Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 01-Σεπ-2020 08:11

    Η χρησμοδότηση της Πυθίας και το ...Pummaro

    Η χρησμοδότηση της Πυθίας και το ...Pummaro
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Με μια ήξεις αφήξεις ανακοίνωση, η Unilever, έκανε γνωστό χθες 31 Αυγούστου, ότι επαναξιολογεί την κατηγορία των τοματικών προϊόντων στην Ελλάδα, δηλαδή το Pummaro. Η ανακοίνωση της Unilever, μοιάζει περισσότερο με χρησμοδότηση της Πυθίας, αφού γεννά περισσότερα ερωτήματα για τις προθέσεις του ομίλου σχετικά με την τύχη του συγκεκριμένου brand, το οποίο κατά το παρελθόν έχει προσπαθήσει, ανεπιτυχώς, να πουλήσει.

    Τι ανακοίνωσε όμως χθες η εταιρεία, γιατί βρέθηκε στην ανάγκη να προβεί σε αυτή την ανακοίνωση και τι συμβαίνει στον κλάδο;

    Η Unilever εξαγόρασε, το brand Pummaro από την Μέλισσα – Κίκιζας, το 1999. Κοντά μια δεκαετία μετά από εκείνη την εξαγορά, ο πολυεθνικός όμιλος επιχείρησε ανεπιτυχώς να πουλήσει τον κλάδο των τοματικών, μαζί με το ελαιόλαδο και τις μαργαρίνες.

    Τον Σεπτέμβριο του 2017, ο πολυεθνικός όμιλος αποφασίζει να απεμπλακεί από δραστηριότητες που δεν εντάσσονταν στο core business του. Σε εκείνο το προς πώληση πακέτο συμπεριλήφθηκε και το ελαιόλαδο της Ελαΐς, ενώ έμεινε εκτός ο ελληνικός κλάδος των τοματικών προϊόντων.

    Σήμερα, 21 χρόνια μετά την απόκτηση του Pummaro και μια τουλάχιστον άγονη προσπάθεια πώλησης της συγκεκριμένης δραστηριότητας, έχουν φουντώσει εκ νέου οι φήμες που θέλουν τον πολυεθνικό όμιλο να αναζητά αγοραστή για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Φήμες τις οποίες δεν διαψεύδει η χθεσινή ανακοίνωση της Unilever, αντιθέτως προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση σχετικά με τις προθέσεις της για την τύχη του κλάδου των τοματικών στην Ελλάδα.

    Στη χθεσινή ανακοίνωση της Unilever, η εταιρεία σημειώνει πως "η επαναξιολόγηση εμπίπτει στη γενικότερη επιχειρησιακή στρατηγική του Ομίλου, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση στην ανάπτυξη, με τρόπο ώστε οι  μάρκες να αυξάνουν την προστιθέμενη αξία τους και να ενισχύουν το εταιρικό χαρτοφυλάκιο”. 

    Ικανή και αναγκαία συνθήκη που φαίνεται ότι πληροί ο κλάδος των τοματικών, αφού στη δεύτερη παράγραφο της ίδιας ανακοίνωσης σημειώνετε: "το Pummaro κατέχει διαχρονικά ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, ενώ το πρώτο και τόσο κρίσιμο εξάμηνο του 2020, κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη". Οπότε ποιος ο λόγος της επαναξιολόγησης;

    Σε αυτή την ερώτηση που υπέβαλε το Capital.gr στην εταιρεία όπως και στην ερώτηση μας αν στις πιθανές εναλλακτικές περιλαμβάνει η πώληση του κλάδου, η διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου στη Γαστούνη, η μείωση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων, η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων του συγκεκριμένου κλάδου ή η αλλαγή δικτύου και τρόπου διανομής, η απάντηση από την εταιρεία ήταν μια και ήταν η εξής:

    "Η επαναξιολόγηση περιλαμβάνει όλες τις στρατηγικές επιλογές που θα ενδυναμώσουν τη μάρκα περαιτέρω, και επί του παρόντος δεν είμαστε σε θέση να αποκαλύψουμε τα εναλλακτικά σενάρια.

    Σε κάθε περίπτωση, βλέπουμε το εργοστάσιο ως αλληλένδετο στοιχείο της μάρκας και της ποιότητας των τοματικών προϊόντων που παράγονται σε τοπικό επίπεδο. Η στρατηγική επαναξιολόγηση βασίζεται στην αναζήτηση του πιο αποδοτικού μοντέλου για την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα των τοματικών προϊόντων και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για την Unilever”.

    Σαφή απάντηση δεν λάβαμε ούτε και γιατί αναζητείται αποδοτικό μοντέλο για την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα των τοματικών προϊόντων, από τη στιγμή που η εταιρεία στη χθεσινή της ανακοίνωσή δηλώνει πως ο συγκεκριμένος κλάδος παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Όπως σημειώνεται στη χθεσινή ανακοίνωση "το Pummaro κατέχει διαχρονικά ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, ενώ το πρώτο και τόσο κρίσιμο εξάμηνο του 2020,  κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη."

    Της χθεσινής ανακοίνωσης της Unilever για τον κλάδο των τοματικών της προϊόντων, έχει προηγηθεί έντονη φημολογία περί πώλησης του Pummaro, επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Ηλείας στο εργοστάσιο στη Γαστούνη –ο ίδιος είχε επισκεφθεί και το εργοστάσιο της ΚΥΚΝΟΣ- και αποχώρηση κάποιων στελεχών της από την περασμένη Άνοιξη. Για το τελευταίο, η εταιρεία δήλωσε στο Capital.gr, πως "δεν υπήρξαν τέτοιες αποχωρήσεις από την εταιρεία μας".

    Το ποια θα είναι η τύχη και η επόμενη ημέρα του Pummaro -η απόφαση της επαναξιολόγησης ελήφθη από την τοπική εταιρεία και καθοδηγείται από την ηγετική ομάδα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης- θα φανεί το αμέσως προσεχές διάστημα.

    Όπως και γιατί η εταιρεία βρέθηκε στην ανάγκη να εκδώσει μια ανακοίνωση –κάποιοι λένε για να απαντήσει στις φήμες και να ηρεμήσει εργαζόμενους και συνεργαζόμενους παραγωγούς- που δημιουργεί μεγαλύτερη σύγχυση.

    Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο κλάδος είναι commodity άρα δεν αφήνει πολλά στο ταμείο, με τα brands να δέχονται την πίεση από φθηνότερα προϊόντα, κυρίως εισαγόμενα από χώρες που έχουν μεγαλύτερη παραγωγή (βλπ. Ισπανία-Ιταλία).  

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ