Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 15-Ιουλ-2020 08:58

    ΜΟΗ: Βάζει … "μπαταρία" στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων

    ΜΟΗ: Βάζει … "μπαταρία" στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Πιλοτικό πρόγραμμα για την εγκατάσταση συστήματος αποθήκευσης ενέργειας στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων εφαρμόζει η Motor Oil Hellas, με στόχο να ενισχύσει τις ενεργειακές υποδομές του βιομηχανικού συγκροτήματος. Συγκεκριμένα το σύστημα θα παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία στις ώρες αιχμής βελτιστοποιώντας το προφίλ ζήτησης από το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

    Πιο αναλυτικά το καινοτόμο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες (BESS - Battery Energy Storage System) εγκαθίσταται σε συνεργασία με την  αμερικάνικη εταιρεία Eos Energy Storage.

    Στην Eos έχει ανατεθεί η η προμήθεια ενός συστήματος αποθήκευσης ενέργειας 1MW/4MWh με βάση την πρωτοποριακή τεχνολογία μπαταρίας Znyth®.

    Στο έργο συνεργάζονται επίσης οι εταιρείες Ιngeteam η οποία έχει αναλάβει την προμήθεια του συστήματος φόρτισης – εκφόρτισης των μπαταριών και η Protasis η οποία έχει αναλάβει το σύστημα SCADA μέσω του οποίου θα ελέγχεται λειτουργικά το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με την ενσωμάτωσή του στο εσωτερικό ηλεκτρικό δίκτυο του διυλιστηρίου.

    Το σύστημα μπαταριών περιλαμβάνει οκτώ (8) containers (energy blocks) με συστοιχίες μπαταριών τεχνολογίας Zinc-hybrid cathode συνολικής ισχύος 1 MW & αποθηκευτικής ικανότητας 4 MWh.

    Oι μπαταρίες αυτής της τεχνολογίας μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συστήματα αποθήκευσης ενέργειας βιομηχανικής κλίμακας καθώς επίσης και ως συστήματα ευρείας κλίμακας για την ενεργειακή υποστήριξη ηλεκτρικών δικτύων.

    Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία εμφανίζει μια σειρά από πλεονεκτήματα όπως το γεγονός ότι χρησιμοποιεί κοινά υλικά ευρέως διαθέσιμα και επομένως εμφανίζει μεγάλη προοπτική μείωσης του κόστους, 100% ανακυκλώσιμα, με μεγάλη διάρκεια ζωής (15+ έτη) εμφανίζει χαμηλά κόστη λειτουργίας και συντήρησης, παρουσιάζει σταθερότητα λειτουργίας υπό δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, έχει δυνατότητα πλήρους εκφόρτισης των μπαταριών  (έως 100% σε αντίθεση με τις μπαταρίες Li-Ion που εκφορτίζονται 70-90%), εμφανίζει αυξημένα επίπεδα ασφάλειας και τέλος δεν απαιτείται η εγκατάσταση συστημάτων κλιματισμού και πυρόσβεσης (σε αντίθεση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου).

    Η εγκατάσταση του εν λόγω συστήματος είναι πιλοτικού χαρακτήρα και γίνεται προκειμένου να αξιολογηθεί η σκοπιμότητα της περαιτέρω επέκτασή της σε ευρύτερη κλίμακα, υποστηρίζοντας και βελτιστοποιώντας την ενεργειακή διαχείριση των αναγκών του διυλιστηρίου.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ