Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 01-Οκτ-2020 08:23

    Σκλαβενίτης: Τέσσερα χρόνια από το deal διάσωσης της Μαρινόπουλος

    Σκλαβενίτης: Τέσσερα χρόνια από το deal διάσωσης της Μαρινόπουλος
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Ήταν νωρίς το μεσημέρι της 30ης Σεπτεμβρίου του 2016, όταν στα Δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων στην Αθήνα, και συγκεκριμένα στο κτήριο 2, κατατέθηκαν οι αιτήσεις εξυγίανσης των Μαρινόπουλος, Ξυνός, Express M και Πειραϊκόν, υπό τη Σκλαβενίτης. Τις αιτήσεις συνόδευαν και 23 "κούτες" που περιείχαν τα έγγραφα συναίνεσης των πιστωτών των υπό εξυγίανση εταιρειών. 

    Τέσσερα χρόνια μετά από εκείνη την ημέρα -το "πράσινο φως” στο σχέδιο εξυγίανσης το άναψε το Πρωτοδικείο στις αρχές του 2017-, το μεγαλύτερο deal διάσωσης επί ελληνικού εδάφους φαίνεται να έχει ξεπεράσει και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις της οικογένειας Σκλαβενίτη, η οποία ανέλαβε όχι μόνο ένα παραπαίον δίκτυο, αυτό της Μαρινόπουλος, αλλά και να αποδείξει ότι μπορεί να τα καταφέρει και πέραν των στενών ορίων της Αττικής, που μέχρι τότε ήταν προνομιακός της χώρος. 

    Με βάση τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου, φαίνεται να έχει ξεπεράσει τους στόχους που είχαν τεθεί σε επίπεδο πωλήσεων. Πέρυσι εμφάνισε ανάπτυξη 9% σε ενοποιημένο επίπεδο και 11% σε επίπεδο εταιρείας ενώ τη φετινή χρονιά οι πωλήσεις της στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου σημείωσαν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. 

    Πληροφορίες του Capital.gr αναφέρουν πως οι πωλήσεις της στο εννεάμηνο "έτρεξαν” με +15% όταν ο μέσος όρος της αγοράς κινήθηκε στο +8%.  

    Ποιο όμως ήταν πέρυσι το αποτύπωμά της, πόσο τζίρο κέρδισε σε σχέση με το 2018, και ποια η απόσταση από τον δεύτερο παίκτη. Από τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η Σκλαβενίτης, προκύπτει ότι μέσα σε έναν χρόνο, δηλαδή μεταξύ 2018-2019, κατάφερε να προσθέσει στα μεγέθη της τζίρο ίσο με αυτόν που παράγει στην Ελλάδα μια μεσαία αλυσίδα με 220 και πλέον καταστήματα.  

    Πέρυσι ο τζίρος του ομίλου, -περιλαμβάνεται η Σκλαβενίτης, η δραστηριότητα στην Κύπρο, οι πωλήσεις της The Mart, ο τζίρος της κρητικής αλυσίδας Χαλκιδάκης και της Πατρινής Κρόνος-, ανήλθε στα 3,28 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 9% έναντι του 2018 και σε επίπεδο εταιρείας στα 2,63 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11%. 

    Το δίκτυο σε επίπεδο ομίλου αριθμεί 497 καταστήματα στο οποίο απασχολούνται 30.000 άτομα με την ΕΥΣ να ελέγχει μερίδιο 30% στην αγορά.

    Στη μεγάλη εικόνα, ο δεύτερος παίκτης στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφάνισε πέρυσι τζίρο 1,947 δισ. ευρώ, στα 1,259 δισ. ευρώ ήταν ο τζίρος της METRO, στα 829,817 εκατ. ευρώ της Μασούτης, στα 450,131 εκατ. ευρώ του Γαλαξία και στα 350,073 εκατ. ευρώ της Κρητικός. Ενώ αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τη Lidl εκτιμάται ότι ο τζίρος της προσεγγίζει αυτόν της ΑΒ Βασιλόπουλος, δηλαδή είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων. 

    Σε ό,τι αφορά στα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων της Σκλαβενίτης σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν σε 174,4 εκατ. ευρώ (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΠ 16: 82,3 εκατ. ευρώ) από 17,7 εκατ. ευρώ το 2018 και τα συγκρίσιμα (πριν την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16) κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 4,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 60,2 εκατ. ευρώ το 2018. 

    Για την ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε 151,3 εκατ. ευρώ (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΠ 16: 72,9 εκατ. ευρώ), έναντι 13,3 εκατ. ευρώ το 2018 και τα συγκρίσιμα (πριν την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16) κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 8,6 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 54,4 εκατ. ευρώ το 2018. 

    Τα δημοσιευμένα αποτελέσματα προ φόρων της εταιρείας και του ομίλου επιβαρύνθηκαν κατά 9,7 εκατ. ευρώ και 11 εκατ. ευρώ αντίστοιχα από την εφαρμογή του λογιστικού προτύπου ΔΠΧΠ 16, και διαμορφώθηκαν σε ζημία 1,2 εκατ. ευρώ και 6,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, όμιλος Σκλαβενίτης υλοποίησε επενδύσεις 53 εκατ. ευρώ και προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας. 

    Για τη φετινή χρονιά το πλάνο προβλέπει η online παρουσία της Σκλαβενίτης να αναπτυχθεί με το λανσάρισμα του sklavenitis.gr. Ήδη έχει παρουσία, από τους πρώτους μήνες του 2020, στο ψηφιακό λιανεμπόριο, μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr, ενώ έχει προχωρήσει σε συνεργασία με την πλατφόρμα online παραγγελιών efood και στη δημιουργία δεύτερου e-hub στην Πέτρου Ράλλη, για την ομαλή εξυπηρέτηση των online παραγγελιών. Επίσης προχώρησε στην πρόσληψη 1.500 ατόμων, σε ανακαινίσεις καταστημάτων.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ