Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 29-Σεπ-2020 08:08

    Aegean: Τα νέα αεροσκάφη και η στρατηγική για τον δύσκολο χειμώνα

    Aegean: Τα νέα αεροσκάφη και η στρατηγική για τον δύσκολο χειμώνα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Ιδιαίτερα χαμηλή είναι η ορατότητα για το φετινό χειμώνα, κατά το τέταρτο και τελευταίο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, με τις κρατήσεις να είναι οι χαμηλότερες από πότε, όπως ανέφερε, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών για τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου, ο πρόεδρος του αεροπορικού ομίλου Ευτύχης Βασιλάκης.

    Η εικόνα αυτή είναι ταυτόσημη για το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών, παγκοσμίως, οι οποίες περικόπτουν τη χωρητικότητα των δρομολογίων παγκοσμίως και προχωρούν σε περαιτέρω μείωση κόστους.

    Αυτό ύστερα από μία αναιμική θερινή περίοδο που ξεκίνησε δυναμικά από τις 15 Ιουνίου, αλλά η εύθραυστη σταθερότητά της δεν διήρκεσε περισσότερο από 35 ημέρες. Τα περιοριστικά μέτρα επέστρεψαν από τον Αύγουστο σε χώρες εντός ζώνης Σένγκεν και αρκετές μη ευρωπαϊκές περιοχές κατέστησαν μη προσβάσιμες.

    Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε, χθες, πως σε ανάλογες περιπτώσεις υγειονομικών κρίσεων στο παρελθόν, κυρίως στην Ασία, υπολογίζεται ότι απαιτούνται έως 6 μήνες προκειμένου να επιτευχθεί η αναδιάταξη του πτητικού έργου και να καταγραφούν θετικά περιθώρια κέρδους.

    Η Aegean πέτυχε να περιορίσει ορισμένες από τις μεταβλητές κόστους, αλλά παραμένει "βαρίδι" το γεγονός ότι λόγω της κρίσης άλλαξαν οι ταξιδιωτικές συνήθειες. Η ζήτηση, δηλαδή αφορά, ως επί το πλείστον, ταξίδια αναψυχής μακράς διάρκειας που δεν περιλαμβάνουν διαφορετικούς προορισμούς, δεν έχουν ως σκοπό το city break και δεν είναι επαγγελματικού χαρακτήρα.

    Με τα δεδομένα αυτά, κατά το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς, η αεροπορική διακίνησε περίπου 2 εκατ. επιβάτες, αριθμός που είναι χαμηλότερος κατά 62%, συγκριτικά με πέρυσι,  μείωσε τις προσφερόμενες θέσεις κατά 52% και περιόρισε κατά το ήμισυ την πτητική δραστηριότητά της, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. 

    Επανάφερε ακόμη, το 40% των πτήσεων εξωτερικού και περίπου το 60% των πτήσεων εσωτερικού, ενώ η μέση πληρότητα πτήσεων διαμορφώθηκε στο 68%, δηλαδή ήταν 19 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη σε σχέση με το 2019.

    Απώλειες σε ρευστότητα 

    Κατά τους εννέα μήνες του 2020, η εταιρεία είχε απώλειες σε ρευστότητα (cash burn) 160 εκατ. ευρώ από τα οποία 65 εκατ. ευρώ αφορούν το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς.

    Όπως ανέφερε, ο κ. Βασιλάκης βραχυπρόθεσμα η Aegean δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας, ενώ με στόχο την εξοικονόμηση δαπανών έχει αλλάξει την "αρχιτεκτονική" της συμφωνίας με την Airbus για την προμήθεια 42 νέων αεροσκαφών της οικογένειας Α320neo και Α321neo.

    Έχει δηλαδή, επιμηκύνει το χρονικό ορίζοντα παραλαβής των αεροσκαφών κατά δύο έτη, έως και το 2026 έναντι του 2024 αρχικά. Και μέχρι το 2022 ο συνολικός αριθμός των αεροπλάνων που θα παραλάβει διαμορφώνεται σε 15 έναντι 26 που προγραμματιζόταν αρχικά να παραληφθούν.

    Ήδη, η Aegean παρέλαβε τα πέντε από τα νέα αυτά αεροπλάνα σταδιακά από τα τέλη του 2019 έως και την εκπνοή του Ιουνίου. Η κίνηση αυτή επιτρέπει την εξοικονόμηση για το υπόλοιπο του 2020 και μέχρι το τέλος του 2021, ποσού 90 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στις προκαταβολές που πλήρωνε η εταιρεία εάν παραλάμβανε τον αρχικό αριθμό των αεροσκαφών. Το ποσό αυτό εκτιμάται ότι αγγίζει τα 110 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του 2022.

    Ευελιξία ως προς τη διαχείριση των δαπανών επιτρέπει στην Aegean και το γεγονός ότι σταδιακά από το φετινό Σεπτέμβριο έως και τον Ιανουάριο του 2022 εκπνέουν οι συμβάσεις μίσθωσης 26 αεροσκαφών jet/ Ceo. Η εταιρεία θα προχωρήσει είτε στην μη ανανέωση είτε στην ανανέωση των εν λόγω συμβάσεων, συναρτήσει των δεδομένων της αγοράς.

    Η Aegean αριθμεί 64 αεροσκάφη (εκ των οποίων 52 jet και 12 turboprops/ ελικοφόρα) κι έχει επιστρέψει δύο αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 ceo, τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020 στους εκμισθωτές τους.

    Ως προς την επιβατική κίνηση, το λιγότερο απαισιόδοξο σενάριο για το τέταρτο τρίμηνο προβλέπει την επίτευξη του 1/3 της επιβατικής κίνησης του αντίστοιχου διαστήματος του 2019, εάν κι εφόσον δεν επιβληθούν νέα αυστηρότερα περιοριστικά μέτρα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ