Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 29-Σεπ-2020 08:25

    Πώς το lockdown ωφέλησε την Πλαίσιο - Η πανδημία άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες

    Πώς το lockdown ωφέλησε την Πλαίσιο - Η πανδημία άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 8% κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του έτους η Πλαίσιο, παρά την πανδημία και το lockdown του Μαρτίου που κράτησε κλειστά τα καταστήματα λιανικής για σχεδόν δύο μήνες.

    Οι πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος φαίνεται ότι αντιστάθμισαν τις απώλειες από τα κλειστά καταστήματα με αποτέλεσμα οι συνολικές πωλήσεις να διαμορφωθούν στα 148,6 εκατ. ευρώ  από 137,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 0,5 εκατ. ευρώ από 0,481 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, και τα καθαρά κέρδη στα 0,33 εκατ. από 0,178 εκατ. ευρώ.

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της Πλαίσιο, Γιώργο Γεράρδο τα αποτελέσματα αυτά επιβεβαιώνουν την στρατηγική που έχει επιλέξει η εταιρεία για περιορισμένη επέκταση του δικτύου με λιγότερα αλλά μεγάλα σε έκταση καταστήματα και την δημιουργία υποδομών με βάση το τρίπτυχο "logistics-διανομή-in house call centers”.

    "Η  στρατηγική  αυτή  μας  δικαίωσε  και  πετύχαμε  να  περιορίσουμε  την μείωση των πωλήσεων σε μόλις 20% (σ.σ. κατά τη διάρκεια του lockdown), καθώς καταφέραμε  να  έχουμε  αξιοπιστία  στην  παράδοση  των  προϊόντων και, τελικά, να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών, υφιστάμενων και νέων”, σημείωσε ο κ. Γεράρδος σχολιάζοντας τα αποτελέσματα εξαμήνου.

    Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο είναι χαρακτηριστικό ότι, στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, οπότε και κορυφώθηκε η επίπτωση των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας,  η  ποσοστιαία  αύξηση  των  ενοποιημένων πωλήσεων  ξεπέρασε  το 12%,  ήταν  δηλαδή  σχεδόν  τριπλάσια  της  αύξησης του πρώτου τριμήνου.

    Πάντως, το κόστος προσαρμογής στις νέες συνθήκες είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των κόστους πωληθέντων με ταχύτερο ρυθμό αυτού των πωλήσεων και επέφερε χαμηλή μονοψήφια υποχώρηση στο περιθώριο κέρδους με αποτέλεσμα το περιθώριο EBITDA να διαμορφωθεί σε 3,60% από 3,83%.

    Σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο το επιπλέον κόστος "εξισορροπήθηκε και με το  παραπάνω από τη συγκράτηση των διοικητικών εξόδων και τη συρρίκνωση του χρηματοοικονομικού κόστους”.  

    Οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες

    Η πανδημία του κορονοϊού έφερε και αλλαγές στις επιδόσεις των διαφορετικών κατηγοριών προϊόντων που διαθέτει η Πλαίσιο. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της εταιρείας, Κωνσταντίνο Γεράρδο "οι  κατηγορίες  των laptops,  web  cameras,  ακουστικών,  προϊόντων  ενίσχυσης Wi‐Fi  και  δικτύου, tablets, πολυμηχανήματων, μελανιών, αλλά και λιγότερο παραδοσιακών κατηγοριών όπως παζλ, επιτραπέζια, κουζινομηχανές,

    καφετιέρες, ατμοκαθαριστές και δώρα, έζησαν απογειωτικούς ρυθμούς ανόδου σε διαφορετικά σημεία του ημερολογίου του lock‐down”.

    Σε επίπεδο εξαμήνου, η κατηγορία "Η/Υ & Ψηφιακές Εφαρμογές” κατέγραψε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης (8%). Οριακή υποχώρηση καταγράφθηκε στις πωλήσεις των ειδών Κινητής Τηλεφωνίας (-1,5%) και Γραφείου (- 3,5%).

    Ως αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών υπήρξαν και ουσιαστικές ανακατατάξεις στα τομεακά μερίδια της αλυσίδας. Ειδικότερα, μειώθηκε η συμμετοχή του κλάδου των "Είδη Γραφείου " στις ενοποιημένες πωλήσεις από 34,7% στο 31,0% και της "Τηλεφωνία” από 20,0% στο 18,2%.

    Αντίθετα, βελτιώθηκε η συνεισφορά των "Η/Υ και ψηφιακών εφαρμογών” από 44,8% στο 45,2%.

    Οι εκτιμήσεις για το έτος

    Η Πλαίσιο έκλεισε το α’ εξάμηνο με ταμειακά διαθέσιμα ύψους περίπου, 43 εκατ. ευρώ, έχοντας λάβει το προηγούμενο διάστημα και ένα ομολογιακό δάνειο ύψους 6 εκατ. ευρώ.

    Για το δεύτερο εξάμηνο του 2020 ο κ. Γιώργος Γεράρδος εκτιμά ότι ο πιο κρίσιμος παράγοντας για την πορεία των εργασιών είναι η  εξέλιξη  της πανδημίας  και  τα  σχετικά  μέτρα  που  τυχόν  ληφθούν  από  την  Πολιτεία,  που θα  επηρεάσουν  την αγοραστική διάθεση και ικανότητα των καταναλωτών.

    Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχει αισιοδοξία για τη διατήρηση των πωλήσεων τουλάχιστον στα επίπεδα του 2019.

    kostaskets@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ