Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 18-Μαϊ-2020 18:52

    Ευτύχης Βασιλάκης: Απαραίτητη η κρατική στήριξη της Aegean

    Ευτύχης Βασιλάκης: Απαραίτητη η κρατική στήριξη της Aegean
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 19:16

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Για τη χειρότερη κρίση που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή πορεία του στις αερομεταφορές έκανε λόγο ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, περιγράφοντας τις επιπτώσεις που προκάλεσε ο κορονοϊός στα μεγέθη της εισηγμένης. Τόνισε ότι η κρατική ενίσχυση της αεροπορικής είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους. Κυρίως όμως, επειδή η Aegean ανήκει, όπως είπε, στους λιγοστούς αερομεταφορείς στην Ευρώπη που δεν έχουν στηριχθεί, γεγονός που θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας. Όπως τόνισε, εάν η εταιρεία δεν λάβει κρατική στήριξη, τότε το μέγεθός της -ο στόλος και το δίκτυο προορισμών της- θα συρρικνωθεί δίχως προηγούμενο. Παρέπεμψε ακόμη στο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, που προβλέπει συγκεκριμένα εργαλεία και κανόνες, ώστε τα κράτη να είναι σε θέση να υποστηρίξουν τις εταιρείες είτε κάθετα είτε οριζόντια.

    Απέκλεισε όμως, κάθε σενάριο κρατικοποίησης, ενώ τα μέτρα στήριξης θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, όπως είπε, τη δυνατότητα παροχής κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια, την παροχή οριζόντιων μέτρων στήριξης του προσωπικού, ώστε οι εταιρείες να είναι σε θέση να διατηρήσουν τους εργαζομένους τους και την παροχή μέτρων με στόχο την αντιστάθμιση των ζημιών (φορολογικές ελαφρύνσεις, άτοκα δάνεια κτλ) που έχουν εμφανίσει οι αεροπορικές λόγω της κρίσης.

    Τα μεγέθη

    Για το β’ τρίμηνο της χρονιάς, ανέφερε ότι το μηνιαίο κόστος για την εταιρεία έχει περιοριστεί σε 26 έως 28 εκατ. ευρώ, με την αεροπορική να "καίει", μηνιαίως, ρευστότητα ύψους 40 εκατ. ευρώ. Εκτίμησε όμως, ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι ελαφρώς καλύτερο, επειδή θα βελτιωθούν οι ταμειακές ροές (cash flow), αλλά όπως ανέφερε θα απαιτηθούν μήνες, ωσότου τα έσοδα μίας πτήσης να υπερβούν το κόστος (variable cost). To σχέδιο όμως, της εταιρείας προβλέπει αρχές Ιουλίου να έχει επανέλθει περίπου το 25% του πτητικού έργου, το οποίο θα ξεπεράσει το 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο. 

    Η αεροπορική τον Μάρτιο εμφάνισε αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα από -43 εκατ. έως -44 εκατ. ευρώ, οδηγώντας, σε επίπεδο τριμήνου 2020, σε ζημιές προ φόρων 80 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 48,7 εκατ. ευρώ, το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Τα έσοδα υποχώρησαν στα 145 εκατ. ευρώ, σε σχέση με πέρυσι, οπότε είχαν διαμορφωθεί σε 172 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 15%. Η ρευστότητα της αεροπορικής ανέρχεται σε 460 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν εξασφαλιστεί (επιπρόσθετες) πιστωτικές γραμμές ύψους 120 εκατ. ευρώ από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες. 

    Δεδομένης της οξύτητας της κρίσης και της απουσίας ορατότητας, η εταιρεία, όπως ανέφεραν ο κ. Βασιλάκης και ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης, παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στη μείωση του κόστους, γεγονός που συνεπάγεται επαναδιαπραγμάτευση με τους προμηθευτές, την Airbus -στο πλαίσιο της παραγγελίας της νέας γενιάς αεροσκαφών, τους lessors (σ.σ.: εταιρείες αγοράς και εκμίσθωσης αεροσκαφών) κι εν γένει όλα τα μέρη.

    Σχετικά με το προσωπικό, το 70% αυτού έχει τεθεί σε καθεστώς αναστολής κατ’ εφαρμογή των κυβερνητικών διατάξεων, αλλά οι επόμενες κινήσεις της Aegean θα εξαρτηθούν από το πρόγραμμα στήριξης των εργαζομένων-στο πρότυπο του γερμανικού kurzabeit- που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση.

    Σε πρώτη φάση, η εταιρεία έχει προχωρήσει στην μη ανανέωση περίπου 300 εποχιακών συμβάσεων, ενώ το κόστος της μισθοδοσίας των πιλότων έχει μειωθεί κατά 20%, τον Μάρτιο, σε σχέση με τον Φεβρούαριο, με την μείωση να προέρχεται από την μη ανανέωση ορισμένου χρόνου συμβάσεων ξένων πιλότων. Για τον Μάιο προβλέπεται "κούρεμα" κατά 20-30% των μισθών της διοίκησης. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ