Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 01-Αυγ-2020 08:13

    Uni.Fund: Δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στις startup με νέο fund

    Uni.Fund: Δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στις startup με νέο fund
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Με το Uni.Fund να διανύει το τρίτο χρόνο ζωής του, στο πλαίσιο του προγράμματος Equifund, η ομάδα πίσω από το venture capital fund που έχει επενδύσει μέχρι σήμερα πάνω από 10 εκατ. ευρώ σε 23 εταιρείες, ετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα, σχεδιάζοντας ένα νέο επενδυτικό κεφάλαιο.

    '”Έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι υπάρχει μεγάλη δυναμική στο ελληνικό οικοσύστημα επιχειρηματικότητας. Θεωρούμε ότι υπάρχει δυναμική για επένδυση σε νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα και είμαστε διατεθειμένοι να επενδύσουμε νέα προσωπικά κεφάλαια γι’ αυτό τον σκοπό”, σημειώνει o Σωτήρης Παπαντωνόπουλος-Μαντόπουλος, Partner του Uni.Fund στο Capital.gr.

    Σύμφωνα με τον ίδιο, βασικός λόγος για την απόφαση αυτή είναι ότι παρά τα βήματα που έχουν γίνει με το Equifund, υπάρχει μια μεγάλη δυναμική στην επιχειρηματικότητα και ιδιαίτερα στο τεχνολογικό προϊόν της χώρας, η οποία ακόμη δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς. Το οικοσύστημα ωριμάζει, δημιουργούνται νέες δομές που επιταχύνουν την ανάπτυξή του, υπάρχει μια συστημική στροφή προς την εμπορική αξιοποίηση της έρευνας, ενώ παράλληλα εμφανίζονται και οι πρώτες επιτυχίες που εμπνέουν, δημιουργώντας εξαιρετικές ευκαιρίες επένδυσης σε ένα περιβάλλον ως τώρα αναξιοποίητο.

    Αυτό εξάλλου φαίνεται και από την πορεία των εταιρειών στις οποίες έχει επενδύσει το Uni.Fund μέχρι σήμερα. "Το σύνολο του χαρτοφυλακίου έχει διπλασιάσει τα έσοδα του μέσα σε ένα έτος από την επένδυσή μας, ενώ οι εταιρείες στις οποίες έχουμε επενδύσει για πάνω από ένα χρόνο έχουν τριπλασιάσει τα έσοδα τους”, δηλώνει ο Σωτήρης Παπαντωνόπουλος-Μαντόπουλος υπογραμμίζοντας ότι οι εταιρείες που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο τοu fund έχουν δημιουργήσει 250 νέες θέσεις εργασίας και προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες σε 38 χώρες.

    Μάλιστα, ακόμη και το τελευταίο διάστημα πολλές εταιρείες κατάφεραν να δημιουργήσουν νέες πηγές εσόδων και να επεκταθούν σε νέες αγορές στο εξωτερικό.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η K-Invent, εταιρεία που δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο σύστημα διασυνδεδεμένων συσκευών για τη μέτρηση και παρακολούθηση της δύναμης, της κίνησης και της ισορροπίας αθλητών και ασθενών, μέσω τεχνολογιών Internet-of-Things (IoT) και μοντέρνων μεθόδων αποκατάστασης. Η εταιρεία εμπορεύεται τα προϊόντα της σε περισσότερες από 20 χώρες και την εμπιστεύονται εθνικές ομάδες και επαγγελματίες αθλητές απ’ όλο τον κόσμο. Είναι στη διαδικασία διερεύνησης των ασιατικών αγορών, ενώ είναι έτοιμη να εξαπλωθεί στην Λατινική Αμερική και στη Βόρεια Αμερική. Μάλιστα πριν από λίγο καιρό προχώρησε σε συμφωνία με τη Mayo Clinic, μια από τις μεγαλύτερες κλινικές των ΗΠΑ, για την αξιοποίηση του συστήματος της.

    Μια ακόμη εταιρεία που ανήκει στο δυναμικό του Uni.Fund και έκλεισε πρόσφατα μια σημαντική συμφωνία στο εξωτερικό είναι η TEKMON. H startup δραστηριοποιείται στον χώρο των συστημάτων συνεργασίας προσωπικού σε κίνηση και μαζικής ειδοποίησης. Μέσα από την πλατφόρμα της ΤΕΚΜΟΝ, το προσωπικό σε κίνηση (mobile workers) λαμβάνει οδηγίες, συνεργάζεται και επικοινωνεί σε πραγματικό χρόνο για τις καθημερινές του εργασίες. Το λογισμικό της ΤΕΚΜΟΝ χρησιμοποιείται ήδη από πολλούς μεγάλους οργανισμούς και επιχειρήσεις, ενώ πολύ πρόσφατα επελέγη ως λύση για το London Underground. Περισσότεροι από 1500 εργαζόμενοι στο track maintenance του μετρό του Λονδίνου θα χρησιμοποιούν την υπηρεσία της κάθε εβδομάδα.

    Σε φάση διεθνούς επέκτασης βρίσκεται και η PLiN Nanotechnology που ιδρύθηκε το 2015 ως τεχνοβλαστός (spin-off) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Χρηματοδοτήθηκε από το Uni.Fund τον Οκτώβριο του 2018, έχοντας επικεντρώσει την εμπορική της δραστηριότητα στην παραγωγή παρα-φαρμακευτικών σκευασμάτων, για την περιποίηση κατοικίδιων, δημιουργώντας μια σειρά καινοτόμων προϊόντων ενισχυμένων με νανοϋλικά. Η εταιρεία έχει παρουσία σε περισσότερες από 10 χώρες στην Ευρώπη και την Ασία και πρόσφατα σύναψε στρατηγική συνεργασία με μεγάλη εταιρεία παραγωγής στην Αμερική για την παραγωγή και διάθεση των προϊόντων στις ΗΠΑ, ενώ έχει ξεκινήσει η διάθεση των προϊόντων σε δίκτυο 50.000 groomers σε όλη την Αμερική. Να σημειωθεί ότι οι ΗΠΑ αποτελούν την μεγαλύτερη αγορά κατοικιδίων παγκοσμίως με ετήσιο τζίρο 100 δισ. δολάρια. Πρόσφατα η εταιρεία έκανε την είσοδό της και στην αγορά της Γερμανίας, ενώ από τον Σεπτέμβρη αναμένεται να εισέλθει και στην αγορά της Αυστραλίας.

    Σε νέες αγορές εξαπλώνεται και η Exit Bee, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της on-line διαφήμισης. Με τα Smart Exit Ads, επαναπροσδιορίζει το display advertising, δημιουργώντας ένα νέο κανάλι διαφήμισης για επιχειρήσεις ή διαφημιστικές εταιρείες που επιθυμούν να προβάλουν ένα διαφημιστικό μήνυμα (advertisers) και μια νέα πηγή εσόδων για πλατφόρμες ενημέρωσης (publishers). Χρησιμοποιώντας έξυπνους αλγόριθμους, η Exit Bee αναλύει τη συμπεριφορά των χρηστών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους σ’ ένα site, προβλέπει την πρόθεση εξόδου τους από τη σελίδα και στοχεύει τους χρήστες με διαφημιστικές καμπάνιες-σχετικές με τα ενδιαφέροντά τους- κατά την έξοδό τους. Tα Smart Exit Ads της Exit Bee χρησιμοποιούνται ήδη από μεγάλους Publishers και Advertisers σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ν. Αφρική. Στο τέλος του 2019 η εταιρεία επέκτεινε τη δραστηριότητά της στο Ηνωμένο Βασίλειο και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και τη λύση της εμπιστεύτηκαν μεγάλα brands όπως οι Skoda, Argos, Visa, Aston Martin, Procter&Gamble κ.ά.

    Στο επίκεντρο η καινοτομία και η έρευνα

    Η ομάδα του Uni.Fund θα συνεχίσει να επενδύει σε εταιρείες οι οποίες αξιοποιούν επιχειρηματικά ερευνητικά προϊόντα και υπηρεσίες που παράγονται στη χώρα μας. "Είναι ένας χώρος που μπορεί να φέρει μεγάλη αξία με τεράστια δυναμική, καθώς στη χώρα μας αναπτύσσονται τεχνολογίες που μπορούν επάξια να ανταγωνιστούν στο διεθνές περιβάλλον”, σημειώνει η Κατερίνα Πραματάρη, Partner του Uni.Fund.

    Η ομάδα τοu Uni.Fund θέωρεί ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να προσελκύσει επενδύσεις στο πνευματικό κεφάλαιο της χώρας, καθώς διαθέτει επιστημονικό προσωπικό άρτια καταρτισμένο, με ταλέντο και όρεξη για δημιουργία.

    "Είναι στρατηγικό ζητούμενο για την ελληνική οικονομία να πείσει τις μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις να εγκαταστήσουν και να αναπτύξουν στην Ελλάδα τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης (R&D) που όχι μόνο θα δημιουργήσουν θέσεις απασχόλησης αλλά μπορούν να συνεργαστούν με ελληνικά Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα για τον προσανατολισμό τους στις ανάγκες της αγοράς”, σημειώνει η Κατερίνα Πραματάρη.

    "Ήδη βλέπουμε πολύ ενθαρρυντικά δείγματα τέτοιων πρωτοβουλιών από πολυεθνικές. Σε συνδυασμό και με τη συστημική στροφή προς την επιχειρηματικότητα, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να μπορέσει η Ελλάδα να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο δυναμικών οικοσυστημάτων στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια”, προσθέτει.

    kostaskets@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ