Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 30-Ιαν-2021 11:15

    Ανατροπή: Η "ντρίμπλα" με τους ΚΑΔ και η νέα απόφαση της Jumbo (upd)

    Ανατροπή: Η "ντρίμπλα" με τους ΚΑΔ και η νέα απόφαση της Jumbo (upd)
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 19:29

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Ανατροπή φέρνει η δημοσίευση στο ΦΕΚ της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για τους όρους λειτουργίας της αγοράς. Αργά το απόγευμα του Σαββάτου, λίγη ώρα μετά τη δημοσίευση της ΚΥΑ, η διοίκηση της αλυσίδας αποφάσισε να διατηρήσει, εν τέλει, κλειστά τα καταστήματα που λειτουργούν στις κόκκινες περιοχές, όπως αναφέρουν στο Capital.gr πηγές με γνώση.

    Η αλυσίδα Jumbo, όπως μετέδωσε νωρίς το πρωί το Capital, λειτούργησε το Σάββατο τα καταστήματά της στις κόκκινες περιοχές, δηλαδή σε Αττική, Χαλκίδα και Πάτρα, με το μοντέλο click in a shop, επιτρέποντας αγορές εντός του καταστήματος με ραντεβού.

    Όμως, η διοίκησή της λαμβάνοντας υπόψη ότι στο μοντέλο click in a shop επιτρέπονται μόνο οι πωλήσεις προϊόντων ένδυσης, υπόδυσης και χαρτοπωλείου, επιβεβαίωσε ότι δεν μπορεί να πωλήσει τίποτα εκτός από τα παραπάνω. Ως εκ τούτου, η διοίκηση ανέκρουσε πρύμναν και αποφάσισε το κλείσιμο των καταστημάτων της στις κόκκινες περιοχές, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Πάντως, στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η αλλαγή στάσης της Jumbo σχετικά με το άνοιγμα ή μη των καταστημάτων της στις κόκκινες περιοχές συνδέεται με το υψηλό κόστος λειτουργίας και με τον "χαμηλό" τζίρο, αφού δεν της επιτρέπεται να πουλάει παιχνίδια, και όχι με την ΚΥΑ, καθώς ήταν γνωστό από χθες Παρασκευή ποιες δραστηριότητες θα μπορούσαν να είναι ανοικτές.

    Νωρίτερα, το Capital είχε μεταδώσει πως με το μοντέλο click in a shop, δηλαδή αγορές εντός του καταστήματος με ραντεβού, επιτρέπεται να λειτουργούν από σήμερα τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, τα βιβλιοπωλεία και τα καταστήματα προσωπικής περιποίησης, και όχι με το υβριδικό μοντέλο click away (παραλαβή εμπορεύματος εκτός του καταστήματος με ραντεβού), με το οποίο λειτουργούν όλα τα υπόλοιπα εμπορικά στις περιοχές αυξημένου κινδύνου, όπως η Αττική. Με αυτό το μοντέλο λειτούργησαν σήμερα τα καταστήματα της Jumbo, ενώ σχετική αναφορά υπάρχει στον διαδικτυακό της τόπο.

     

     

    Αυτό συνέβη γιατί η αλυσίδα εκτός από παιχνίδια, τα οποία αποτελούν "μόλις” το 30-40% του τζίρου της, πουλά είδη σούπερ μάρκετ, ρούχα, παπούτσια και βιβλιοχαρτοπωλείου, τα οποία αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος των ετήσιων πωλήσεών της. 

    Οι ΚΑΔ (Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριοτήτων) άλλωστε της ένδυσης και της υπόδησης που έχει η αλυσίδα, της δίνουν τη δυνατότητα να ανοίξει τα καταστήματά της στις περιοχές αυξημένου κινδύνου και να τα λειτουργήσει με τη μέθοδο του click in a shop. Δηλαδή ο καταναλωτής κλείνει ραντεβού και προσέρχεται εντός του καταστήματος για να κάνει τις αγορές του.

    Η Jumbo όμως δεν είναι η μοναδική περίπτωση που μπορεί να ανοίξει τα καταστήματά της στις "κόκκινες” περιοχές όπου επιβλήθηκαν περιοριστικά μέτρα. Όπως επιβεβαίωσε μιλώντας στο Capital.gr ο γενικός Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, όλα τα καταστήματα που διαθέτουν τους ΚΑΔ στους οποίους επιτρέπεται το click in a shop μπορούν να λειτουργήσουν με αυτό το μοντέλο αλλά αποκλειστικά και μόνο για αυτούς τους ΚΑΔ, τα υπόλοιπα προϊόντα θα πρέπει να τα παραδίδουν στους πελάτες τους με τη μέθοδο του click away. 

    Δηλαδή αν ένα κατάστημα πουλά ηλεκτρικά ή ηλεκτρονικά είδη ή π.χ. κοσμήματα αλλά διαθέτει ΚΑΔ και εμπόρευμα από τους κλάδους της ένδυσης, υπόδησης και των βιβλίων θα μπορεί να λειτουργεί με τη μέθοδο του click in a shop. Μοντέλο το οποίο έχουν αξιοποιήσει στο έπακρον οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ