Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 04-Φεβ-2021 07:40

    MERE: Ρωσική απόβαση στο ελληνικό λιανεμπόριο

    MERE: Ρωσική απόβαση στο ελληνικό λιανεμπόριο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Με 3+2 καταστήματα κάνει πρεμιέρα μέσα στον μήνα η ρωσική αλυσίδα MERE στην Ελλάδα, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση αναφέρουν στο Capital.gr. Τα τρία πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου σε Λάρισα, Τρίπολη και Λαγκαδά και έπονται δύο ακόμη το αμέσως προσεχές διάστημα. 

    Το σχέδιο, το οποίο χαρακτηρίζεται φιλόδοξο από στελέχη της αγοράς, προβλέπει τη δημιουργία 80 καταστημάτων στην Ελλάδα έως το τέλος του έτους. Τα καταστήματα, τα οποία θα μοιάζουν περισσότερο με αποθήκη -τα προϊόντα θα είναι σε παλέτες-κούτες- παρά με το πως, ο μέσος Έλληνας, έχει στο μυαλό του ότι είναι ένα σούπερ μάρκετ, θα διαθέτουν σε πρώτη φάση 250 κωδικούς προϊόντων. Δηλαδή θα διαθέτουν έναν κωδικό ανά προϊόν π.χ. μόνο μαρμελάδα φράουλα και όχι και ροδάκινο, και πορτοκάλι, κ.λπ.

    Ποικιλία περιορισμένη σε σχέση με τους κωδικούς που προσφέρει σήμερα ένα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Παραδείγματος χάριν ένα μίνι μάρκετ διαθέτει 400-500 κωδικούς, περί τους 1.500-1.800 κωδικούς "σερβίρει” ένα μεσαίο σούπερ μάρκετ και πάνω από 3.500 κωδικούς ένα μεγάλο. 

    Το μειονέκτημα της ποικιλίας η ρωσική αλυσίδα ευελπιστεί να το ξεπεράσει "παίζοντας” το χαρτί των τιμών. Όπως υποστηρίζουν τα στελέχη της σε επαφές που έχουν με Έλληνες προμηθευτές, θα είναι 20-40% χαμηλότερες από τον ανταγωνισμό, και αυτό θα το πετύχει χρεώνοντας 17% επί της τιμής που θα αγοράζει από τους προμηθευτές. 

    Η πληρωμή για τα προϊόντα που θα παραδίδει ο προμηθευτής -άγνωστο παραμένει ποιοι και πόσοι έχουν υπογράψει συμφωνία με τη MERE- θα πραγματοποιείται εβδομαδιαίως σε τραπεζικό λογαριασμό ανάλογα με το σύνολο των πωλήσεων.

    Δηλαδή αν ένας προμηθευτής έχει παραδώσει μια παλέτα με προϊόντα και πουληθούν 5 κούτες τότε θα πληρωθεί εντός της εβδομάδας για τις κούτες που πουλήθηκαν. Σε περίπτωση που τα προϊόντα δεν πουληθούν θα επιστραφούν στον προμηθευτή και τα έξοδα μεταφοράς θα επιβαρύνουν τον τελευταίο.  

    Η αλυσίδα ζητά από τους προμηθευτές να διασφαλίζουν εκείνοι την παράδοση των προϊόντων σε όλα τα καταστήματα λιανικής σε τουλάχιστον μια περιοχή ενώ σε περίπτωση αποστολής προϊόντων με διάρκεια ζωής μικρότερη του ενός έτους ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων κατά τη μεταφορά τους δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2/3 της προβλεπόμενης διάρκειας ζωής τους που καθορίζεται από τον παραγωγό.

    Η ελάχιστη ποσότητα αγοράς προϊόντων από τους προμηθευτές είναι η μία παλέτα, οι δε παλέτες που χρησιμοποιούνται για παραδόσεις δεν επιστρέφονται και το κόστος τους περιλαμβάνεται στην τιμή των εμπορευμάτων. Η αλυσίδα σε πρώτη φάση δεν θα πουλά φρέσκα οπωροκηπευτικά ή νωπά κρέατα και ψάρια. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ