλήσεις προϊόντων, υπηρεσιών (σταυροειδείς πωλήσεις, κλπ). Τώρα, το φυσικό κατάστημα θα παίζει το ρόλο του εναλλακτικού δικτύου, ενώ το κύριο θα είναι το ηλεκτρονικό. Μέσα από το τελευταίο θα αναπτυχθούν οι νέες υπηρεσίες και οι πωλήσεις.

    Εθνική Τράπεζα

    Σύμφωνα με πρόσφατη παρουσίαση της Εθνικής Τράπεζας, η ηλεκτρονική τραπεζική και ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιταχύνεται λόγω των νέων δεδομένων. Οι συνδρομητές στην ηλεκτρονική τραπεζική ανήλθαν τον Σεπτέμβριο σε περίπου 3 εκατ., σημειώνοντας ετήσια άνοδο 27%. Κάθε μήνα, οι ενεργοί χρήστες ανέρχονται σε 1,6 εκατ. άτομα, όταν στις αρχές του 2020 ήταν 1,2 εκατ. Οι περισσότεροι πελάτες της ηλεκτρονικής τραπεζικής προτιμούν τις εφαρμογές μέσω κινητού (mobile banking) καθώς το ποσοστό τους ανέρχεται σε 32%, έναντι 26% μέσω internet banking. Συνολικά, το 58% εξυπηρετείται με mobile και internet banking, και το υπόλοιπο 42% μέσω άλλων καναλιών όπως είναι το phone banking και τα καταστήματα. Έτσι, εξηγείται ότι στο εννεάμηνο του 2020 προστέθηκαν επιπλέον 475.000 νέοι χρήστες στην ηλεκτρονική τραπεζική πελάτη που ήταν και νέοι πελάτες της τράπεζας. Επίσης, οι συναλλαγές μέσω καταστημάτων μειώθηκαν τον Οκτώβριο κατά 60%, σε σχέση με τα επίπεδα του περασμένου Φεβρουαρίου, ενισχύοντας τις ηλεκτρονικές συναλλαγές κατά 33%. Μέσω ebanking αυξήθηκαν κατά 71% , σε ετήσια βάση. Οι συναλλαγές αυτές περιλαμβάνουν καταθέσεις, κάρτες και καταναλωτικά δάνεια. Παράλληλα, η Εθνική Τράπεζα προχωρά στον ψηφιακό και εταιρικό μετασχηματισμό της, με το κλείσιμο καταστημάτων (περίπου 40 μέχρι το τέλος του α’ τριμήνου) και με ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών και της μακρόθεων τραπεζικής (remote banking) προς μικρές επιχειρήσεις.

    Alpha Bank

    Στην Alpha Bank, άνω του 93% των εγχρήματων συναλλαγών περνά μέσα από το ηλεκτρονικό δίκτυο, σύμφωνα με στοιχεία του γ’ τριμήνου του 2020. Η Τράπεζα έχει θέσει ως στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ψηφιακής πλατφόρμας το 2021 και μετά. Δηλαδή, μόνο τα 7 ευρώ για κάθε 100 ευρώ συναλλαγής στην Alpha Bank γίνεται μέσω φυσικού καταστήματος. Σε ό,τι αφορά στην καταναλωτική συμπεριφορά, και στην Alpha Bank, οι πελάτες προτιμούν το mobile banking (40%), το οποίο έχει περισσότερους από 750.000 ενεργούς χρήστες (ετήσια άνοδος 47%), 100 εκατ. χρήσεις της εφαρμογής (άνοδος 67%), πραγματοποιώντας 9 εκατ. εγχρήματες συναλλαγές (ετήσια άνοδος 66%). H Alpha Bank έχει δώσει μεγάλη έμφαση στο ψηφιακό πορτοφόλι και τις στιγμιαίες μεταφορές κεφαλαίων και πληρωμές εντός Ελλάδος και εντός ΕΕ (SEPA instant payments). Το ψηφιακό της πορτοφόλι MyAlphaWallet έχει περισσότερους από 150.000 χρήστες και προσφέρει πληρωμές μέσω καρτών αλλά και μέσω Apple Pay και Garmin Pay.

    Στους στόχους του 2021 εντάσσονται ο ανασχεδιασμός της ψηφιακών μέσων και της ψηφιακής εμπειρίας του πελάτη, προσφέροντας τα περισσότερα προϊόντα προς ιδιώτες μέσω ίντερνετ και κινητά τηλέφωνα (πχ άνοιγμα λογαριασμών, εγκρίσεις αιτημάτων ακόμα και για δάνεια κ.ά.), περαιτέρω μείωση των εγχρήματων συναλλαγών μέσω φυσικών καταστημάτων (μεταφορά τους στα ηλεκτρονικά δίκτυα) και remote banking για παροχή τραπεζικών υπηρεσιών και πωλήσεων. Η Alpha Bank στο σχεδιασμό της είχε προγραμματίσει τη μείωση των φυσικών καταστημάτων κατά 100 στο διάστημα 2018-2022. 

    Τράπεζα Πειραιώς

    Η Τράπεζα Πειραιώς παρά την προγραμματισμένη μείωση των καταστημάτων κατά 40 το 2020, αύξησε τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και τις πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής. Ειδικότερα, το 94% των συναλλαγών περνά πλέον από την ηλεκτρονική τραπεζική έναντι 90% πριν από την έναρξη της πανδημίας. Σχεδόν τριπλασίασε τις πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής (+20% από 7%), σε σχέση με την περίοδο πριν από την πανδημία. Κάθε εβδομάδα εγγράφονται 2.500 νέοι χρήστες έναντι 700 πριν το Μάρτιο του 2020. Οι online συναλλαγές κάθε εβδομάδα αυξήθηκαν σε 520.000 από 440.000 πριν. Συνολικά τριπλασιάστηκαν οι εγγραφές νέων χρηστών στην ηλεκτρονική τραπεζική και προστέθηκαν 328.000 νέοι πελάτες. Οι περισσότεροι πελάτες της Τράπεζας Πειραιώς προτιμούν τις online συναλλαγές και αυτό γίνεται συνεχώς πιο έντονο και πιο συχνό. Ενδεικτικά στο εννεάμηνο πραγματοποιούνταν περίπου 600.000 χρήσεις της ηλεκτρονικής τραπεζικής την εβδομάδα. Τέλος, αυξήθηκε κατά 21% οι ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω της Winbank.

    Eurobank

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί κεντρικό και στρατηγικό πυλώνα για τη Eurobank, η οποία έχει προβλέψει επενδύσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση των πληροφορικών συστημάτων και την ψηφιοποίηση υπηρεσιών, προϊόντων, και πλατφόρμας εξυπηρέτησης. Αυτό θα επιτευχθεί με μείωση καταστημάτων (γύρω στα 50 την περίοδο 2020-2022) και την ταυτόχρονη αξιοποίηση και εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού στο νέο τραπεζικό μοντέλο εξυπηρέτησης.

    Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας, και στη Eurobank, πάνω από το 90% των συναλλαγών περνούν μέσα από την ηλεκτρονική τραπεζική. Οι πελάτες που χρησιμοποίησαν την ηλεκτρονική τραπεζική αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 22%. Οι νέοι χρήστες των ηλεκτρονικών συστημάτων αυξάνονται με ετήσιο ρυθμό 30%. Η πλειονότητα της πελατείας της και, συγκεκριμένα, άνω του 60% προτιμά την ηλεκτρονική τραπεζική, η οποία σημειώνει ετήσιο ρυθμό αύξησης 22%. Το πλήθος των συναλλαγών μέσω ebanking και mobile banking αυξήθηκαν κατά 4% σε αξία (ετήσια μεταβολή).

    Διαβάστε επίσης:

    Ιδού το νέο μοντέλο τραπεζικής εξυπηρέτησης

    Έρχονται οι πανευρωπαϊκές κάρτες πληρωμών

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ