Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 31-Ιαν-2021 08:45

    Frigoglass: Τι σημαίνει η επέκταση της συνεργασίας με την Coca-Cola HBC

    Frigoglass: Τι σημαίνει η επέκταση της συνεργασίας με την Coca-Cola HBC
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Ανοδικό χρηματιστηριακό σερί με "κέρδη" 55,04% έχει καταγράψει το τελευταίο τρίμηνο ο τίτλος της Frigloglass, η οποία πριν από λίγα εικοσιτετράωρα ανακοίνωσε την ανανέωση της σύμβασης προμήθειας επαγγελματικών ψυγείων με την Coca-Cola HBC AG. Η συμβατική λήξη επήλθε την 31η Δεκεμβρίου 2020 και ανανεώθηκε, δυνάμει της υπογραφής νέας σύμβασης, έως την 31η Δεκεμβρίου 2025.

    Τι σημαίνει όμως αυτό για τη Frigoglass, η κεφαλαιοποίηση της οποίας ξεπερνά τα 35,5 εκατ. ευρώ, πόσο σημαντικός πελάτης της είναι η Coca-Cola HBC αλλά και γενικότερα το σύστημα της Coca-Cola και ποιο το αποτύπωμα της πανδημίας στα μεγέθη της; 

    Η ανανέωση της σύμβασης με την Coca-Cola HBC αποτελεί μια σημαντική εξασφάλιση εσόδων για τη Frigolass. Για να αντιληφθούμε πόσο σημαντική είναι η σχέση της με την CCHBC, αλλά και συνολικά με το σύστημα της Coca-Cola, θα πρέπει να αναφέρουμε πως το 2019 το 53% του κλάδου των ψυγείων, δηλαδή τα 256 εκατ. ευρώ, προήλθαν από πωλήσεις ψυγείων στο συγκεκριμένο σύστημα. Ενδεικτικά θα πρέπει να αναφέρουμε πως στην Ανατολική Ευρώπη οι πωλήσεις αυξήθηκαν 32%, αντανακλώντας κυρίως τη ζήτηση από τους Διεθνείς Λογαριασμούς, διατηρώντας παράλληλα το υψηλό μερίδιο αγοράς με την Coca-Cola System. Στη Δυτική Ευρώπη οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11%, με σημαντική ανάπτυξη σε Γερμανία, Γαλλία και Ισπανία, αντανακλώντας την ισχυρή συνεργασία με τους εμφιαλωτές της Coca-Cola και την επέκταση της πελατειακής βάσης.

    Λόγω αυτού, ο όμιλος παρουσιάζει σημαντική συγκέντρωση πιστωτικού κινδύνου σε βασικούς πελάτες που ανήκουν σε μεγάλους διεθνείς ομίλους, όπως η Coca-Cola HBC, CCEP, άλλοι εμφιαλωτές Coca-Cola, ο όμιλος Diageo-Guinness, ο όμιλος Pepsi και ο όμιλος Heineken.

    Αναφορικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας στα μεγέθη του ομίλου, η COVID-19 θέτει σημαντικές επιχειρησιακές προκλήσεις και στους δύο κλάδους δραστηριοποίησής της. Η πτώση της κατανάλωσης ποτών και αναψυκτικών στα κανάλια διανομής άμεσης κατανάλωσης, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας σε αρκετές από τις αγορές όπου δραστηριοποιείται, έχει επιφέρει σημαντική μείωση στις παραγγελίες ψυγείων και γυάλινων φιαλών από τους στρατηγικούς εταίρους της εταιρείας, κυρίως το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Παρά τη βελτίωση των τάσεων στο τρίτο τρίμηνο, λόγω του ανοίγματος των σημείων πώλησης, κυριαρχεί μεγάλη αβεβαιότητα όσον αφορά τη διάρκεια και τον αντίκτυπο της πανδημίας, καθώς πολλές χώρες έχουν επιβάλει ξανά περιορισμούς για να αναχαιτίσουν το δεύτερο κύμα της πανδημίας. Σε αυτό το περιβάλλον αγοράς ο όμιλος εξακολουθεί να αναμένει ότι τα αποτελέσματα θα επηρεαστούν σημαντικά. 

    Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι πρωτοβουλίες περιορισμού κόστους, με σκοπό την περαιτέρω μείωση των ελεγχόμενων εξόδων, όπως του κόστους μισθοδοσίας, επαγγελματικών ταξιδιών, των αμοιβών τρίτων και μάρκετινγκ. Η προσπάθεια διατήρησης της ρευστότητας θα ενισχυθεί περαιτέρω, με τις ετήσιες επενδύσεις να μην υπερβαίνουν τα 15 εκατ. ευρώ.

    Εν μέσω αυτού του κλίματος, εκτιμάται ότι τα επίπεδα ρευστότητας των 59 εκατ. ευρώ σε χρηματικά διαθέσιμα και των 21 εκατ. ευρώ σε διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές, σε συνδυασμό με την επιμήκυνση του δανεισμού για το 2025, θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις χρηματοοικονομικές και λειτουργικές δεσμεύσεις στο εγγύς μέλλον.

    Παράλληλα, εισάγει στην αγορά νέα ψυγεία που καλύπτουν τις ανάγκες των στρατηγικών της εταίρων, ενώ αναφορικά με τον κλάδο της υαλουργίας η ολοκλήρωση της ανακατασκευής του κλιβάνου στη Νιγηρία μετατέθηκε για το 2021. 

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ