Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 30-Σεπ-2020 07:50

    Πώς αξιοποιούν οι ελληνικές επιχειρήσεις την Τεχνητή Νοημοσύνη

    Πώς αξιοποιούν οι ελληνικές επιχειρήσεις την Τεχνητή Νοημοσύνη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    "Η Τεχνητή Νοημοσύνη βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα” σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε η Boston Consulting Group σε συνεργασία με τη Microsoft με τίτλο: "Harnessing the Power of AI in Greece. Embarking on the path to value"/ "Αξιοποιώντας την δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης στην Ελλάδα".

    Στο πλαίσιο της έρευνας οι αναλυτές της BCG εντόπισαν περισσότερες από 35 εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης από επιχειρήσεις στη χώρα μας, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων αναπτύχθηκε την τελευταία πενταετία. Ωστόσο σημειώνουν πως η λίστα σίγουρα δεν εξαντλείται σε αυτές τις περιπτώσεις.

    Ωστόσο, όπως αναφέρεται οι περισσότεροι οργανισμοί βρίσκονται ακόμη στα πρώτα τους βήματα, αναδεικνύοντας μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Ακόμη οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν ακολουθούν μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στην αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

    Τα ελληνικά παραδείγματα

    Σε μια προσπάθεια χαρτογράφησης των εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης στην ελληνική οικονομία οι αναλυτές της BCG εντοπίζουν αρκετές περιπτώσεις σε διάφορα πεδία που αξιοποιούν αντίστοιχες τεχνολογίες.

    Μάλιστα προχώρησαν στην κατηγοριοποίηση των επιχειρήσεων αυτών σε τρεις ξεχωριστές κατηγορίες, ανάλογα με το μέγεθος και τις ανάγκες τους: Από τη μία πλευρά υπάρχουν μεγάλες επιχειρήσεις με πολύχρονη δραστηριότητα που μπορούν να αξιοποιήσουν τον μεγάλο αριθμό δεδομένων που αντλούν από τις δραστηριότητές τους, αναπτύσσοντας εφαρμογές που είτε αυξάνουν την παραγωγικότητα, είτε βελτιώνουν την εξυπηρέτηση των πελατών. Από την άλλη πλευρά στη χώρα μας δραστηριοποιούνται πολλές startup εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στην παροχή λογισμικού και εφαρμογών AI στους πελάτες τους. Τέλος, στη μέση βρίσκονται οι λεγόμενοι "innovators”, μια μίξη νεοφυών και "παραδοσιακών” επιχειρήσεων.

    Μερικά παραδείγματα εφαρμογών που δίνει η έρευνα είναι τα εξής:

    ΔΑΑ "Ελ. Βενιζέλος”: Σε συνεργασία με τον Δημόκριτο αναπτύχθηκε ένα σύστημα φωνητικών πληροφοριών για τα ρομπότ Pepper, που διαθέτει το αεροδρόμιο. Με την αξιοποίηση τεχνητής νοημοσύνης το ρομπότ Pepper ανταποκρίνεται στις ερωτήσεις που του θέτουν σε τρεις γλώσσες: Ελληνικά, Αγγλικά και Κινέζικα.

    Cardlink: Η εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών αξιοποιεί τεχνολογίες ΑΙ και machine learning για μια σειρά από εφαρμογές όπως το εργαλείο forecasting και pricing το οποίο "προβλέπει” τον αριθμό των συναλλαγών για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.  

    Cosmote: Η εταιρεία του ομίλου ΟΤΕ έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο που μετρά την ποιότητα των συνδέσεων DSL και VDSL σε πραγματικό χρόνο, κάνοντας πιο εύκολη την διαχείριση του δικτύου για την αποφυγή υπερφόρτωσης και μείωσης των ταχυτήτων.

    Eurobank: Η τράπεζα χρησιμοποιεί ειδικούς αλγόριθμους για να κατατάσσει τους πελάτες της σε διαφορετικές ομάδες ανάλογα με τις ανάγκες, την οικονομική τους κατάσταση και τη συναλλακτική συμπεριφορά τους. Τα δεδομένα αξιοποιούνται μεταξύ άλλων για την προσφορά κατάλληλων προϊόντων στους πελάτες.

    Fourlis Group: O όμιλος Φουρλής σε συνεργασία με τη Microsoft έχει αναπτύξει ένα chatbot για τα ΙΚΕΑ στην Ελλάδα και την Κύπρο. Το chatbot απαντά σε ερωτήσεις πελατών, δίνει πληροφορίες για προϊόντα καθώς και για τη διαθεσιμότητά τους στα καταστήματα.

    ΕΛΠΕ: Η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα εργαλείο το οποίο χρησιμοποιεί αλγόριθμους για την πρόβλεψη διαφόρων παραμέτρων που επηρεάζουν τη διύλιση. Αυτή η ψηφιακή ανάλυση επιτρέπει στην εταιρεία να σχεδιάζει την παραγωγική της λειτουργία, μεγιστοποιώντας τα περιθώρια κέρδους και ελαχιστοποιώντας τα κόστη.

    Παπαστράτος: H εταιρεία της PMI έχει αναπτύξει σε συνεργασία με την Satori Analytics μια πλατφόρμα που αξιοποιεί δεδομένα καταναλωτικής συμπεριφοράς προκειμένου να κατηγοριοποιεί τους πελάτες και να προχωρά σε στοχευμένες στρατηγικές προώθησης.

    Τράπεζα Πειραιώς: Η τράπεζα αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη για την αντιμετώπιση της απάτης. Ειδικοί αλγόριθμοι εντοπίζουν ύποπτες συμπεριφορές στα συστήματα της τράπεζας. Τηρώντας μια πιο προσεκτική στάση όλα τα αποτελέσματα ελέγχονται από αρμόδια στελέχη.

    Stoiximan: Η εταιρεία αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη για μια σειρά από εφαρμογές που έχουν να κάνουν μεταξύ άλλων με την αντιμετώπιση των προσπαθειών εξαπάτησης. Ακόμη, έχει αναπτύξει μια εφαρμογή που προβλέπει ποιοι παίκτες μπορεί να εμφανίσουν προβληματική συμπεριφορά (π.χ. εθισμός), προκειμένου να εντοπιστούν και να υποστηριχτούν κατάλληλα.

    ΤΙΤΑΝ: Ο όμιλος σε συνεργασία με μια εταιρεία startup έχει αναπτύξει έναν ειδικό αλγόριθμο ο οποίος βελτιστοποιεί σε πραγματικό χρόνο την παραγωγή. Η αξιοποίηση του αλγόριθμου εφαρμόστηκε αρχικά στις ΗΠΑ με αποτέλεσμα η παραγωγή να αυξηθεί κατά 10% με 15%.

    Vodafone: Η Vodafone Greece λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο του 2019 το chatbot Tobi, το οποίο αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να εξυπηρετεί τους πελάτες απαντώντας ακόμη και σε ερωτήσεις όπως: "Πως μπορώ να σας εξυπηρετήσω;”.

    kostaskets@capital.gr 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    17:33 05/07

    Θεσσαλονίκη: Η Ελλάδα πρωταγωνιστής στην παγκόσμια αγορά των εύκαμπτων οργανικών φωτοβολταϊκών

    Πρόκειται για επιφάνειες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, που μπορούν να ενσωματωθούν οπουδήποτε.

    18:12 30/06

    H TAG Heuer μπαίνει με φόρα στο Web3

    Λίγο καιρό αφ’ ότου εισήρθε στο σύμπαν των κρυπτονομισμάτων στην αγορά των ΗΠΑ.

    13:40 30/06

    Έρευνα: "Απογειώνεται" η χρήση του διαδικτύου στους Έλληνες μεγαλύτερων ηλικιών

    Από το κινητό τους τηλέφωνο συνδέονται στο internet 9 στους 10 Έλληνες.

    19:36 24/06

    Η συμβολή της Microsoft στην ψηφιοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και το πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης

    Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το μεγάλο πρόγραμμα επιδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

    15:12 16/06

    Οι ΜμΕ της Ελλάδας γίνονται όλο και πιο ψηφιακές, επιτυγχάνοντας αύξηση πωλήσεων και μείωση κόστους

    Τι προκύπτει από την έρευνα "Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα", που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για...

    10:46 15/06

    Οι προκλήσεις της διαχείρισης των κυβερνοαπειλών σε βιομηχανικά περιβάλλοντα

    Πώς η Adaptit και η Nozomi Networks επεκτείνουν και διαχειρίζονται τις υπηρεσίες τους προς τους πελάτες τους

    10:35 15/06

    Η ευρωπαϊκή αγορά smartphones υποχώρησε κατά 12% το α' τρίμηνο

    Σύμφωνα με έκθεση της Counterpoint Research.

    19:51 09/06

    realme GT NEO 3 Review: Το ταχύτερο σε φόρτιση smartphone στον κόσμο

    Mε φόρτιση Ultradart 150W που φτάνει το 50% σε μόλις 5 λεπτά.

    11:25 09/06

    Η Huawei συμμετέχει στο πρόγραμμα "Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ" για τους εκπαιδευτικούς

    "Mεριμνά" ψηφιακά και εξοπλίζει τους εκπαιδευτικούς με τα καλύτερα laptop και tablets.

    16:13 07/06

    Αναφορές για προβλήματα σε Facebook, Instagram και Whatsapp

    Στην ιστοσελίδα downdetector.com από τις 3.30 (ώρα Ελλάδος) άρχισαν να αυξάνονται οι αναφορές ότι το Facebook "έπεσε".

    15:39 07/06

    Metaverse και πραγματικότητα συναντιούνται στο Φεστιβάλ Met Ams στο Άμστερνταμ

    Στις 14-17 Ιουνίου οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να καταδυθούν στην κουλτούρα του ψηφιακού κόσμου.

    15:01 07/06

    Τέλος οι φορτιστές Apple στην ΕΕ από το 2024

    Η ΕΕ συμφώνησε σε κοινό τύπο φορτιστών για κινητά τηλέφωνα, tablet και κάμερες από το 2024.