Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 16-Δεκ-2020 14:50

    Έτοιμα για "απογείωση" 11 αεροδρόμια της Fraport Greece

    Έτοιμα για "απογείωση" 11 αεροδρόμια της Fraport Greece
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού η αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων, που έχει αναλάβει η Fraport Greece, προχωρά με εντατικούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας να βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωσή του. 

    Μάλιστα, αν και αρχικά τα έργα αναβάθμισης είχαν προϋπολογιστεί στα 330 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια και όσο προχωρούσαν οι εργασίες το ποσό επανεκτιμήθηκε στα 415 εκατομμύρια ευρώ ενώ σήμερα οι υπεύθυνοι της εταιρείας δηλώνουν ότι το τελικό ποσό που θα χρειαστεί για την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος θα ανέλθει σε 440 εκατομμύρια ευρώ. 

    Από την Κέρκυρα, λοιπόν, μέχρι τη Ρόδο και από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Χανιά ο εργοταξιακός "πυρετός" δεν άφησε μέρα να πάει χαμένη με αποτέλεσμα ήδη οι εργασίες στα 11 από τα 14 αεροδρόμια να έχουν ολοκληρωθεί. Τα τρία αεροδρόμια στα οποία οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν το επόμενο διάστημα είναι εκείνα της Κω, της Σαντορίνης και το εμβληματικό "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης. 

    O νέος τερματικός σταθμός στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" 

    Βασικός στόχος είναι τα αεροδρόμια να είναι έτοιμα να υποδεχτούν εκ νέου την τουριστική κίνηση που θα επαναφέρει τον τουρισμό στα προ κορονοϊού επίπεδα, με την ομαλοποίηση της κατάστασης που υπόσχονται τα εμβόλια. 

    Αξίζει να σημειωθεί ότι τα συνολικά άμεσα έσοδα σε βάθος 40 ετών -δηλαδή όσο διαρκεί η παραχώρηση- για το ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα σχετικά μοντέλα που έχουν τρέξει από την εταιρεία, θα ανέλθουν σε περίπου 10 δισ. ευρώ. 

    Βέβαια, τα έμμεσα έσοδα από τις αναβαθμισμένες υποδομές είναι πολύ μεγαλύτερα. Και αυτό γιατί όσο καλύτερες, πιο άνετες, πιο ασφαλείς και πιο φιλικές είναι οι υποδομές μιας τουριστικής χώρας για τους ταξιδιώτες, τόσο πιο ελκυστικοί γίνονται και οι προορισμοί της, τόσο πιο εύκολα θα γεμίζουν τα ξενοδοχεία, η εστίαση, τα μουσεία και οι παραλίες της 

    Τι έγινε στα περιφερειακά αεροδρόμια 

    Στη Ζάκυνθο, υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού οπότε τα check in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%. Στο "Ιωάννης Δασκαλογιάννης" των Χανίων αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν. Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στο διάδρομο αποπροσγείωσης όπως άλλωστε και στην Καβάλα όπου πλέον εφαρμόζεται ο "push-back" τρόπος στάθμευσης των αεροσκαφών και άρα επιτυγχάνεται η πλήρης αξιοποίηση της χωρητικότητας των αεροδρομίων. Στο "Μέγας Αλέξανδρος" της Καβάλας, επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 2.029τ.μ.

    kef-fra
    To αεροδρόμιο "Άννα Πολλάτου" της Κεφαλονιάς 

    Στην ηπειρωτική χώρα, ένα ακόμα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς είναι αυτό του Ακτίου το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.381τ.μ, αναμορφώθηκε και έχει πλέον 14 check-in,  8  πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας. Στη Σάμο έχουν προκύψει αύξηση του αριθμού των check-in, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας από την επέκταση κατά 1.550τ.μ., όπως επίσης και στο αεροδρόμιο της Σκιάθου όπου πραγματοποιήθηκαν εργασίες επέκτασης κατά 2.185 τ.μ. και ανακαίνισης του υπάρχοντος αεροσταθμού που είχε ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τον διπλασιασμό των ιμάντων παραλαβής αποσκευών. 

    Η Μυτιλήνη έχει ένα εκ βάθρων ολοκαίνουργιο σύγχρονο και άνετο αεροδρόμιο συνολικής έκτασης 7.185τ.μ, ενώ τα έργα που ολοκληρώθηκαν και στο αεροδρόμιο "Άννα Πολλάτου" της Κεφαλονιάς έχουν δώσει έναν νέο αεροσταθμό επιφάνειας 10.700τ.μ γεγονός που σημαίνει αυξημένα check-in κατά 70%, με διπλάσια σημεία ασφαλείας και διπλάσιες πύλες αναχωρήσεων. Το ολοκαίνουργιο και κατά 3.450 τ.μ. μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Μυκόνου, ένα στολίδι για το νησί, συνδυάζει την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική σε ένα σύγχρονο αεροδρομικό περιβάλλον με μοντέρνα συστήματα.  

    terma-fra
    To εξωτερικό του νέου τερματικού σταθμού στη Θεσσαλονίκη

    Το αεροδρόμιο της Ρόδου, το δεύτερο μεγαλύτερο που διαχειρίζεται η Fraport Greece μετά και το "Μακεδονία" έχει πλέον μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών, άνετο και φιλικό προς το επιβατικό κοινό. Το ίδιο ισχύει και για το "Ιωάννης Καποδίστριας" της Κέρκυρας που παραδόθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες. Ο νέος τερματικός σταθμός επιφάνειας 10.350τ.μ. ως επέκταση του υφιστάμενου φιλοξενεί 28 check-in, 8 σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ