Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 30-Μαϊ-2020 08:11

    Τρία χρόνια ψηφιοποίησης κάλυψαν σε τρεις μήνες οι τράπεζες

    Τρία χρόνια ψηφιοποίησης κάλυψαν σε τρεις μήνες οι τράπεζες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Νένας Μαλλιάρα

    Απροσδόκητα θετικά λειτούργησε για τις τράπεζες η κρίση του κορονοϊού και η επιβαλλόμενη κοινωνική αποστασιοποίηση, καθώς μέσα στο τελευταίο τρίμηνο, η πρόοδος που πέτυχαν στον τομέα του ψηφιακού τους μετασχηματισμού, ισοδυναμεί με ό,τι είχε επιτευχθεί την τελευταία τριετία.

    Τα προσφάτως "κεκτημένα" στην ψηφιοποίηση ελέω κορονοϊού, ήρθαν για να παραμείνουν και οι τράπεζες θα επενδύσουν ακόμη περισσότερο στην τεχνολογία προκειμένου να κάνουν το λειτουργικό τους μοντέλο πολύ πιο ανταγωνιστικό.

    Τα παραπάνω τόνισαν οι τράπεζες κατά τις ανακοινώσεις των αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου (την Δευτέρα απομένει να ανακοινώσει αποτελέσματα η Τράπεζα Πειραιώς), ανάγοντας την ψηφιοποίηση σε κεντρικό στόχο της εφεξής στρατηγικής τους και πρόκληση επιβίωσης στο νέο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί διεθνώς.

    Χθες, στην παρουσίαση αποτελεσμάτων στους αναλυτές, η Eurobank ανέφερε ότι τον Απρίλιο, το 60% των συναλλαγών πραγματοποιήθηκε μέσω των ψηφιακών της καναλιών, με 3.000 πελάτες να εξυπηρετούνται ανά λεπτό. Σε συγκρίσιμη βάση με το περυσινό α΄ τετράμηνο, το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2020, η Τράπεζα είχε αύξηση 36% στους ενεργούς ψηφιακούς χρήστες, 26% στις νέες εγγραφές, 17% στις εγχρήματες ψηφιακές συναλλαγές και 22% στις ψηφιακές πωλήσεις.

    Στο mobile banking, οι χρήστες, από 47% το περυσινό α΄ τετράμηνο, αυξήθηκαν φέτος στο 53%. Αντίστοιχα, ο όγκος των συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου, αυξήθηκε από το 17% στο 23%.

    Η τεχνολογία βοήθησε επίσης στην ομαλή λειτουργία της Τράπεζας κατά την περίοδο της κρίσης, καθώς το 83% του προσωπικού στην κεντρική διοίκηση και το 40% του προσωπικού των καταστημάτων δούλευαν από το σπίτι. Περίπου 4.500 εργαζόμενοι δούλευαν εξ αποστάσεως και η επιστροφή στους χώρους εργασίας, τον Μάιο, δεν ξεπέρασε το 30%.

    Παρουσιάζοντας τα δικά της αποτελέσματα α΄ τριμήνου, η Εθνική Τράπεζα ανέφερε ότι οι συναλλαγές μέσω ψηφιακών καναλιών αυξήθηκαν στο α΄ τρίμηνο 2020 περισσότερο από 60% σε ετήσια βάση, με περίπου 50% μείωση να σημειώνεται στις συναλλαγές στο κατάστημα. Οι ενεργοί χρήστες των ψηφιακών καναλιών της Τράπεζας έφτασαν τους 1,4 εκατομμύρια τον Απρίλιο, παρουσιάζοντας αύξηση 51% σε ετήσια βάση, ενώ περισσότεροι από 130.000 πελάτες έκαναν ψηφιακό on – boarding (άνοιγμα λογαριασμού από το κινητό τηλέφωνο) από τις αρχές του χρόνου.

    Παρουσιάζοντας πρόσφατα τις νέες ψηφιακές της υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις, η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας είχε αναφέρει πως τον Απρίλιο η τράπεζα είχε 100.000 νέες εγγραφές στο digital banking, 50.000 online πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ η χρήση των ηλεκτρονικών δικτύων από το 40% εκτοξεύτηκε στο 60%. Επιπλέον, μόνο 5% των συναλλαγών έγινε με φυσική παρουσία στο κατάστημα και το υπόλοιπο μέσω ATMs. Στα ηλεκτρονικά κανάλια της τράπεζας μεταφέρθηκαν, λόγω της κρίσης, επιπλέον 25% των εγχρήματων συναλλαγών και αν συνυπολογιστούν και οι μη εγχρήματες, η αύξηση ανήλθε σε 50%.

    Ανάλογος είναι ο βηματισμός και των άλλων δύο συστημικών τραπεζών, ενώ η ψηφιοποίηση αφορά πλέον κάθε οργανισμό που θέλει να είναι βιώσιμος. Απομένει να φανεί στη συνέχεια, πώς η ψηφιοποίηση θα μπορέσει να συνδυαστεί με την διατήρηση των θέσεων εργασίας και αυτή θα είναι η νέα μεγάλη πρόκληση για τις τράπεζες.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ