Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 12-Νοε-2020 07:51

    Τι κρίνει την επόμενη μέρα των αερομεταφορών εν μέσω πανδημίας

    Τι κρίνει την επόμενη μέρα των αερομεταφορών εν μέσω πανδημίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σε τρία επίπεδα θα κριθεί η επόμενη μέρα των αερομεταφορών στην Ελλάδα, ενός κλάδου που συνεισέφερε 10,2% στο εγχώριο ΑΕΠ και με 457 χιλ. θέσεις εργασίας, προτού ξεσπάσει η πανδημική κρίση.

    Όπως ανέφεραν κορυφαίοι παράγοντες των αερομεταφορών σε χθεσινή εκδήλωση της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), η καθιέρωση ενιαίων υγειονομικών πρωτοκόλλων, η υποχρέωση για διενέργεια τεστ πριν από την πτήση και οι επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών αεροναυτιλίας καθορίζουν την πορεία του κλάδου τόσο εν μέσω κορωνοϊού όσο και αφότου ο ιός τεθεί υπό έλεγχο.

    Κατά την επόμενη θερινή σεζόν το στοίχημα που θα πρέπει να κερδηθεί είναι η υιοθέτηση ενιαίων υγειονομικών πρωτοκόλλων για τις πτήσεις. Η δημιουργία ενιαίων διαδικασιών πριν το αεροπορικό ταξίδι υπήρξε ζητούμενο και κατά το περασμένο καλοκαίρι, αλλά το εγχείρημα παγιδεύτηκε στον αργό μηχανισμό λήψη αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.

    Ωστόσο, δεδομένου ότι παρά τις θετικές εξελίξεις στο μέτωπο της δημιουργίας του κατάλληλου εμβολίου, η απειλή της πανδημίας θα αργήσει να απομακρυνθεί από τις αερομεταφορές, απαιτείται για το 2021 η υιοθέτηση ενιαίου υγειονομικού πρωτοκόλλου, όπως ανέφερε, χθες, ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης.

    Ευρύτερος στόχος, όπως σημείωσε ο ίδιος, θα πρέπει να είναι να καταστεί σαφές στο επιβατικό κοινό ότι ο κίνδυνος μετάδοσης του κορονοιού είναι περιορισμένος εν πτήσει, ενώ το αεροπορικό ταξίδι είναι ασφαλές όταν τηρούνται απαρέγκλιτα τα μέτρα.

    Απαραίτητο ακόμη μέτρο είναι η υποχρεωτική υποβολή σε τεστ ελέγχου πριν από την πτήση. Σύμφωνα με μελέτη που παρουσίασε η IATA, ένα τεστ αντιγόνων αποτελεί ένα πολύ μικρό μόνο τμήμα του κόστους ενός αεροπορικού εισιτηρίου.

    Αντίθετα, το τεστ ανίχνευσης PCR έχει υψηλότερο κόστος αναλογικά με τη συνολική αξία του εισιτηρίου. Κατά την ΙΑΤΑ, το τεστ πριν από την πτήση- μέθοδος πρόληψης που είχαν εισηγηθεί, αρχικά, να εφαρμοστεί οριζόντια κατά την πρώτη φάση του lockdown οι επικεφαλής των εγχώριων αερομεταφορών- συμβάλει στην προσαρμογή του κλάδου στα νέα δεδομένα της πανδημίας.

    Την επόμενη μέρα των αερομεταφορών θα κρίνει και η αποζημίωση προς τις εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων που καθίσταται απαραίτητη λόγω της ζημιάς που έχουν υποστεί, όπως ανέφερε, χθες, ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Γιάννης Παράσχης. Όπως είπε τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης είναι σημαντικά, αλλά δεν επαρκούν δεδομένου του πλήγματος που έχει υποστεί ο κλάδος.

    Όπως ο ίδιος σημείωσε, εξαιρουμένων των πρώτων δύο μηνών της χρονιάς, η επιβατική κίνηση στο ΔΑΑ από την άνοιξη μέχρι και τον Οκτώβριο διαμορφώνεται στο -77%. Το 2021 όπως εκτίμησε  αναμένεται να αναλογεί περίπου στο 50% συγκριτικά με το 2019.

    Σε κάθε περίπτωση, αναγκαίες είναι οι επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και του ρυθμιστικού πλαισίου, με τη συμβολή των παικτών του κλάδου να είναι, μέχρι σήμερα, σημαντική, όπως ανέφερε, χθες, ο κ. Βασιλάκης. Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των αερομεταφορών απαιτεί τον εκσυγχρονισμό της αεροναυτιλίας, όπως και των αερολιμενικών υποδομών.

     

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ