Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 07-Δεκ-2020 16:41

    ACS: Πώς έφτασαν -πάλι- στα όρια τους οι ταχυμεταφορές

    ACS: Πώς έφτασαν -πάλι- στα όρια τους οι ταχυμεταφορές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Αυξημένος κατά 50% σε σχέση με το πρώτο lockdown είναι ο όγκος αποστολών δεμάτων με αποτέλεσμα ακόμη και μετά από τις διορθωτικές και ενισχυτικές  ενέργειες που έγιναν το προηγούμενο διάστημα, οι εταιρείες να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν άμεσα στη ζήτηση. 

    Σύμφωνα με πηγές της ACS η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών, κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown. Υπενθυμίζεται ότι στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ήταν 30%.

    Στην παρούσα περίπτωση του δεύτερου lockdown, όλοι (και τα e-shops και οι εταιρείες ταχυμεταφορών) είχαν προετοιμαστεί για όγκους ίδιους ή και ελαφρά υψηλότερους (έως 15%) του πρώτου lockdown. Παρόλα αυτά, τελικά λόγω της συγκυρίας του συνδυασμού του lockdown με το black Friday και την προ-εορταστική περίοδο, προέκυψαν πολύ υψηλότεροι όγκοι, οι οποίοι απαιτούν και διπλάσιες υποδομές, εξοπλισμό αλλά και προσωπικό σε όλα τα επίπεδα, κάτι που δεν μπορούσε να προβλεφθεί με ακρίβεια - αλλά και να είχε προβλεφθεί, το πιθανότερο είναι ότι δεν ήταν εφικτό να καλυφθεί/υλοποιηθεί σε μόλις μερικούς μήνες.

    Οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι θα υπάρξει σταδιακή αποκατάσταση της κανονικότητας, πιθανότατα μετά το τέλος της εορταστικής περιόδου – καθώς με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων τον Δεκέμβριο θα πέσει μεν ο ρυθμός αύξησης των αποστολών από τις online παραγγελίες, αλλά και πάλι θα διατηρηθεί σε επίπεδα άνω των δυνατοτήτων της αγοράς.

    Αποδίδουν, μάλιστα, την αυξημένη σε σχέση με το πρώτο lockdown κίνηση σε τρεις βασικούς παράγοντες: 

    Σε αντίθεση με τη καραντίνα του Μαρτίου πολλά από τα εμπορεύματα κλειστών μαγαζιών μπορούσαν οι καταναλωτές να τα προμηθευτούν από τα σουπερμάρκετ. Τώρα όμως, λόγω απόφασης της κυβέρνησης, τα σουπερμάρκετ δεν επιτρέπεται να πωλούν στα καταστήματα παιχνίδια, βιβλία, ρούχα, υποδήματα, ηλεκτρικές και οικιακές συσκευές, είδη για την κουζίνα (π.χ. κατσαρόλες, πιάτα, ποτήρια κλπ) και είδη κηπουρικής. Κάτι το οποίο ανέβασε τους όγκους των αγορών από το διαδίκτυο. 

    Άλλη μια διαφορά, σε σχέση με το lockdown του Μαρτίου, είναι ότι  πλέον παραμένουν σε λειτουργία οι εταιρείες, η βιομηχανία και χονδρεμπόριο και επιτρέπονται όλες οι δραστηριότητες του πρωτογενούς τομέα  και του δευτερογενούς τομέα. Όλοι εν δυνάμει πελάτες των εταιρειών ταχυμεταφορών.

    Εκτός από την αυξημένη ζήτηση από τα καταστήματα και λόγω Black Friday και Χριστουγέννων, λόγω του lockdown, πρέπει να υπολογιστεί και η αύξηση των αποστολών με εταιρείες ταχυμεταφορών από ιδιώτη σε ιδιώτη (π.χ. αποστολή δώρων νονού σε βαφτιστήρι, γονιών σε παιδί που ζει σε άλλο σπίτι κ.λ.π.). 

    Τι έκαναν οι εταιρείες 

    Απαντώντας στο αν οι εταιρείες έκαναν ότι μπορούσαν για προετοιμαστούν για ένα νέο lockdownd οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι "οι εταιρείες ταχυμεταφορών προετοιμάστηκαν και για το δεύτερο lockdown, αλλά πάντα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπήρχαν για την αύξηση της κίνησης, τα μέσα που είναι διαθέσιμα και τις οικονομικές δυνατότητες κάθε εταιρείας, ώστε να μπορεί να διατηρεί τις υπηρεσίες της σε λογικές και ανταγωνιστικές τιμές, επιτρέποντάς της να παραμένει οικονομικά υγιής”.

    Αναφέρουν ακόμη ότι η ACS προχώρησε σε επενδύσεις, με αύξηση των αποθηκευτικών της χώρων με μίσθωση 4 σημείων, 3 στην Αττική και 1 στη Θεσσαλονίκη, συνολικής έκτασης 12.000 τ.μ. 

    Πλέον η εταιρεία διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους σε Αττική και Θεσσαλονίκη συνολικής έκτασης 18.000 τ.μ. Προχώρησε επίσης, σε αύξηση των χώρων διακίνησης μεγαλύτερη των 2.500 τ.μ.  σε  περισσότερα από 5 καταστήματά της με σημαντικά αυξημένη κίνηση. Πλέον, οι χώροι διακίνησης των καταστημάτων της εταιρείας έχουν συνολική έκταση άνω των 33.000 τ.μ. Παράλληλα, όμως προχώρησε και στην αγορά 800 καροτσιών αποθήκευσης, τα οποία προστέθηκαν στα 600 καρότσια που είχαν αγοραστεί στο πρώτο lockdown ξεπερνώντας έτσι σε σύνολο τα 4.000 καρότσια και στην αγορά 2 συστημάτων διαλογής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που αυξάνουν την ικανότητα διαλογής, κατά περισσότερα από 8.000 πακέτα την ώρα. 

    Σύμφωνα πάντα με τις πηγές της ACS, oι παραπάνω επενδύσεις είχαν συνολικό κόστος άνω του  1,5 εκατ. ευρώ μόλις σε διάρκεια μερικών μηνών. Οι σημαντικές αυτές επενδύσεις θα αποτυπωθούν και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, όπως αποτυπώθηκαν οι επενδύσεις για το πρώτο lockdown στα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου της εταιρείας. 

    Σημειώνουν ακόμη πως στα αποτελέσματα του Εξαμήνου υπήρξε βελτίωση στις πωλήσεις (+11%), η οποία όμως συνοδεύτηκε από μείωση  της προ φόρων κερδοφορίας (-6%). Η εν λόγω μείωση οφείλεται σε έκτακτες δαπάνες άνω του 1 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών που προέκυψαν από την πανδημία Covid-19 κατά τη διάρκεια του Β’ τριμήνου του 2020, χρονική περίοδος που περιλάμβανε το πρώτο lockdown και που είναι πέραν των επενδύσεων.

    Διευκρινίζουν ακόμη, ότι ο μεγαλύτερος όγκος των αποστολών διακινείται με φορτηγά αυτοκίνητα και vans, καθώς η αύξηση στη ζήτηση των υπηρεσιών προέρχεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις αποστολές των e-shop, αλλά και γενικότερα από τη διανομή πακέτων και όχι φακέλων. "Όπως είναι εύκολα αντιληπτό τα κουτιά πάνω στα μηχανάκια μπορούν να μεταφέρουν ελάχιστα πακέτα σε σχέση με τον καθημερινό όγκο που διακινείται και αυτά τα πακέτα είναι συγκεκριμένων μικρών σχετικά διαστάσεων" σημειώνουν υπογραμμίζοντας ότι η ACS έχει προχωρήσει από την αρχή του πρώτου lockdown έως σήμερα στην αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans και στην μίσθωση περισσότερων από 20 φορτηγών και νταλικών ΔΧ, έχοντας πλέον συνολικά περισσότερα από 800 vans και 100 φορτηγά και νταλίκες ΔΧ. Παράλληλα προχώρησε και στην πρόσληψη προσωπικού στα κεντρικά και στα καταστήματά της, τόσο κατά το 1ο lockdown όσο και στο 2ο - η οποία πρόσληψη αθροιστικά εκτιμάται ότι ξεπερνά τους 500 εργαζόμενους.

    Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή η ACS απασχολεί άμεσα και έμμεσα περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους και προκειμένου να εξυπηρετήσει ομαλά την αύξηση του όγκου των αποστολών που προαναφέρθηκε ότι αγγίζει το 50%, θα χρειαζόταν αναλογικά μια αύξηση των εργαζομένων της κατά 50% δηλαδή να προχωρήσει στην πρόσληψη 1.500 εργαζόμενων και να τους εκπαιδεύσει σε διάστημα μίας εβδομάδας. 

    Ο χρόνος εκπαίδευσης, σύμφωνα πάντα με τους κύκλους της ACS, ξεπερνάει κατά πολύ την μία εβδομάδα και για να θεωρηθεί  ο εργαζόμενος άρτια εκπαιδευμένος και έτοιμος να αναλάβει καθήκοντα, αυτός ο χρόνος μπορεί να φτάνει και τον 1 μήνα. 

    Επίσης χρειάζεται να αναφερθεί ότι είναι μια απαιτητική δουλειά υπό δύσκολες συνθήκες, ειδικά την τρέχουσα περίοδο με αποτέλεσμα πολλοί νέοι εργαζόμενοι μετά από κάποιες ημέρες εργασίας να αποχωρούν δημιουργώντας ανάγκη αντικατάστασης τους. Παράλληλα, υπάρχουν και περιπτώσεις κρουσμάτων που επίσης απαιτούν άμεση αντικατάσταση του προσωπικού με νέο δημιουργώντας επιδείνωση στην λειτουργία. 

    Ένα ακόμη δεδομένο που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για τυχόν καθυστερήσεις που παρατηρούνται είναι ότι σε αντίθεση με το προηγούμενο lockdown, σε αυτό το lockdown οι ταχυμεταφορείς δεν κινούνται σε μία έρημη πόλη. Ειδικά, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κίνηση στους δρόμους, ελαφρά έως μεσαία μειωμένη σε σχέση με την προ lockdown κατάσταση. Η κίνηση στους δρόμους μπορεί να μην επηρεάζει τα μηχανάκια των courier, αλλά σίγουρα επηρεάζει την κίνηση των vans και φορτηγών.

    Οι αποθήκες 

    Σίγουρα, το θέμα είναι η εύρυθμη παράδοση των αποστολών, η οποία όμως εξαρτάται από δύο παράγοντες. Ο ένας παράγοντας είναι ο όγκος των αποστολών που μπορεί να διανεμηθεί ημερησίως, ο οποίος είναι πολύ σημαντικός, αλλά εξίσου σημαντικός είναι και ο δεύτερος παράγοντας δηλαδή η δυνατότητα αποθήκευσης των αποστολών πριν τη διανομή τους. Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό, αν και με μία δόση υπερβολής: Ακόμα και αν μπορούσαν να πραγματοποιηθούν ημερήσιες διανομές από 1.000.000 courier σε όλη την επικράτεια, αν για την αποθήκευση του συνολικού ημερήσιου όγκου των αποστολών ήταν απαραίτητοι αποθηκευτικοί χώροι 10.000.000 τ.μ. και αυτοί δεν ήταν διαθέσιμοι, πάλι θα υπήρχε πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία των εταιρειών.

    Άρα απαιτείται κατανόηση των δεδομένων και των συνθηκών και οι καταναλωτές να έχουν υπομονή μέχρι να αρθεί το lockdown και οι περιορισμοί ώστε  - όπως έγινε και στο πρώτο lockdown - να υπάρχει σταδιακά αποκατάσταση της κανονικότητας, κάτι το οποίο προβλέπεται να γίνει μετά το τέλος της εορταστικής περιόδου – καθώς με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων τον Δεκέμβριο θα πέσει μεν ο ρυθμός αύξησης των αποστολών από τις online παραγγελίες, αλλά και πάλι θα διατηρηθεί σε επίπεδα άνω των δυνατοτήτων της αγοράς.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων