Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 17-Ιουν-2020 08:05

    Η συμμαχία με τη Σκλαβενίτης, τα επόμενα σχέδια της efood και η έκρηξη κερδών

    Η συμμαχία με τη Σκλαβενίτης, τα επόμενα σχέδια της efood και η έκρηξη κερδών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Αν υπάρχει μια οικονομική δραστηριότητα, που εν μέσω της πανδημίας και της καραντίνας, "είδε” τις πωλήσεις της και τη διείσδυση της στο καταναλωτικό κοινό να αυξάνει με εκθετικό ρυθμό, αυτή δεν είναι άλλη από την online αγορά, η οποία μόνο τον Απρίλιο εμφάνισε αύξηση στην καταναλωτική δαπάνη κατά 171% (πηγή: GRECA). Ακόμη και σε δραστηριότητες που παρέμεναν ανοικτές, όπως π.χ. το λιανεμπόριο τροφίμων, οι καταναλωτές προτίμησαν να παραγγείλουν με το "ποντίκι” τους. Τάση, όπως προκύπτει από σχετικές μελέτες, ήρθε για να μείνει. 

    Πώς όμως βίωσε, το efood, μια καθαρόαιμη online πλατφόρμα delivery, αυτή τη στροφή επιχειρήσεων και καταναλωτών στο "ποντίκι”; Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις, ποιος είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της online αγοράς και δη του online delivery και ποια τα σχέδια της efood για το μέλλον; 

    "Ο COVID-19 έφερε νέα δεδομένα στο τραπέζι και σίγουρα επηρέασε σημαντικά το δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων”, λέει στο capital.gr η Chief Operating Officer του efood, Θέτις Γούλιου. Σύμφωνα με την ίδια η πλατφόρμα, προχώρησε στην προσθήκη περισσότερων από 1.000 καταστημάτων, στο διάστημα του lockdown, Μεταξύ αυτών που προστέθηκαν πρόσφατα στην πλατφόρμα του efood ήταν περισσότερα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων όπως τα McDonald's, τα Friday’s και η La Pasteria, όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα” συμπληρώνει. Σήμερα το efood συνεργάζεται με 9.000 καταστήματα σε 90 πόλεις της Ελλάδας και έχει 2 εκατ. χρήστες. 

    Αλλά αυτό ίσως να είναι και το προφανές. Τη στιγμή που ο κλάδος της μαζικής εστίασης "έκλεισε” οι επιχειρηματίες αναζήτησαν νέα κανάλια για να φθάσουν πιο κοντά στους καταναλωτές. Αλλά δεν ήταν μόνο αυτοί. Η ανάγκη για online και γρήγορο delivery - όχι μόνο στον κλάδο της εστίασης- είναι μεγαλύτερη από ποτέ αναφέρει στο capital.gr η κ. Γούλιου και συμπληρώνει: "επεκταθήκαμε και σε νέες κατηγορίες. Έτσι, πλέον μπορεί κανείς μέσα από το efood να παραγγείλει από κάβες, μανάβικα, mini market, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, αρτοποιεία αλλά και ζαχαροπλαστεία”. 

    Μια από τις μεγάλες συμφωνίες που κλείστηκαν εν μέσω της καραντίνας, ήταν η συνεργασία με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, η οποία ξεκίνησε πιλοτικά από το κατάστημα στην περιοχή του Περιστερίου και μέσα σε δύο μήνες υπάρχει σχεδόν πλήρης κάλυψη όλης της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. "Η συνεργασία με την αλυσίδα super market ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, όπως λέει η κ. Γούλιου, "είναι κάτι που χτίζαμε εδώ και καιρό και ήδη τα δείγματα είναι πολύ ενθαρρυντικά. Από την πρώτη εβδομάδα κιόλας ήμασταν πολύ ικανοποιημένοι, τόσο από την ανταπόκριση των καταναλωτών όσο και από την παράδοση των παραγγελιών. Από τα data που έχουμε στα χέρια μας μπορούμε να πούμε πως η μεγαλύτερη ζήτηση των καταναλωτών εντοπίζεται στα είδη υγιεινής όπως καθαριστικά και πρώτης ανάγκης όπως φρούτα, λαχανικά και σε είδη υγιεινής”.

    Βέβαια πέρα από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, βασικός κρίκος της αλυσίδας είναι οι συνεργαζόμενοι μεταφορείς. Από το Φεβρουαρίου του 2019 το efood έχει δημιουργήσει τη δική του υπηρεσία delivery για να φέρει στην πόρτα των καταναλωτών την παραγγελία που επιθυμούν ακόμα κι αν το ίδιο το κατάστημα δεν παρείχε μέχρι σήμερα υπηρεσία διανομής, αναφέρει η ίδια Μετά από ένα χρόνο, η εταιρεία προχωρά σε περαιτέρω επέκταση της υπηρεσίας ανοίγοντας νέες θέσεις εργασίας, με στόχο, όπως λέει η κ. Γούλιου, τη στελέχωση του στόλου της με 400 διανομείς συνολικά, έως το τέλος του 2020. "H επέκταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στο κομμάτι της διανομής ξεκινά από την Αττική και τη Λάριασα ενώ σύντομα θα επεκταθεί και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας”, αναφέρει. 

    Ποιος είναι ο σχεδιασμός της εταιρείας από εδώ και πέρα; Στον σχεδιασμό της efood περιλαμβάνεται η δημιουργία νέων υπηρεσιών που θα φέρουν λύσεις στην αγορά. "Αυτό σημαίνει ακόμα περισσότερα καταστήματα, ακόμα περισσότερες και διαφορετικές κατηγορίες, ευκολία και ταχύτητα παράδοσης”, σημειώνει η Chief Operating Officer του efood στο capital.gr.

    Ποιος όμως είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του online delivery. "O βασικός ανταγωνιστής και κύρια πρόκληση όμως είναι ακόμα το τηλέφωνο” λέει στο capital.gr η Chief Operating Officer του efood, Θέτις Γούλιου. 

    Η efood ανήκει από το 2015 στη γερμανική Delivery Hero. Σήμερα η Online Delivery (θυγατρική της Delivery Hero), με ναυαρχίδα το e-food.gr αναπτύσσεται με ρυθμό 50% κλείνοντας το 2019 με τζίρο 43,171 εκατ. ευρώ από 28,781 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2018 και 16,766 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 16,818 εκατ. ευρώ έναντι 10,314 εκατ. ευρώ το 2018 και 4,8 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017. Η αύξηση στον κύκλο εργασιών προήλθε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από προμήθειες (10,4 εκατ. Ευρώ περισσότερα σε σχέση με το 2018) και των εσόδων από υπηρεσίες μάρκετινγκ (2,8 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το 2018). Σημαντικά αυξημένα, ήταν στη χρήση του 2019, και οι βραχυπρόθεσμες καταθέσεις οι οποίες ξεπέρασσαν τα 28,9 εκατ. ευρώ από 18,1 εκατ. ευρώ που ήταν το 2018, το 52% των οποίων τηρείται σε υποκαταστήματα ελληνικών τραπεζών και το 48% σε τράπεζες της ΕΕ.

    Για την απελθούσα χρήση η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει τη διανομή μερίσματος 11 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της συγκεκριμένης χρήσης και παρελθόντων χρήσεων. Πέρυσι είχε εγκριθεί η διανομή μερισμάτων ποσού 8 εκατ. ευρώ. 

    Ο μοναδικός μέτοχος της εταιρείας Online Delivery είναι η OFD Online Food Delivery Services Limited, με έδρα τη Λευκωσία Κύπρου, η οποία ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων Delivery Hero η οποία εκτός από την efood. Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το e-food.gr εξαγοράσθηκε πριν από μια πενταετία, το 2015, από τη γερμανική Delivery Hero, η οποία εξαγόρασε την clickdelivery.gr και τον Ιανουάριο του 2018 τηνdelivaras.gr έναντι 2,89 εκατ. ευρώ, ενώ η σύμβαση εξαγοράς της τελευταίας όριζε πως με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων για το 2018 και το 2019 θα πληρωθεί στους πρώην μετόχους της delivaras.gr μέγιστο ποσό 1,1 εκατ. ευρώ και 0,925 εκατ. ευρώ για την ικανοποίηση συγκεκριμένων στόχων τα έτη 2018 και 2019 αντίστοιχα. 

    Σε ότι αφορά τη συνολική αγορά του online delivery έτοιμου φαγητού εκτιμάται ότι άγγιξε πέρυσι τα 300 εκατ. ευρώ (πηγή: έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Eltrun) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών), με την αξία των τηλεφωνικών παραγγελιών να είναι τετραπλάσιες, άνω του 1,2 δισ. Ευρώ, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς. Για τη φετινή χρονιά το Eltrun, πριν το ξέσπασμα της κρίσης, εκτιμούσε ότι η συγκεκριμένη αγορά θα "πιάσει” τα 500 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει κατά πολύ μετά τη στροφή των καταναλωτών στις online αγορές λόγω της καραντίνας. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ